Årets whisky julegave....

More
16 years 3 months ago #13885 by Duffer
Igen blev det til en SMWS aftapning - med venlig assistance fra MacC.. :-)
27.66 Springbank - 11-yo - 57.9% - SC - NCF - CS - "Bracing and invigorating"

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13887 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Årets whisky julegave....
Springbank 1994, destilleriaftapning aftappet for Pfizer Danmark. 57%, aftappet for et firmajubulæum i 2006 så den er nok 12 år

Min søster har arbejdet for Pfizer så det var en firmagave, de alle fik et par stykker. Hun gav den til mine forældre, der nu har givet den til mig

Yamazaki 12 års

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13888 by Whiskynyderen
I år fandt jeg en flaske Scapa 27 år/1977, 61.0%, C#2830, B#186/197 fra Duncan Taylor under juletræet - Har tidligere kun smagt den 14 års OB, så jeg ser frem til at smage denne her. Min kone forstår mig :D

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13893 by MacNoller
Tror julemanden var forbi islay i år.

Nedenstående havde han med til mig.:

Scott's Selection.: Ardbeg 1992-2007 51,50%
Cadenhead's.: Bruichladdich, 14år, 1986-02/2001, Bourbon Hogshead, 57,00%, 282 bottl

Michael

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13894 by Lading
Replied by Lading on topic Årets whisky julegave....
En Glenburgie 1989 fra Signatory var der under vores træ :D
Derudover har jeg, i anledningen af en julebonus, lige bestilt lidt godter til mig selv:
Balvenie Sherry Oak
Glen Grant 34 års fra TWE
Pittyvaich CC 1993
Brora CC 1982
og en Mortlach fra Adelphi

Lading

> Lading <

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13896 by dmwa
Replied by dmwa on topic Årets whisky julegave....

En Glenburgie 1989 fra Signatory var der under vores træ

Håber det var et godt valg - du var jo ikke nem at "få ud af døren" ved vores åbent hus i december...." (hehehe)

Jeg synes selv, at det er en forbløffende god dram - og Glenburgie ser man jo stort set aldrig aftappet. I en anden tråd snakker man om "dårlige" aftapninger / destillerier - Michael Jackson givr jo Glenburgie under 70 poins - og skulle man rette sig efter hans smagsnoter, så kom man jo aldrig dertil - og fik denne oplevelse. Jeg vil sætte denne Glenburgie fra Signatory væsentligt højere - måske ikke nær maksimum - men langt over 80 - håber du er enig - du kan jo eventuelt give dine kommentarere med - og nu er det jo sådan, at jeg jo ikke er "Gud" - så har du andre smagsløg, så er det naturligvis også tilladt - samt at give sin mening til kende....

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13912 by Jan_
Replied by Jan_ on topic Årets whisky julegave....
Under vores træ fandt jeg en Balvenie DW - en glimrende dram som jeg altid godt har kunnet lide. Der var også en 20cl Cadenheads 14års Clynelish, som bliver spændende at smage...

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13919 by Justesen
Replied by Justesen on topic Årets whisky julegave....
Glædelig jul til alle i forummet.

Under vores træ, fandt jeg en 18 års fine oak fra Macallan. Ikke en af de mest sjældne, men absolut en dram der kan bide skeer med selv de største.

Justesen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13921 by karlejnar
Ingen flasker under vores træ :cry:

Men fik jo denne her et par dage før jul af min yngste søn, der havde været i kiosken på vej hjem med Oslo-færgen.
Caol Ila, Distillers Edition, 12yo, 43%, D:1993, B:2006, C-si; 1-465 - Double matured in dark Moscatel cask's

Er der nogen her, der kan kaste lidt lys over koderne: C-si; 1-465?
De står midt i en oval, hvor der foroven står Special Release, og forneden står Limited Edition

PS: Den Lagavulin DE, som min ældste søn havde med hjem sidste år, havde en lignende kode: lgv.4/493:
(Lagavulin, Distillers Edition, 16 yo, 43%, D:1989, B:2005 - Double matured in Pedro Ximenez cask's)

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13924 by st7
Replied by st7 on topic Årets whisky julegave....
Håber alle har haft en god jul :D
Julemanden havde 3 flasker med til mig.
Bruichladdich 3D3 "The Norrie Campbell Tribute Bottling", 46% (havde den i forvejen, men han kan jo heller ikke holde styr på alt)
Springbank Vintage 1997 1st Batch, 55,2%
Rosebank 15yo, Old Malt Cask 1990, 50%


En forsinket julegave fra mig selv, bliver det også til, når Talisker 18 år lander på hylderne i SuperBest i morgen.

