James Mcarthur smagning i Herning

More
15 years 11 months ago #15234 by Springbank21
JIIIIHAAARR idag er der smagning i herning centret hvor Arthur Winning fra James Macarthur kommer og fortæller og dertil 9 forhåbentlig fantastiske whisky ´s....Glæder mig som en lille mis der skal smage mælk for anden gang...he he he.

Hvis der er nogen der ikke skal lave andet ved der er få billetter endnu.

Smagningen starter kl. 16.00 og vare til kl. 18.45 ca....koster 295 eller var det 275 nå pyt....hvis nogen af jer herfra har lyst såå KOOOOOOM.

Vi ses

mvh

Springbank21

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 11 months ago #15235 by MacNiels
Når indtrykkene har sat sig så skriv gerne om smagningen.

Vi er vist flere fra Århus området der skal til selv samme smagning til efteråret.

MacNiels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 11 months ago #15240 by Springbank21
Når indtrykkende har lagt....bum bum bum.... tjaa de vælter ind endnu....men ok here goes.

Vi startede kl. 16.00, (24 mand incl. personale).

Arthur Winning der selv startede firmaet var på pletten og oplagt til at guide os igennem disse fantastiske whisky ´s.

Vi smagte 9 deriblandt 3 røgede.

1. Allt a Bhaine, god starter, let sødlig udemærket apperatif whisky. CS.
2. Clynelish, lækker blød citrus, slikagtig....tydelig præg fra sherry fadet.....CS.
3. Bruichladdich, virkede lidt flad efter to cs....men jeg fornemmede røgen som værende blød og rund......

mere følger....skal lige tage mig af datteren.....

mvh

Springbank21

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 11 months ago #15242 by Springbank21
Springbank21\n

Når indtrykkende har lagt....bum bum bum.... tjaa de vælter ind endnu....men ok here goes.

Vi startede kl. 16.00, (24 mand incl. personale).

Arthur Winning der selv startede firmaet var på pletten og oplagt til at guide os igennem disse fantastiske whisky ´s.

Vi smagte 9 deriblandt 3 røgede.

1. Allt a Bhaine, god starter, let sødlig udemærket apperatif whisky. CS.
2. Clynelish, lækker blød citrus, slikagtig....tydelig præg fra sherry fadet.....CS.
3. Bruichladdich, virkede lidt flad efter to cs....men jeg fornemmede røgen som værende blød og rund......
4. Macallan, Fantastisk, min vinder for i aften, fyldig fed sødme, dejligt præg af den typiske sherry som i de gamle Macallan ´s. og til en pris af 675 er det et must for Macallan lovers...men prøv selv.
5. Glen Garioch, Første gang jeg prøver dette destilleri og denne var behagelig uden de store armbevægelser....bare blød run og lækker....
6. Bowmore, tjaa hvad kan man sige, hvis man er til Bowmore ´s lidt saltede stil vil jeg påstå at dennekan stå distancen. En dejlig intens røg god fylde men samtidig blød lidt alá OB 12 års.
7. Imperial i eksclusive serien, vi fik kun 1 cl. da der ikke var mere tilbage i flasken efter gårsdagens smagning. Men det vi fik var rigtig godt efter man havde kommet vand i for den var meget lukket til at starte med. Med vand åbnede den sig helt enormt og blev til en flot svane der bragte frugt og sødme med sig, god lang eftersmag....
8. Glenlivet...den var egentlig ok men har heller ikke den store kærlighed for Glen livet. Ikke en jeg ville købe til mig selv men jeg ville heller ikke sige nej tak hvis jeg blev tilbudt en dram.
9. Caol Ila 25 års Dumpy bottle, det var de to forgående også og også CS, Den blev jeg glad for og købte efterfølgende en fl. dejlig sød røg i god kombi med tørven. Glæd jer til denne hvis den er med...mmuuuuums.

Alt i alt en rigtig god smagning med hyggelige mennesker, tak for sidst til Wallace og Broberg....altid en fornøjelse at hilse på jer to.

I må endelig rette mig hvis jeg har skrevet noget galt....mine noter belv ikke for gode da jeg koncentrede mig om at hygge mig.....

