Alkoholikere????

More
16 years 11 months ago #11755 by LochLading
Alkoholikere???? was created by LochLading
Hej alle.

Jeg får nærmest det indtryk at whiskynyts medlemmer får lidt rigeligt til ganen.. :shock:

Hvor meget drikker DU???

Der er jo næsten smagning/festival/messe hver weekend.. :) :)
Jeg får vel selv en 8-10 sjusser om ugen.

Henrik

Whisky skal drikkes, det er jo ikke frimærker.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 11 months ago #11756 by BigMac
Replied by BigMac on topic Alkoholikere????
Typisk en 3-6 stykker om ugen...og lidt flere hvis der er smagning i AWL :D

Så kan der af og til komme private arrangementer hvor der kan ryge op mod en 10stykker indenbords inden vi siger godnat - dette er dog ikke så tit (længere) :cry: :wink:

En fordom jeg typisk støder på som whiskydrikker er:

Så bliver I da skide fulde?!?!

Dertil siger jeg altid: 'Nej, det gør vi faktisk ikke' - ikke når der drikkes godt med vand til og 'man tager det stille og roligt' - men sådan er folks fordomme nok når personer drikker ren spiritus :shock:

Er der andre der har oplevet dette?

Mvh
Claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 11 months ago #11757 by Peteys
Replied by Peteys on topic Alkoholikere????
JA i høj grad
De fleste tror udelukkende jeg drikker whisky for at blive fuld, problemet er bare at hvis jeg bliver fuld så falder jeg i søvn, så det gør jeg sjældent (men halvsnaldret......)

Fordomme er der vist mange af, En af dem er det store spørgsmål om hvilken der er favoritten, men det er jo som regel den næste spændende malt..
Og så selvfølgelig om man drikker meget Ballantines etc......

Så du/i er ikke de eneste

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 11 months ago #11758 by JimTaggart
Replied by JimTaggart on topic Alkoholikere????
Der er uger, hvor jeg ikke drikker whisky. Så er der uger, hvor jeg tager en enkelt dram eller to herhjemme. Ellers holder jeg mest af at nyde whisky sammen med venner / whiskyinteresserede. Så i uger med smagninger eller hvis jeg fx. er sammen med gutterne fra Tipsklubben, bliver det til flere malts på smagsløgene. Jeg kan gå at glæde mig til en begivenhed og synes så, at jeg nyder whiskyerne endnu mere, hvis det er en uge eller to siden jeg har fået en dram. Men jo, lysten kan da også melde sig i hverdagen, hvis jeg vil forkæle mig selv eller fx. kommer hjem fra en lang gåtur ved vandet.

Venlig hilsen
Lars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 11 months ago #11760 by BenRiach
Replied by BenRiach on topic Alkoholikere????
Hmmm, det svinger rimeligt meget, som Lars skriver er der også uger hvor jeg ikke får en dram, men det er godt nok sjældent :)
Men jeg tror i gennemsnit tror jeg at jeg får en 4-5 dramme om ugen, altså når jeg ikke er til møde i De Gyldne Dråber, eller til anden smagning.
Jeg er dog ikke blevet kaldt alkoholiker, men den der "så bliver i da vildt fulde/visne/stegte/beduggede osv. kender jeg godt.

Det værste jeg ved er dog når folk kalder mine whiskies for sprut.... SPRUT!!! Det er fa**me den mest ædle form for alkohol :evil: :evil: :evil:
Eller: "Gir du mig lige en sjat af den der Highland Park dimmer til min cola???" SÅ DET UD MESTER.

Slàinte Mhath
Michael.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 11 months ago #11762 by Niels
Replied by Niels on topic Alkoholikere????

Der er uger, hvor jeg ikke drikker whisky. Så er der uger, hvor jeg tager en enkelt dram eller to herhjemme. Ellers holder jeg mest af at nyde whisky sammen med venner / whiskyinteresserede. Så i uger med smagninger eller hvis jeg fx. er sammen med gutterne fra Tipsklubben, bliver det til flere malts på smagsløgene. Jeg kan gå at glæde mig til en begivenhed og synes så, at jeg nyder whiskyerne endnu mere, hvis det er en uge eller to siden jeg har fået en dram. Men jo, lysten kan da også melde sig i hverdagen, hvis jeg vil forkæle mig selv eller fx. kommer hjem fra en lang gåtur ved vandet.

Venlig hilsen
Lars


Hej allesamen
det kunne være mig der havde skrevet den indlæg, lige bortset fra at jeg ikke er medlem af noget tipsklub, så Lars min forhold til WHISKY ligner meget din.
mvh. Niels

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 11 months ago #11765 by Chief
Replied by Chief on topic Alkoholikere????
Jeg tilstræber at få den daglige dram, men det kan godt svinge en del. Der kan godt en sjælden gang gå en uges tid, hvor jeg ikke drikker whisky. Men som det fremgår af et par indlæg, så nyder jeg også helst whisky sammen med whisky interesserede venner. Og det er rigtig godt, når jeg er til smagning i vores forening, hvor der selvfølgelig bliver stillet masser af vand på bordene til benyttelse imellem de forskellige smagsprøver.

Da jeg bor et par km. fra østersøen, så er det pragtfuldt med en go' dram efter en langs spadseretur i et godt blæsevejr ved stranden, så jeg er helt på linie med Lars. :D :D

Og så kan jeg godt lide at nyde en dram, mens jeg skriver et indlæg her til siden. Man bliver sq trængende, når man læser alle de gode indlæg om whisky. :wink:

Og selvfølgelig har jeg ofte hørt de forskellige bemærkninger fra de ikke så kloge om, hvordan vi "bæller whisky i os og bliver skidefulde". Men det er da lykkedes for mig at få nogle af de uvidende inviteret med til en smagning, hvor de så bagefter har måtte æde deres ord i sig igen. :D

En lille sjov historie som supplement til Michaels bemærkning om cola i whisky. Da jeg af flyvevåbnet var udstationeret på Færøerne, skulle min yngste søn ned til Danmark for at aftjene sin værnepligt. For at den første tid i dronningens klæder ikke skulle være så lang, gav jeg ham en liter 12-års Dalmore med i bagagen. Ugen efter ringede han hjem, og meddelte, at ham og hans venner syntes, at den smagte rigtig godt med cola i. I en sådan situation er det, at en far overvejer at ændre sit testamente. Men historien fik en da en lykkelig udgang, idet han for et par år siden så lyset, og er nu medlem af vores whisky forening, og nu er det ham, som bebrejder vennerne, hvis de drikker whisky med cola i. :D

Sláinte
Niels (som i øjeblikket har en 10-års Springbank i glasset)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.205 seconds