DANTAZ

More
19 years 10 months ago #1168 by Peterap
DANTAZ was created by Peterap
Efter at have set, at Mac-Y sammen men Jim Murray havde lavet en ny og spændende spiritus i anledning af det store bryllup :) smuttede jeg ned til den lokale whiskypusher for at få et enkelt eksemplar af Jims nye kreation.

Det er et ret interessant fludium, selvom smagen ikke lige frem
er at skrive hjem om. Al respekt skal dog gives til Jim, hvis han rent faktisk har lavet spiritussen på så kort tid, som det hævdes (en måned eller mindre).

Mit spørgsmål til forumet er nu: Jeg ved, hvor whiskyen (ikke helt whisky endnu) kommer fra, og at der er en dråbe af noget lokalt sprit fra Mary's hjemby i også. Er der nogen der ved, hvad det er for en akvavit der er brugt?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 9 months ago #1227 by MacNiels
Replied by MacNiels on topic DANTAZ
Hej Peter.

Jeg har endnu ikke selv smagt Dantaz. Men jeg har hørt fra andre at den ikke er så tosset igen, specielt sammen med mad. Whisky kan godt blive en kende kraftig og tung til maden.
Jeg ved ikke hvilken akvavit der er brugt, men mon ikke det kommer fra MacY selv?
Malten der er brugt kunne komme herfra: www.tasdistillery.com.au/
Men hvilken aftapning er jeg ikke bekendt med

MacNiels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 9 months ago #1228 by Peterap
Replied by Peterap on topic DANTAZ
Dantaz smager udemærket, man skal dog nok snarere se den som en ny og interssant akvavit end som en ny whisky. Fungerer fint på frokostbordet!!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 9 months ago #1234 by whiskyconsult
Replied by whiskyconsult on topic DANTAZ
Akvavitten som er brugt er efter sigende "Den Gyldne " fra Bornholm. Man kan så altid diskutere om " Den Gyldne" smagte bedre uden Tazzie maltet......

Martin Markvardsen
Senior Brand Ambassador
Highland Park & The Macallan

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.144 seconds