Whisky School

More
11 years 7 months ago #26965 by MortenP
Whisky School was created by MortenP
Er der nogen som har erfaringer med Whisky School's i Skotland, jeg overvejer at tilmelde mig whisky school ved Springbank i 2013 - jeg har læst lidt reviews på nettet, men er der nogle herfra som har været afsted, og er det noget der kan anbefales?

Jeg har allerede besøgt en del destillerier, både i forbindelse med standard rundture og special rundture - og derfor tænkte jeg at det kunne være sjovt at grave et spadestik dyber i forbindelse med fremstillibng af whisky.

Erfaringer og råd modtages gerne.

Vh

Morten

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 7 months ago #26976 by JEJ
Replied by JEJ on topic Whisky School
Den eneste erfaring jeg har, er at det er svært at få fat i Whisky-schools i Skotland.

Jeg har selv planer om at lave en whisky-school i sommeren 2013, fra mandag til fredag på Fary Lochan whisky destilleri. Datoer og program er ikke fastlagt endnu, men man kommer hele vejen rundt om processen, med overnatning og forplejning alle dage.

Så er du interesseret. så bare send en mail, eller tilmeld dig til destilleriets nyhedsbrev, så får du senere budet om at deltage.

Hilsen
Jens-Erik Jørgensen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 4 months ago #27746 by MortenP
Replied by MortenP on topic Sv: Whisky School
Nu er turen bestilt til Springbanks Whisky School i foråret 2013 (maj) :) Der skulle lige købes lidt aflad til resten af fammilien, men det gik. Så nu ser jeg frem til at bruge en hel uge på det samme destilleri, og på den måde komme mere i dybden med produktionsmetoden mv., end når man bare er på rundtur.

Vh

Morten

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 4 months ago #27756 by tdh1
Replied by tdh1 on topic Sv: Whisky School
Det var godt nok en god julegave at give sig selv (-: Du har vel ikke lidt plads til en lille mand i kufferten (100+ kg) (-:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 1 week ago - 11 years 1 week ago #28472 by MortenP
Replied by MortenP on topic Whisky School
Nu er vi ved at få planlagt turen til Whisky School i maj, ser nogenlunde ud jf. nedenstående. Men er der nogen som har forslag til ting/aktiviteter vi kan lave om søndagen. Vi skal være i Campbeltown søndag aften, og sover på en B&B i Furnace (som er tæt på Inverrary) - men har ellers hele dagen ledig. Så hvis der er nogen som har inputs eller forslag, så vil det være super.

Lørdag:
Køre fra Edingburg lufthavn til Furnace. På vejen besøge Glengoyne, Fyne Ales og Inverrary (her også Loch Fyne Whiskies). B&B i Furnace.

Søndag:
?

Mandag:
Whiskyskole

Tirsdag:
Whiskyskole

Onsdag:
Whiskyskole
Springbank Society Tasting in The Tasting Room at Cadenhead Whisky Shop
The Kiln Dinner at Springbank Distillery

Torsdag:
Whiskyskole
Open day (det vi kan nå at være med til)
• Two specially chosen Open Day bottlings straight from the cask on the day
• A range of Craft Stalls selling Kintyre made products including Anne Stewart Knitwear, Eric Norman Wood Turner, Kintyre Candles, Kintyre Design, Kintyre Lampwork, Kintyre Preserves, Scottish Tablet, Sian Jewellery, The Bathtime Cafe & Wee Toon Carver
• Quality food from Campbeltown Kitchen, Ifferdale Lamb, McMillan Smokehouse & Mull of Kintyre Cheddar
• Fyne Ales - Brewers of Fine, Award Winning Beers and Ales
• A selection of drams in the Warehouse Whisky Bar - £5 for 5 drams
• Music from local musicians
• Activities and games for all the family to get involved in
• Entertainment from Footnotes Dancers
• Drinks tent selling Whisky, Gin, Rum and Fyne Ales
• BBQ
• Enjoy lots of laughs while sipping a few whiskies from Whisky Comedian Alan Anderson * (Tickets available for purchase on the day)
• Dance the night away with the sounds of retro soul, rock, funk and blues band Cabin Fever

Fredag:
Whiskyskole
Køre fra Campbeltown til Edingburg

Lørdag:
Fly fra Edingburg til DK.
Last edit: 11 years 1 week ago by MortenP.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 1 week ago #28473 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Whisky School
Jeg havde taget den første aften i Glasgow! det er rimeligt sjovt en lørdag aften for at sige det på jysk :-)

Nu vil jeg nok køre nordpå igen og så rundt omkring til Oban og følge kysten ned til Campbeltown

Flot køretur. Oban har et destilleri :-), Man kan gå en tur op til McCaigs Tower lige bag destilleriet

På vej til Oban kører man også forbi den smukt liggende ruin Kilchurn Castle ved Lochawe

Ellers er der måske ikke så meget at se på andet end halvflotte køreture

Alternativt kan I sejle til Lochranza på Isle of Arran. Der ligger Arran destilleriet. Der kan sejles fra Claonaig lidt syd for Tarbert på Kintyre

www.calmac.co.uk/timetables/summer-timet...aonaig-lochranza.png

Det kan man sagtens nå

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 1 week ago #28476 by Knobelauch
Replied by Knobelauch on topic Whisky School
Jamen der er da ingen tvivl! Færgen sejler til Port Ellen fra Kennacraig kl. 7:00 og hjem igen fra Port Askaig kl. 18:00. Det giver små 9 timer på Islay - go for it! :cheer:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.218 seconds