Hvilke whiskies vil vi ha'?

More
19 years 8 months ago #1362 by Towle
Nu er gode dyr rådne (gnuer dog undtaget). Jeg har brokket mig til ALTA i anledning af deres seneste tilbud på Laphroaig. Tilbudet var skam godt nok (259 spæn for en liter), men flere jeg har talt med, nåede aldrig at få en flaske før der var udsolgt.

Jeg har korresponderet lidt med deres whiskyansvarlige og opfordrede bl.a. til at de varierer udvalget til også at omfatte andre end de seks klassiske malts, som også Coop har. Faktisk kom jeg i kådhed til at tilbyde, at jeg gerne ville "rådegive" og komme med kvalificerede bud på hvilke flasker de med fordel kunne vælge og det var han faktisk meget interesseret i.

Æhhhmmm, anstændighedsvist må jeg jo fremkomme med et svar, men jeg vil da lige poste en rundspørge her først. Er der nogen der har nogle gode bud?

Ja, undskyld hvis jeg løber med en limpind, men jeg har jo lissom fanget mig selv lidt, ikk'? ;-)

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 8 months ago #1363 by Square
Replied by Square on topic Hvilke whiskies vil vi ha'?
Jeg tror at det enten skal være et mærke som folk kender, eller også skal det være et supergodt tilbud - eller også skal det være en "kvindewhisky" (altså ment som en der har en blød og rund smag samt ikke er sprittet) - det kunne være sig en Glenmorangie eller en Glenlivet (Archive).

De sikre salgshit (259 pr. liter ;-) ) ville nok være Highland Park eller en MacAllan.1

Square

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 8 months ago #1364 by Towle
Replied by Towle on topic Hvilke whiskies vil vi ha'?
Square skrev:

Jeg tror at det enten skal være et mærke som folk kender, eller også skal det være et supergodt tilbud - eller også skal det være en "kvindewhisky" (altså ment som en der har en blød og rund smag samt ikke er sprittet) - det kunne være sig en Glenmorangie eller en Glenlivet (Archive).

Du har uden tvivl ret i, at det skal være noget folk kender. men folk.....? De vil jo gerne sælge mange, så de skal jo nok satse bredere en bare lige entusiasterne, så spørgsmålet er hvad folk kender. Hmmmm.
Glenmorangie i tre forskellige fadlagringer har COOP jo haft på tilbud på Nettorvet i månedsvis.

De sikre salgshit (259 pr. liter ) ville nok være Highland Park eller en MacAllan.

Kvickly i Skive har lige haft 10 års Macallan til den pris og så sent som i mandags, hvade de stadig nogle flasker tilbage :-)
Hvis nogen ser en Highland Park til de 259, så sig lige til, ikk' :-)

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 8 months ago #1367 by Benke
Replied by Benke on topic Hvilke whiskies vil vi ha'?
Jag bor ju inte i Danmark, men har nära dit :D , så jag föreslår
följande sorter:
Laphroaig
Glenfiddich Solera Reserva 15 år
Longmorn 15 år

Åtminstone den sista kan kallas "kvindewhisky".

Mvh
/Benke

Mvh
/Benke

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.158 seconds