Din favoritwhisky!

More
20 years 8 months ago #110 by Boggen
Din favoritwhisky! was created by Boggen
Det kunne være interessant at høre lidt om hvad andre her på listen går og hygger sig med derhjemme af interesante whiskies. Så jeg vil hermed opfordre til, at andre på listen kommer med deres anbefalinger. Skriv gerne lidt om hvorfor den/de er din favoritwhisky(er).

Her er så mit bud på 3 spændende flasker:

Longmorn Glenlivet 1971 fra Scotch Selection

Denne whisky er simpelthen indbegrebet af sherry - whiskien har ligget på et sherryfad formenlig hele sit liv - meget mørk farve - den kraftige sherry og træ tager måske noget af den egentlige “Longmorn-smag”, men fantastisk det er den uden tvivl.

Dallas Dhu 1970 fra Coopers Choice

Indtil for ganske kort tid siden havde jeg aldrig smagt Dallas Dhu, men det har jeg nu. Det smager bare supergodt - den er meget mild, men har en fantastisk aroma og duft. Helt sikkert noget der skal dyrkes mere i fremtiden!

Cambeltown Loch 25 års blend

En blended whisky fra Springbank-folkene, som efter sigende skulle indeholde store mængder af 25 år gammel eller ældre Springbank whisky (formentlig whisky der ikke har udviklet sig til “klassisk” Spingbank). Whiskien er blød og lækker med hints af vanilie og den slags. Hvis ikke du har prøvet denne whisky før så gør det!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 7 months ago #526 by MacNiels
Replied by MacNiels on topic Din favoritwhisky!
Det var da et svært spørgsmål du kommer med der.

Jeg har ikke umiddelbart nogen farvorit malt, men har smagt nogle stykker som til lejligheden var fantastiske.
Jeg har engang været så heldig at smage en MacAllan +50 år som nok er fra et enkelt fad, men vides ikke. Dette var en fantastisk smagsoplevelse ud over det sædvanelige.

Men en af mine absolutte farvoritter, hvis der skal nævnes én, er nok Springbank 30 års. Jeg kan desværre ikke fortælle hvorfor lige netop den, men jeg tror at for mig er det noget af det tætteste jeg kommer på en komplet malt.

Jeg synes dog at det er nogle meget spændende malts du selv nævner.

MacNiels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.193 seconds