distilleri tur skotland

More
10 years 1 month ago - 10 years 1 month ago #30232 by mtibsing
Er der nogle der kan anbefale nogle spændende og gode destillerier i skotland? Skal derover i april, tager til islay og speyside
Last edit: 10 years 1 month ago by mtibsing.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 1 month ago - 10 years 1 month ago #30233 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic distilleri tur skotland
Der er nok at tage af

Jeg synts det er sjovt at besøge alle destillerier på Islay. Tjek evt. på deres hjemmesider hvad de har af specialture og hvilke dage de forekommer.

Jeg kan især anbefale Lagavulins Warehouse tur.

Ellers er det samme mølle i Speyside. Aberlour, Balvenie og Strathisla har nogle spændende ture. Glen Moray er også en mulighed, med deres BYO (Bottle-Your-Own). Det har Aberlour også.

Lidt uden for Speyside er Glendronach en lignende mulighed.

Imellem Speyside og Islay ligger Deanston der absolut er et besøg, et af de mere spændende destillier at besøge, både fordi det er så anderledes i sin arkitektur, har sin egen turbine og derudover har en masse spændende aftapninger


Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/
Last edit: 10 years 1 month ago by Macdeffe.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 1 month ago #30234 by TWM
Replied by TWM on topic distilleri tur skotland
Har desværre aldrig været på Islay, så kan kun snakke med om Speyside. Her SKAL man besøge Balvenie, super fed tur.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 1 month ago #30236 by mtibsing
Replied by mtibsing on topic distilleri tur skotland
BYO (bottle your own) lyder spændende, jeg håber der er nogle spændende flasker ihvertfald. Balvenie skal helt sikkert besøges har prøvet en af deres 1401 batch #5 flasker..mums mums.

Synes bare det er noget rigtig øv man kun må tage 1 liter med hjem. Har i erfaring med man skal holde sig tl kvoten eller kan man tage lidt ekstra med? ;)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 1 month ago #30237 by EckoVicto
Replied by EckoVicto on topic distilleri tur skotland

Synes bare det er noget rigtig øv man kun må tage 1 liter med hjem. Har i erfaring med man skal holde sig tl kvoten eller kan man tage lidt ekstra med? ;)


Det er inden for EU, så du må slæbe 10 liter med hjem, så det er bare med at pakke kufferten (ordentligt) ;-)

//Esben

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 1 month ago #30238 by mtibsing
Replied by mtibsing on topic distilleri tur skotland
god nyhed så kan der komme en del flasker med hjem, så gælder det bare om at passe lidt på pengepungen.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 1 week ago #30350 by MMT
Replied by MMT on topic distilleri tur skotland
Jeg vil også heppe på Balvenie, men mest fordi de har et cooperage som det stadig ærgrer mig jeg ikke fik set, og jeg kørte endda lige forbi men prioriterede anderledes (og dumt). Generelt synes jeg man skal gå efter de tilbud som ligger udover en almindelig destilleri-tur, som fx. Lagavulins warehouse tur, der blev nævnt tidligere, eller master tastings eller hvad de nu kalder det. Det er lidt dyrere end de 5-6 pund en typisk tur koster men jeg synes der er grænser for hvor meget turene på de forskellige destillerier adskiller sig fra hinanden, så i min optik er pengene bestemt givet godt ud.
Jeg har desuden ladet mig fortælle at Laphroaig Water to Whisky tur skulle være alle pengene værd omend den er temmelig dyr.

Lars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 11 months ago #30483 by Droenert
Replied by Droenert on topic distilleri tur skotland
Er der nogen der har været på Whiskey skole ved Glenlivet ?

uk.theglenlivet.com/visit-us/the-whisky-school

Det syndes jeg det lyder spændende.

En dram er altid bedre i godt selskab.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.218 seconds