Whiskey laug København ???

  • Hvidkær
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
16 years 2 months ago #14418 by Hvidkær
Whiskey laug København ??? was created by Hvidkær
Jeg havde forleden fornøjelsen af at gæste Kolding Whiskeylaug. Det var en fremragende aften med flot over 60-70 mennesker vil jeg tro. Så efterfølgende har jeg luret på om jeg mon ikke kunne få en tilsvarende oplevelse her i hovedstaden. Men stor har min overraskelse været da jeg ikke har kunnet finde frem til et eneste whiskeylaug i Københavnsområdet.

Findes der virkelig ingen?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 2 months ago #14419 by JimTaggart
Jeg kender ikke til deciderede laug i København. Men flere kompetente folk holder løbende smagninger, fx. Juuls Vinhandel og Qualityworld, så der skulle være rig mulighed for at føle sig som en god del af en helhed. Jeg er selv fynbo og tager af og til til smagninger i Århus, hvor jeg ofte støder på de samme, herlige mennesker, så fællesskabet er absolut nærværende også de steder, hvor der ikke er specielle klubber eller laug. At mødes i samme interesselag, og med en stemning, der altid bliver bedre som dagen/aftenen skrider frem, det er i sandhed en stor glæde :)

Venlig hilsen
Lars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 2 months ago #14421 by Ladewig
Replied by Ladewig on topic Whiskey laug København ???
Næææh. Min kære Hvidkær. Os sjællændere må pænt tage til Vordingborg. Men det er hele rejsen værd! En pragtfuld forening med herlige medlemmer, og nogle priser der får togbiletten til at se sølle ud. Skriv til Chief. Sig du vil være medlem. Og du vil aldrig fortryde!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 2 months ago #14422 by jones
Replied by jones on topic Whiskey laug København ???
Mit indtryk er at folk i Århus og København ikke føler behov for at have besværet med at oprette og drive forening, fordi der i forvejen er en del whiskyaktivitet via vinhandlere, importører og visse værtshuse.

Som gæsteforedragsholder i flere whiskylaug/klubber, kan jeg berette at de drives på vidt forskelligt niveau.

Eet sted har man indføjet i vedtægterne at en smagning højst må koste 200 kr!

Et andet sted låner man lokaler og glas hos den lokale vin/whisky pusher. Til gengæld opfatter han smagningerne som promotion for butikken og er derfor ikke glad for smagninger med varer som han ikke umiddelbart kan have på lager til salg.

Selvfølgelig findes der også dybt seriøse klubber som gør et stort bidrag til sagen. Ingen nævnt, ingen glemt.

Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 2 months ago #14426 by st7
Replied by st7 on topic Whiskey laug København ???
Midtsjællands Whisky Laug er netop blevet oprettet med base i Ringsted.
www.whiskylaug.net/news.php
Første smagning bliver d. 7. marts v/Freddy Blak.

Slainte Mhath
Søren, MWL

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 1 month ago #14582 by Chief
Replied by Chief on topic Whiskey laug København ???
Ladewig skrev:

Næææh. Min kære Hvidkær. Os sjællændere må pænt tage til Vordingborg. Men det er hele rejsen værd! En pragtfuld forening med herlige medlemmer, og nogle priser der får togbiletten til at se sølle ud.

Henrik, jeg bliver sgu helt flov, men hvor har du dog ret i, at vi har en dejlig forening. :D :D

Jeg kan selvfølgelig kun give Al ret i, at der er masser af whiskyaktiviteter man kan deltage i, men for mig er det at have et ståsted i form af en forening/klub/laug alligevel alfa og omega. Man får et utrolig godt fællesskab, dejligt samvær og kommer til at kende en masse pragtfulde mennesker fra lokalområdet. Det vil også helt naturligt medføre, at folk ses til diverse privatsmagninger.

Så jeg vil ønske Midtsjællands Whisky Laug held og lykke med jeres aktiviteter.

Jeg vil godt komme med et lille hint angående lokaler til foreningsaktiviteter. Vores vedtægter er blevet godkendt af kommunens folkeoplysningsudvalg, hvilket bevirker vi får stillet lokaler til rådighed i vores lokale Medborgerhus. Medborghuset i Vordingborg er et tidligere restaurant- og dansekompleks, som ligger i omgivet af en en lille bøgeskov. Og i parantes bemærket, bliver jeg så hulens nostalgisk, hver gang vi afholder smagninger. Og grunden til det, er at umiddelbart til venstre for komplekset står et stort, gammelt bøgetræ, hvorunder jeg som 16-årig engang fik lov til at kysse dejlige Myrna. :oops:

Sláinte
Niels

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 1 month ago #14588 by Olsen
Replied by Olsen on topic Whiskey laug København ???
Jeg kan bekræfte at der er tale om et endda meget gammelt træ... Niels var ung dengang. :D
Jeg vil også benytte lejligheden til dels at ønske nye whisky-foreninger held og lykke, men også rose vores egen i det sydsjællandske.

