Whiskyauktioner

More
19 years 9 months ago #1293 by BH
Whiskyauktioner was created by BH
Der har for nylig været en afstemning om, hvorvidt man benytter whiskyauktioner. Ud af de 202 afgivne stemmer var der 29, der havde benyttet sig af auktioner.
Jeg har selv benyttet mig af e-bay og whiskyauction, men undrer mig over, om der ikke findes andre auktioner, som man kan benytte på nettet.

På whiskyauction kan der findes nogle interessante flasker, men tit bliver prisen for høj. Ved den nyligt overståede auktion, blev en flaske springbank "

Bjarne Hagen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 9 months ago #1294 by Carsten72
Replied by Carsten72 on topic Whiskyauktioner
Hej Bjarne.

Jeg har dog også købt på whiskyauction.com. Har da i tiderne budt på Highland park 1967, til den kom op i 400 euro. Derefter løb den anden med flasken til 405 euro. Har dog senere her købt flasken via the whisky exchange, til netop også en anden pris, som var billigere..

Men fik da også en Glenrothes 1972, til knap ca 80 euro..

Man kan være heldig i auktionen, og hvis det nu er en flaske man må eje, tjaaa... så er der bare at byde...

Carsten Petersen .. :o

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 9 months ago #1295 by dmwa
Replied by dmwa on topic Whiskyauktioner
Spændende indlæg

De flasker der bliver udbudt til salg på Krügers Whiskyauction ( www.whiskyauction.com ) er primært til samlere - eller for de fleste tilfælde flasker, der ikke er til salg i daglig handel / udgåede flasker. Derfor kan priserne jo godt se høje ud, hvis det er en udgået etiket, som en samler lige står og mangler. Sådan fungerer det marked nu en gang.

EBay er for langt hovedparten flasker af nyere dato, og som også kan købes i handlen - derfor er der også chance for at få en flaske til under butiksprisen.

Med auktioner er det jo som med så meget andet - udbud og efterspørgsel - er efterspørgslen høj, får sælgeren en god pris - er der ingen efterspørgsel, har man som køber mulighed for at gøre "en god handel" - men sælger har jo også mulighed for at byde flasken op via en stråmand - og dermed sikre også en god handel for sælger.

I Storbritannien er der 3 x årligt en whiskyauktion (har været beskrevet i Malten) i Glasgow - McTears. Næste auktion er 22. september 2004 - og her er der mulighed for at byde ind via forhåndsbud. Her er der tale om en traditionel auktion med hammerslag etc i lokale - og mulighed for en god handel - hvis altså ikke efterspørgslen er for høj. Største problem er dog, at det skal hentes i Glasgow - men er man alligevel i Skotland i september - der sker jo en del (Whisky Live - Islay og Dufftown Festival etc), så var det jo en mulighed at tage den oplevelse med.

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming Gerhardt-Pedersen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 11 months ago #26145 by Gammelfar
Replied by Gammelfar on topic Whiskyauktioner
Hej
Er der en venlig sjæl, der kan fortælle mig, hvad Krüger tager på sit auktionssite for pakning og forsendelse af 1-2 falsker. Det fremgår nemlig ikke på hjemmesiden.

Venligst
Gammelfar

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 11 months ago #26146 by dklund
Replied by dklund on topic Whiskyauktioner
Det står under Service & Update i venstre side

Mvh
Dennis Lund

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 11 months ago #26147 by Duffer
Replied by Duffer on topic Whiskyauktioner
Et (mere) direkte link: whiskyauction.com/auction/vendor_e.html
Tryk på "Shipping Whisky" i venstre side

"A fool and his money are soon parted"
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 11 months ago #26188 by DanielChristensen
Replied by DanielChristensen on topic Whiskyauktioner
Så 12 € for forsendelse af 1 flaske og så stiger prisen med 1 € pr efterfølgende flaske?

Og kan man vente med at få dem shippet til man har købt nogle stykker, og så få dem shippet sammen?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 11 months ago #26189 by tdh1
Replied by tdh1 on topic Whiskyauktioner

Så 12 € for forsendelse af 1 flaske og så stiger prisen med 1 € pr efterfølgende flaske?

