Samle objekter

More
19 years 11 months ago #1061 by MacNiels
Samle objekter was created by MacNiels
Mange køber 2 flasker af den samme malt, en til nydelse og en der gemmes væk.
Hvorfor gemmes whisky?
Min personlige holdning er at whisky er lavet for at det skal drikkes og ikke gemmes væk.

MacNiels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 11 months ago #1062 by BH
Replied by BH on topic Samle objekter
Jeg køber nogle gange 2 flasker af den samme malt, en til at drikke og en til at gemme til jeg igen får lyst til at drikke den om nogle år. Hvis det er "standard vare" som Laphroaig 10 år eller Balvenie Founders Reserve, så køber jeg kun en enkelt, men hvis det er specielle udgaver som kommer i et begrændet udvalg som Springbank Sherry Wood, så køber jeg ofte to, en til at smage på nu og en ved lejlighed.

Bjarne Hagen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 11 months ago #1063 by dmwa
Replied by dmwa on topic Samle objekter
Der er jo mange årsager til at købe en flaske whisky - i dette forum vel primært for at nyde - eller for at samle. Langt de fleste køber vel for at nyde dem - men når man bliver grebet af en samlerdille - ja så drikker man dem jo ikke. Sjovt bliver det jo for eftertiden, at nogle valgte at gemme - men det er måske langt under 1 %, der reelt samles - så selv om vi samler, så drikker vi altså også mange hen ad vejen.

For nylig blev en af Dansk Maltwhisky Akademi ´s aftapning 2003 solgt på Ebay til næsten 4 x prisen - en forrentning på over 400% på blot 5 måneder - så er det da sjovt at samle - så kan man jo gå ud og købe endnu flere flasker - til at drikke .... eller samle

Slainthe

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.152 seconds