Anbefaling til Whisky-ønskesedlen?

More
13 years 3 months ago #22292 by McRejmers
Jeg er ny bruger her på Whiskynyt. Og det er forholds nyt med whiskyinteressen for mig. Jeg har været med til et par whiskysmagninger og har nogle venner, som har introduceret mig for denne gudedrik. Efterhånden har jeg samlet nogle gode flasker og kan selv bidrage, når vi mødes for at smage de mange forskellige varianter.
Nu er jeg igang med ønskesedlen til venner og familie, men er i tvivl om hvilke bøger der f.eks. er gode, hvis man kan lide at læse om interessen, eller hvis man gerne vil slå op og undersøge sagen nærmere, når man sidder med en eller anden whisky i sit glas. Det kan også være bøger, hvor der er myter og historier om emnet. Hvad vil andre brugere på Whiskynyt foreslå til ønskesedlen.
Røget hilsen
Mic

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 3 months ago #22294 by EckoVicto
Velkommen til McRejmers

Der findes jo megen litteratur derude. Her er to gode bud
Michael Jackson: Politikens bog om whisky.
Og nu skrev du jo en "røget hilsen", så denne bog kunne også være interessant; Andrew Jefford: Peat Smoke and Spirit, som omhandler Islay og øens whiskies samt en meget god gennemgang af whiskyproduktionens grundtrin.

I øvrigt er der nogen der kender "The Practical Distiller: Or, a Brief TREATISE of Practical Distillation" org. fra 1718, har nemlig fået fat i et genoptrykt eksemplar. Bogen omhandler alle former for destillering inkl whisky (newmake).

//EV

//EV

//Esben

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 3 months ago #22295 by Macdeffe
Malt Whisky Yearbook (generel info om all malt whisky destillerier)

Peat, Smoke and Spirit (Andrew Jefford) Om Øen Islay samt dens destillerier

Wort, Worms and Washbacks (J. McDougall) : Om John McDougall's liv i whiskybranchen)

Bourbon, Straight af Cowdery

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 3 months ago #22308 by kimP
Jeg ved godt det ikke er en bog men "the whisky nosing kit" Kunne være en god ide
www.scotchwhiskynosingkit.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.144 seconds