Og kan man vente med at få dem shippet til man har købt nogle stykker, og så få dem shippet sammen?


Til den pris 12+1 for hver extra flaske skal du også ligge € 3 pr. flaske til indpakning.

Så forsendelsen for henholdsvis en flaske bliver €12 + €3 = €15 - to flasker €13 + €6 = € 19 - tre flasker €14 + €9 = € 23 osv. osv.

Når auktionen er slut sender han alle dine flasker samlet. Efter aftale kan du også selv hente dem hos ham. Skulle du evt. have lyst til, at handle lidt i Krügers flotte butik.

Torben

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 11 months ago #26190 by DanielChristensen
Replied by DanielChristensen on topic Whiskyauktioner
Hvor ligger den?

Og du skriver "når auktionen er slut", så hvis jeg har 3 auktioner kørerne, og de slutter på forskellige tidspunker, så sendes de hver for sig til 15 € stykket?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 11 months ago #26191 by EckoVicto
Replied by EckoVicto on topic Whiskyauktioner
Holsteiner Strasse 18-20
D - 24768 Rendsburg

Altså selvom de forskellige kategorier (Lowland, Campbeltown etc. etc) slutter på forskellige tidspunkter så hører de stadig til den samme auktion, så du skal jo så betale €23 for alle tre flasker jævnfør Torbens pris eksempel.

//Esben

//Esben

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 11 months ago #26192 by DanielChristensen
Replied by DanielChristensen on topic Whiskyauktioner
Samme auktion? Nu tror jeg ikke helt jeg forstår... Hvis det er forskellige flasker fra forskellige auktioner, så er det vel ikke samme auktion?? Eller har jeg misforstået?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 11 months ago #26194 by EckoVicto
Replied by EckoVicto on topic Whiskyauktioner
Hej Daniel

Du bliver nok nød til at uddybe lidt.
Hvis vi taler om whiskyauction.com gælder følgende:
Den auktion der er i gang nu hedder 2012-06 og slutter d. 19 maj. I den auktion er der 24 kategorier som hvoraf den første kategori slutter kl 1945 (Whiskysoires) og den sidste kl 2140 (Islay P). Alle disse kategorier hører til den samme auktion. Så med andre ord vil flasker købt i samme auktion fra forskellige kategorier blive sendt samlet.

//Esben

//Esben

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 11 months ago #26198 by DanielChristensen
Replied by DanielChristensen on topic Whiskyauktioner
Ahh... Se nu giver det lidt mening for mig! Så alle de flasker der sælges høre reelt til samme auktion? Gælder det alle flaskerne derinde, eller er der nogen der høre til den ene auktion (den der slutter 19 maj) og nogle auktioner der slutter senere? Eller køres der kun 1 auktion af gangen?

Håber det bare ga' en lille smule mening :)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 11 months ago #26207 by tdh1
Replied by tdh1 on topic Whiskyauktioner
Hej Daniel
Alle flaskerne han pt. har på auktion er samme auktion. Så de sendes sammen. Han har dog af og til kørt flere auktioner samtidig, men så fremgår det tydeligt. F.eks. havde han engang, hvor han kørte den almindelige whiskyauktion og sideløbende kørte han en specialauktion ved siden af. Disse to var så tydeligt delt op, så det var ikke til at tage fejl af. Alle dine 3 flasker får du i samme pakke - forudsat du vinder dem (-:.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 8 months ago #26875 by MacNiels
Replied by MacNiels on topic Whiskyauktioner
Har fundet et nyt whisky auction site: www.whiskybid.co.uk

Det er ret meget man kan finde der endnu, kan være det kommer.
De skal have 7% af den solgte vares pris, som jeg læser det.

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 8 months ago #26919 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Whiskyauktioner
Følgende sted brokker sig over at de føler sig ret kopieret af whiskybid www.deluxwhiskyauctions.co.uk

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.206 seconds