Jeg kan kun anbefale "nye" whisky-elskere, uanset alder, at søge til mere erfarne whiskyfolk. Der kan en forening være en god start.
De kan som regl nogle gode historier.... ikke altid sande, men gode :D

Olsen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 2 weeks ago #14862 by st7
Replied by st7 on topic Whiskey laug København ???
Midtsjællands Whisky Laug (MWL) har stadig åbent for nye medlemmer. Vi mangler ca. 20 medlemmer inden vi rammer loftet :lol: .
Vores første smagnig med Freddy Blak er vel overstået. Næste smagning (amerikansk Whiskey, Rye & Bourbon) bliver d. 30 maj.
MWL har base i Kulturhuset i Ringsted. Smagningerne afholdes altid en fredag aften.
Evt. interesserede kan kontakte Næstoldermand Kjeld Sierant. Telefonnummer og mailadresse findes på hjemmesiden :arrow: www.whiskylaug.net/news.php

Slainte Mhath
Søren, MWL

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 2 weeks ago #14863 by Whiskymessen.dk
Whiskyforedrag.dk afholder en del smagninger i København på Restaurant Casa ved Frederiksberg Hallerne.

30. april - Port Ellen smagning
13. november - Macallan & Highland Park smagning

Alle er velkomne - læs mere smagningerne på www.whiskyforedrag.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 2 weeks ago #14866 by bernhardt
Hej alle
Der er også et whiskylaug i Slagelse der hedder
Loch-ness whiskylaug
Inden for den nærmeste tid kommer der en
hjemmeside der hedder WWW.LOCH-NESS.DK
I år har lauget eksisteret i 5 år.

håber det har nogens interesse

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 2 weeks ago #14910 by sixsquare
Sixsquare Spirit Consumers er en landsdækkende whiskyforening, der har den største base af medlemmer i Københavnsområdet. Foreningen har eksisteret siden 30. marts 1996 og vel derfor én af Danmarks ældste whiskyforeninger. Læs mere på www.sixsquare.dk

Slainthe
Jens Albagaard
Sixsquare.dk


Læs flere whiskynyheder på www.sixsquare.dk !!!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 6 months ago #31621 by MCGlen
Replied by MCGlen on topic Whiskey laug København ???
Der findes faktisk en gammel og velkørende whiskyklub eller whiskylaug i København.

Den hedder Copenhagen Malt Whisky Tasting Society (CMWTS)

Copenhagen Malt Whisky Tasting Society afholder malt whisky smagninger for klubbens medlemmer.


Smagninger indeholder altid middag, den nye whisky (een whisky aldrig smagt i klub-regi) og en smagning (ofte med quiz) af 5-6 whiskies.

Der afholdes normalt 6 smagninger årligt.

Vi er på facebook:

www.facebook.com/groups/cmwts/


NB!
Den eneste grund til at jeg svarer på denne gamle streng er, at det er gået op for mig at vi faktisk er svære at finde på nettet hvis man indtaster de indlysende ord i Google: København, whisky, klub, single malt og laug.

Det burde nu blive lidt lettere for whiskyinteresserede i københavnsområdet via Whiskynyt.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 6 months ago #31641 by Scotspain
Hvis du ikke fandt hvad du søgte, så kontakt mig.
Jeg påtænker at starte noget op i København.

Stig (Scotspain)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 6 months ago #31647 by Whiskynyderen
Der er også Whiskypartiet: www.whiskypartiet.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 6 months ago #31658 by MCGlen
Replied by MCGlen on topic Whiskey laug København ???
Kære whiskynyder og scotspain

Jeg har sendt en PB til jer.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 6 months ago #31662 by Whiskynyderen

Der er også Whiskypartiet: www.whiskypartiet.dk


Jeg kan tilføje flg.:

Whiskypartiet er (et åbent parti) en åben klub, hvor alle kan melde sig ind. Der er ca. 40 medlemmer, og der opereres ind over Roskilde, Ballerup, Slangerup. Nogle smagninger er hos Skjold Burne i Ballerup, og nogle i Roskilde og Slangerup.
Medlemskab koster 400 kr. årligt, og smagningerne ca. 350 kr. pr. gang. Der er 8 whiskies til en smagning - Der startes med en sandwich og sluttes af med et oste-pølsebord (inkluderet i prisen). Det er medlemmerne selv, der står for smagningerne.
Du kan få mere info ved at gå ind på hjemmesiden og evt. skrive til ’Kontakt'.

Mvh.
Jørgen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.255 seconds