Julekalender 2017

More
6 years 3 months ago #34564 by dklund
Replied by dklund on topic Julekalender 2017
23 december

N. Dejlig velbalanceret sherry toffi, godt med alder, mint noter, nødder, kirsebær, træ, svedsker, sød sherry, dadler, flødekaramel, ganske tiltalende

S. Smager lidt bedre end den dufter, salte mandler dybet i sherry, stadig lidt mint, måske også lidt blommer og appelsin, slutter lidt bittert og tør
Kunne måske være en Longmorn eller Glenfarclas

22år
48%
88/100 point

Mvh
Dennis Lund

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
6 years 3 months ago #34565 by Peteys
Replied by Peteys on topic Julekalender 2017
23 dec
Mit sidste gæt i årets kalender!
N; sherry af den gamle slags, gær (ved ikke hvor det kom fra, men det forsvinder hurtigt)
S/F; pludseligt er der nogle amerikaner noter, men om det er bourbon,Rye eller noget helt tredie ved jeg sku ikke, men den der let parfumerede note jeg i gamle dage forbandt med bourbon. Ikke dårligt

Ingen anelse, men sjov det var den

85 point
Kavalan?

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
6 years 3 months ago #34566 by Korsgaard
Replied by Korsgaard on topic Julekalender 2017
23. December

Dagens dram er Glenglassaugh OB, the Master distillers selection, sherry cask maturation.
Destilled 1985, bottled 2011 - 28yo
ABV 49,8%

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
6 years 3 months ago #34567 by Korsgaard
Replied by Korsgaard on topic Julekalender 2017
Destilled 1983 naturligvis :-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
6 years 3 months ago #34568 by Lading
Replied by Lading on topic Julekalender 2017
24: gammel dram, meget tør, spånplade, lidt spidse off noter der virker nedtonede af alder, lækker nok men ikke umiddelbart lige min dram, HP, 52%, småkager, behagelig finish, 18y, ib, 86,5p, tak for denne gang og glædelig jul til alle!

> Lading <

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
6 years 3 months ago #34569 by MacNiels
Replied by MacNiels on topic Julekalender 2017
24. december

Duft: Våd gummi, ventilgummi fra en cykel, cikarkasse og en lille smule brændt svovl

Smag: Appelsin, svesker, rumtoppe, bitter mørk chokolade, nødder og lidt rosiner

Finish: En smule bitter men føj den er lækker. Dejlig afslutning på kalenderen.

Alc: 48%
Alder: 25
Destilleri: Benrinnes
Aftapper: SMWS
Fadtype: Sherry
Point: 92

Glædelig Jul!

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
6 years 3 months ago #34570 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Julekalender 2017
24. December

Sherry igen. Sød. En anelse svovlet men ikke ret meget. Masser af trækrydderier så det smager lidt af first fill oloroso. Minder mest om Abunadh selvom den virker lidt ældre end de normalt er. Tørrede frugter og lidt appelsin Masser kriller på tungen og ganen som giver en lang finish

ABV 53%
Alder 10yo
Destilleri Aberlour

Rating 85/100

Tak for i år og god jul til alle

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
6 years 3 months ago #34571 by LochLading
Replied by LochLading on topic Julekalender 2017
Tak for en hyggelig kalender tradition. Det er efterhånden mange år vi har fulgt med i jeres blindsmagning i December.
Vi ses til forhåbentligt gode dramme i 2018, på blindsmagningsholdet på Highlanders bar, eller andre steder hvor der er god whisky.

God Jul og godt nytår!

Mvh Henrik.

Whisky skal drikkes, det er jo ikke frimærker.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
6 years 3 months ago #34572 by dklund
Replied by dklund on topic Julekalender 2017
24 december

N. Smørsyre sherry svovl, anis, mint, citrusfrugter, udemærket næse, lidt ensidigt finder ikke rigtig noget nyt, lidt vandet i duften

S. Smager gammel og støvet, med andet, salte dadler, desværre ikke rigtig så spændende, prikker på tungen, lidt for meget smørsyre og svovl for mig

18år
43%
83/100 point


Så er kalenderen endnu et år slut, jeg syntes generelt at niveauet har været meget højt, det er altid sjovt at fordybe sig i en dram uden at vide hvad det er

En glædelig jul til alle ønskes herfra

Mvh
Dennis Lund

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
6 years 3 months ago #34573 by Korsgaard
Replied by Korsgaard on topic Julekalender 2017
24. December

Desværre sidste dram i dette års kalender, og på trods af en lang række forkerte gæt fra min side, så har det endnu engang været en fornøjelse.

Dagens dram er utvivlsomt fra et sherry fad, desværre svovlet. Gummi og smør på næsen, og det tænder ikke så mange lys hos mig. Der er også lidt røg, og kan man komme forbi svovlnoterne, så er der noget behagelig komposteret frugt.

Smagen er udemærket, men smørret hænger igen lidt i ganen. Dejlig medium lang finish, der prikker bagerst på tungen, og nogle positive olier der fylder munden.

Der er mange ting der kan trække op, men svovlen trækker desværre for meget ned efter min mening. Det lyder nok værre end det er, og jeg er ikke i tvivl om at mange sikkert vil finde den rigtig god.

Jeg tror det er HP Single Cask, da alle dem jeg efterhånden har smagt, alle har været svovlede, og røgen leder mig på sporet deraf.

Dest. HP 15yo
ABV: 55%

Tak til alle for de mange spændende oplevelser, langt de fleste var sublime, rigtig god jul, og på gensyn til flere oplevelser i 2018.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
6 years 3 months ago #34574 by Korsgaard
Replied by Korsgaard on topic Julekalender 2017
83/100 for resten.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
6 years 3 months ago #34575 by Peteys
Replied by Peteys on topic Julekalender 2017
Jamen så siger jeg også tak for i år.
Dagens var en Macallan second edition 48,7%
Mix af forskellige fade

Faldt for flasken ud fra betragtningen at det ikke er så tit man støder på en Macallan OB på mere end 40-43%


Tak for i år, og glædelig jul!

Peter

Den bedste dram er den næste dram!
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.414 seconds