Ha det godt til vi ses igen

mvh

Springbank21

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 11 months ago #15249 by Wallace
Hi Springbank21 :D

Selv tak for sidst !
Det var da en rigtig god smagning med aftapninger af virkelig høj kvalitet. Jeg havde ikke før denne smagning haft fornøjelsen af at smage James MacArthur aftapninger, så det var en rigtig positv overraskelse.

Arthur Winning var en god og hyggelig foredragsholder med stor viden om de gyldne dråber.

Jeg har ikke noteret det store om de enkelte aftapninger, da jeg valgte bare at nyde smagningen i hyggeligt selskab.

Mine favoritter var
Allt-A-Bhainne, 10YO, bourbon-fad, en dejlig aperitif med fine blomsternuancer og ret stor kompleksitet.
Macallan, 15YO, som var en meget kompleks og velstruktureret dram lagret på et refill sherryfad - namnam :D
Bowmore, 12YO, bourbon-fad, som for mig var væsentligt bedre end Bowmore's egen standardaftapning, da der ikke var fransk parfume til stede i generende grad :lol:
Imperial, 27YO, bourbon-fad, som startede med at lugte som sure sokker, men som over tid foldede sig ud til at være en rigtig flot vellagret Speysider :D

Der var ingen af aftapningerne, der skuffede, dog havde Bruichladdich-aftapningen, 14YO, det svært, da den kun var på 43%, og alle de øvrige var CS.

En rigtig god smagning med hyggeligt samvær :)

Slainthe
Bjarne

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 8 months ago #15906 by MacNiels
Har lige hørt at der 73 tilmeldte til James Macarthur smagningen her i Århus den 4. september.

Da det er flere end forvendtet, så bliver listen over de ting vi skal smage på nok ændret en lille smule.

MacNiels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 7 months ago #16013 by dongregers
Jeg var til smagning i Roskilde i går. Glimrende arrangement. Jeg håber ikke vi har drukket al Caol ila og Imperial...
Glenturret 1993 14 Y 56,9%
Linkwood 1989 18 Y 50,1 %
Caol ila low bottle 1982 25 Y
Imperial low bottle 1976 27 Y
Glen spey 12 Y 1992 43 %
Glentauchers 15 Y 1990 40%
Longmorn 1992 14 Y 59,7 %
Miltonduff 10 Y 1994 43 %
Tomatin 12 Y 1994 43 %

Longmorn var en favorit da der skulle købes, der blev solgt en del flasker.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 7 months ago #16014 by MacNiels
Hvor mange var i til smagningen ?

MacNiels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 7 months ago #16015 by dongregers
Vi var kun 14

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 7 months ago #16016 by MacNiels
Jeg ved at vi her i Århus har været mere end 70 tilmeldte.

Det gjorde at listen over de ting vi skulle smage på var nød til at blive ændret en smule da nogle af flaskerne var der kun afsat en af til smagningen

MacNiels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 7 months ago #16017 by dongregers
I får resten af vores
Caol ila low bottle 1982 25 Y
Imperial low bottle 1976 27 Y
+ en flaske mere.
Der er så 2 til salg, så det er om at være hurtig

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 7 months ago #16018 by Springbank21
God fornøjelse i aften

mvh

Springbank21

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 7 months ago #16035 by Lading

Har lige hørt at der 73 tilmeldte til James Macarthur smagningen her i Århus den 4. september.

Da det er flere end forvendtet, så bliver listen over de ting vi skal smage på nok ændret en lille smule.

MacNiels


Var det godt?

Lading

> Lading <

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 7 months ago #16040 by Peteys
TJah
en hurtig gennemgang
Bladdnoch'en var fra en tror jeg second fill sherry cask og 43% ikke noget himmelråbende.
Laddie'n var overraskende røget, for en laddie altså
Rothes, og Linkwood var ok (i følge min smag altså, Linkwood fik dårlige karakterer af andre tilstedeværende)
Macduff og Jura havde nogen af de dårligeste næser jeg har oplevet jura'en ku dog drikkes efter 10min, men ike efter 15 hmm
De andre lod ikke de store indtryk tilbage.
Men nu var jeg også forvent med god whisky fra London turen

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.215 seconds