Slainte Mhath
Søren, MWL

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13947 by Springbank21
Jeg var så heldig at der lå to styks under træet i år....En Caol Ila fra Signatory non chillfiltert 1991 og en 12 års Cardu OB..... det sjove ved den er at jeg har haft den for over ti år siden og dengang var jeg ikke til whisky. Det skal blive sjov at smage den igen.


mvh Springbank21

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13950 by Duffer
Replied by Duffer on topic Årets whisky julegave....

og en 12 års Cardu OB..... Det skal blive sjov at smage den igen.

Det bliver spændende og høre om du også vil vurdere den til en "

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13951 by fao
Replied by fao on topic Årets whisky julegave....
Ja, også under vor træ var der lidt til farman. Fra hustruen en flaske Bowmore 15 years Mariner og fra sønnen "The six Classic Malt of Scotland" incl. stander til at stille dem i. :D

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13952 by dklund
Replied by dklund on topic Årets whisky julegave....
jeg var også så heldig at blive begavet med hele 3 flasker af livets vand. jeg fik:
- en flaske Glenfarclas 15 års OB.
- en flaske Ardbeg - Still Young.
- og en flaske Brora "old malt cask"

Mvh
Dennis Lund

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13953 by MortenP
Replied by MortenP on topic Årets whisky julegave....
Jeg fik en flaske 21 års Tomatin OB, og så havde jeg købt 2 flasker Springbank som gave til mig selv - 1 Springbank 1997 Vintage og 1 Springbank 9 år Romwood (society aft.)

Morten

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13977 by henrikslaug
havde spottet 2 rørformede pakker under træet - og blev ikke skuffet. En 12 års Bunnahabhain OB fra svigermekanikken og en 15 års Mortlach GM :)
Dog en anelse skuffet over sidstnævnte, havde ikke forventet at den skulle være så sprittet... :?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13978 by Justesen
Replied by Justesen on topic Årets whisky julegave....

havde spottet 2 rørformede pakker under træet - og blev ikke skuffet. En 12 års Bunnahabhain OB fra svigermekanikken og en 15 års Mortlach GM :)
Dog en anelse skuffet over sidstnævnte, havde ikke forventet at den skulle være så sprittet... :?


Vil give dig ret. Jeg smagte den 15 års mortlach på Taste of Speyside i Dufftown, og blev også svært skuffet. Den lever slet ikke op til den 16 års F&F, der efter min mening er en brilliant fra Mortlach. Hverken Mortlach 15 års eller 21 års når F&F til sokkeholderne. Smagte dog også en Mortlach 1973 OB, som jeg mener er F&F'eren overlegen. Dens pris harmonerede dog ikke så godt til mit budget.

Justesen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13979 by ovego
Replied by ovego on topic Årets whisky julegave....
Har lige smagt en Moortlach 1991 fra Signatory 15 år, det er den Mortlach jeg har smagt som kræver al den ros den kan få for at leve op til de andre Mortlacher jeg har smagt, de har for det meste været på Sherry. kort sagt en meget ringe whisky

Ove

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13983 by Duffer
Replied by Duffer on topic Årets whisky julegave....

Har lige smagt en Moortlach 1991 fra Signatory 15 år

Den har jeg aldrig hørt om. Er den fra Signatorys Un-Chillfiltered Collection eller fra Signatory "Vintage" Cask Strength Edition serien...??

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13994 by ovego
Replied by ovego on topic Årets whisky julegave....
Signatory vintage Mortlach 1991
Distilled on: 10.05.1991
Bottled on: 01.11.2006
Matured in: Hogsheads
Cask no: 4166 +4167
Bottle no: 561/709
43%vol
den dør i aften, da skal der alligevel bare bælles :P

Ove

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13995 by Duffer
Replied by Duffer on topic Årets whisky julegave....
Fortvivl ikke - der findes rigtig mange gode Mortlach derude...
Den meste omtalte - også her på siden - er Mortlach Flora & Fauna - også fra sherry.

I aften står den på slatter - Highland Park, Norse Cask 14-yo - Springbank Vintage 1997 - SMWS Strathisla 58.10 29-yo og hvad der ellers kommer ud af skabet...

