Det danske whiskymarked

More
20 years 5 days ago #1004 by Square
Hej alle

Hvordan hænger det danske whisky-marked sammen, er det frit for enhver at importere fra fx. en uafhængig aftapper, eller har de fastlåst sig til en enkelt importør - og I givet fald, hvem importerer hvad?

Square

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 5 days ago #1007 by dmwa
Replied by dmwa on topic Det danske whiskymarked
Hvordan skal spørgsmålet forstås - om man som privat kan henvende sig til en producent, og forvente at man kan få de samme betingelser som en moms- og importør registreret virksomhed - eller om man som professionel virksomhed kan "møfle" sig ind på et etableret forretningsområde?

Slainthe

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 5 days ago #1009 by Square
Replied by Square on topic Det danske whiskymarked
Hej

Det jeg kunne tænke mig at vide er om der hvilke aktører der importer hvad, og fx. om der er flere aktører på det danske marked der importerer fx. Douglas Laing?

Jeg har bestemt ikke tænkt mig at "møfle" mig ind nogen som helst steder, det tror jeg ikke lige kapitalen strækker til ;-)

Square

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 5 days ago #1011 by jones
Replied by jones on topic Det danske whiskymarked
Det lyder som noget der burde have en fast plads på whiskynyt - en løbende opdateret oversigt over hvem der importerer hvad, med kontaktinfo så man kan forhøre sig om nærmeste forhandler.

Al Jones

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 4 days ago #1013 by dmwa
Replied by dmwa on topic Det danske whiskymarked
Sikke alt det, Whiskynyt skal have på siden!

Jeg forstår nu meningen med spørgsmålet - og det kan naturligvis være lidt svært at beskrive kort - Douglas Laing har så vidt jeg ved på et tidspunkt handlet med 2 i Danmark - men det er nu begrænset til én.

Derudover handler importørerne jo også indbyrdes for på bedste måde at betjene deres kunder - så en enkelt sælger fra firma A ikke skal besøge de samme kunder som firma B, C og D - og "kun" sælge 6 flasker hver til den enkelte butik.

De enkelte butikker ønsker ikke at have alverdens sælgere rendende - så i sidste ende er det jo godt for forbrugeren. Derfor kan man se forskellige forhandlere / importører have de samme produkter på hylderne.

Men fra tid til anden "parallel" importerer nogle jo også uden om de "store huse", enten for at få et produkt til Danmark som ellers ikke markedsføres af den officielle importør, eller som man er kommet billigt til (SuperBrugsens "6 klassiske malts" i 2003 var et glimrende eksempel).

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming Gerhardt-Pedersen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.230 seconds