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #14011 by henrikslaug

Har lige smagt en Moortlach 1991 fra Signatory 15 år, det er den Mortlach jeg har smagt som kræver al den ros den kan få for at leve op til de andre Mortlacher jeg har smagt, de har for det meste været på Sherry. kort sagt en meget ringe whisky

Ove


Den har jeg også prøvet; den er bedre, ikke nær så sprittet, men den er nu bestemt heller ikke en topscorer... Og det var ovenikøbet mig, som overtalte min svoger til at købe den :( Købte selv en Clynelish, ligeledes Signatory, ved samme lejlighed: den blev nydt :)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #14013 by skipper
Replied by skipper on topic Årets whisky julegave....
Jeg fik en ganske god Balvenie double wood som gave. Den er måske ikke så special, men den smager nu godt. Derudover har jeg lige købt en Laphoig quarter cask til mig selv. Den tror jeg nu godt kunne blive en af mine favoritter.

og fra sønnen "The six Classic Malt of Scotland" incl. stander til at stille dem i.


"The six Classic Malt of Scotland" incl. stander......Det lyder spændende. Den ville pynte på min hylde i mandeværelset. Er der nogen som kan fortælle hvor de kan købes (inkl. stander)
På forhånd tak...

Hilsen fra Skipper

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #14014 by henrikslaug
Gad vide hvad min søn på 6 vil sige, hvis jeg bad om sådan en gave? :?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #14017 by Lading
Replied by Lading on topic Årets whisky julegave....

"The six Classic Malt of Scotland" incl. stander......Det lyder spændende. Den ville pynte på min hylde i mandeværelset. Er der nogen som kan fortælle hvor de kan købes (inkl. stander)
På forhånd tak...

Hilsen fra Skipper


Der er en "stander" på whiskyauction.com der slutter på lørdag (pt. 26euro)

Lading

> Lading <

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 11 months ago #15129 by Lading
Replied by Lading on topic Årets whisky julegave....

En Glenburgie 1989 fra Signatory var der under vores træ

Håber det var et godt valg - du var jo ikke nem at "få ud af døren" ved vores åbent hus i december...." (hehehe)

Jeg synes selv, at det er en forbløffende god dram - og Glenburgie ser man jo stort set aldrig aftappet. I en anden tråd snakker man om "dårlige" aftapninger / destillerier - Michael Jackson givr jo Glenburgie under 70 poins - og skulle man rette sig efter hans smagsnoter, så kom man jo aldrig dertil - og fik denne oplevelse. Jeg vil sætte denne Glenburgie fra Signatory væsentligt højere - måske ikke nær maksimum - men langt over 80 - håber du er enig - du kan jo eventuelt give dine kommentarere med - og nu er det jo sådan, at jeg jo ikke er "Gud" - så har du andre smagsløg, så er det naturligvis også tilladt - samt at give sin mening til kende....

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming


Sad lige med den sidste dram fra flasken da jeg kom i tanke om denne tråd, en "forbløffende god dram" er ikke lige de første ord jeg kommer i tanke om, nok noget mere i retning af en hæderlig dram til prisen :wink: de 16 år på fadet har bestemt ikke sat de dybeste spor men der er så istedet blevet plads til nogle meget ungdommelige/friske noter, pointmæssigt vil jeg nok lade den lande på en 77-78 stykker,
m.h.t. friskheden minder den mig iøvrigt om en anden Signatory ude fra Bjødstrup, nemlig Glen Elgin Virgin Oak som var en posetiv overraskelse!

Serverede iøvrigt overnævnte Glenburgie som blind til et par stykker her fra forumet, der blev der bl.a. gættet på Fiddich 12års, nedvandet newmake og et par stykker var inde på at det ikke var whisky...

Lading

> Lading <

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 3 months ago #19631 by st7
Replied by st7 on topic Årets whisky julegave....
Håber alle har haft en god "våd" jul.

Mest spændende julegave fik jeg af fruen.
Strathisla 1991, 57.8% - Braunstein Embassy Collection
Fra sherryfad og i en indpakning der minder om Glenrothes OB.

Slainte Mhath
Søren, MWL

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 3 months ago #19634 by ClausB
Replied by ClausB on topic Årets whisky julegave....
Fik en Glen Grant Norse Cask 1993 og en Kariuzawa 12 yo. Godt tilfreds.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 3 months ago #19635 by ClausB
Replied by ClausB on topic Årets whisky julegave....
Alligevel knap så tilfreds. Fik lige set på Karuizawaen, der er en vatte malt :!:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 3 months ago #19636 by dklund
Replied by dklund on topic Årets whisky julegave....
jeg fik en Ardbeg Uigeadail af svigermoderen
en som Jim Murray giver muligvis 97 ½ point i den nye 2010 bibel

MEN?????

den som jeg fik er på 54,2% og i 2010 biblen giver han den 97 ½ point
men i 2009 biblen er den som fik 97 ½ point kun på 52,3%
det er den samme smagsnote der står i begge bøger
så hvor i ligger fejlen?

go jul og godt nytår
Dennis Lund

Mvh
Dennis Lund

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.307 seconds