Whiskymessen 04

More
19 years 7 months ago #1497 by Peterap
Replied by Peterap on topic Whiskymessen 04
God tur :)

Jeg kom til at tænke på: Mener I, at de forskellige masterclasses bør opfattes som små smagninger eller skal de ses som korte oplysendse indslag fra en kompetence på området. Taget prisen og den tid som er afsat til en masterclass i betragtning er jeg tilbøjelig til at tro det sidste - omend jeg principielt mener at det burde være det første.'

Hvad siger de rigtig hårde drenge, der jo blandt andet har været til Whiskylive etc.?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1498 by jones
Replied by jones on topic Whiskymessen 04
Min erfaring er at Masterclasses er enten/eller og en sjælden gang både/og når vi taler om ny viden eller "bare" at smage noget whisky.

Oftest er de en god lejlighed for producenten at byde på lidt mere eksklusive varer som man ikke bare vil lange over disken på hovedmessen; f.eks Bruichladdich og Gordon & McPhail på tidligere whiskymesser.

Nogen gange er der kontant ny viden at hente; f.eks. japansk whisky på den allerførste whiskymesse.

Nogen af mine bedste Masterclasses bød slet ikke på stor whisky. F.eks. "Fadets indflydelse" på sidste Whisky Live i London hvor vi fik en del yngre fadprøver med det formål at illustrere de forskellige fadtypers smagskarakter. Meget lærerigt.

Der var også en session hvor Springbank præsenterede fadprøver af samme 6-årige destillat som havde ligget på 6 forskellige fadtyper. Det er en oplevelse som man virkelig bliver klogere af.

Jeg har bestemt ikke noget mod de rene varepræsentationer, bare varen holder et noget højere niveau end man kan få "nede i hallen", men messer bør bestemt også byde på a-ha oplevelser som man også kan bruge til noget når spritten er dampet af.

Og der har været mindre af den slags ved hver ny whiskymesse.

Al Jones

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1499 by Peterap
Replied by Peterap on topic Whiskymessen 04

Min erfaring er at Masterclasses er enten/eller og en sjælden gang både/og når vi taler om ny viden eller "bare" at smage noget whisky.

Oftest er de en god lejlighed for producenten at byde på lidt mere eksklusive varer som man ikke bare vil lange over disken på hovedmessen; f.eks Bruichladdich og Gordon & McPhail på tidligere whiskymesser.

Nogen gange er der kontant ny viden at hente; f.eks. japansk whisky på den allerførste whiskymesse.

Nogen af mine bedste Masterclasses bød slet ikke på stor whisky. F.eks. "Fadets indflydelse" på sidste Whisky Live i London hvor vi fik en del yngre fadprøver med det formål at illustrere de forskellige fadtypers smagskarakter. Meget lærerigt.

Der var også en session hvor Springbank præsenterede fadprøver af samme 6-årige destillat som havde ligget på 6 forskellige fadtyper. Det er en oplevelse som man virkelig bliver klogere af.

Jeg har bestemt ikke noget mod de rene varepræsentationer, bare varen holder et noget højere niveau end man kan få "nede i hallen", men messer bør bestemt også byde på a-ha oplevelser som man også kan bruge til noget når spritten er dampet af.

Og der har været mindre af den slags ved hver ny whiskymesse.

Al Jones

Ovenstående kan jeg kun tilslutte mig - kvaliteten af de forskellige masterclasses har ikke været stigende over de seneste år. Desværre må jeg jo indrømme! da jeg det første år var særdeles grøn ud i whiskyens forunderlige verden :)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1500 by Peterap
Replied by Peterap on topic Whiskymessen 04
jeg lærer sgu aldrig at citere korrekt :oops:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1501 by MacNiels
Replied by MacNiels on topic Whiskymessen 04
Kunne det tænkes, at det er udstillerne der afholder MasterClass og ikke NBO?
I så fald må man jo rette henvendelsen videre til udstillerne.
Men det må jo også være svært, hvis det er udstillerne der afholder MasterClass, at få representanter fra destillerierne til at komme til lille DK.

MacNiels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2059 by Peterap
Replied by Peterap on topic Whiskymessen 04
jeg genopliver lige tråden: Kunne vi evt. snuppe familievognen i morgen kl. 7.30. Jeg har lige en barnevogn og tilbehøret dertil, der skal transporteres til Fredericia?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2060 by MacNiels
Replied by MacNiels on topic Whiskymessen 04
Ja vi er vist nogle stykker der tager indtager en DSB vogn mod Kolding kl. 7.30 fra Århus.
Vi ses der, friske med en god tørst..

MacNiels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2063 by vad
Replied by vad on topic Whiskymessen 04
Personligt tager jeg og makkeren afgangen kl. 07:02. Den 7.30 er først inde kvart i ni, og derefter er det kun Taxi, der kan få én frem i tide (såvidt rejseplanen.dk er indrettet). Såvidt jeg kan se passer tingene ikke helt så meget som hånd i handske, som man kunne ønske - altså hvad angår busserne.

Desuden kan man jo sikkert holde sig varm ved Agervigs medbragte højlandskvæg :)

--Vad

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2064 by MacLars
Replied by MacLars on topic Whiskymessen 04
Fra whiskymessen.dk

Buskørsel:

Der vil køre 1 privat bus arrangeret af Whiskymessen i pendulfart fra Kolding Banegård til Whiskymessen i tidsrummet:

08.00 til 10.00

13.00 til 16.00

19.00 til 21.00

Bussen kører direkte til og fra Whiskymessen - turen tager ca. 10 min. og koster 10,- kr. pr. gang.

Du finder Whiskymessens bus ved at dreje til højre(forbi posthuset), når man kommer ud fra Banegården



Det lokale busselskab Connex sætter 3 busser ind - linie 5 & 6 med afgang:

Banegården

8.15 & 8.45



Afgang fra Hallen (stoppested tæt på)

13.30, 14.00 & 14.30

19.30, 20.00 & 20.30



Busserne kører som normal bybus - turen tager ca. 30 min. og koster 13,- kr. pr. gang



Taxi: Krone Taxi 7550 2700 - Kolding Taxa 7552 1500 - Taxibus 2077 0413 - Gunnars Taxa 7536 7433


Så...der skulle være muligheder nok...

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2066 by vad
Replied by vad on topic Whiskymessen 04
MacLars, du er en mester. Jeg havde vist ikke fulgt helt med i NBO sitet på det område.

Så jeg hopper da vist også på "Whiskytoget" :)

--Vad

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2067 by jones
Replied by jones on topic Whiskymessen 04
En halv time i bybus er klart ikke det vi tager til Kolding efter.

Hvis messens ene bus ikke lige står og venter når vi ankommer, mon ikke 4 mand i en taxa kan tage turen lige så billigt - 10 kr. per mand?

Al Jones

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2068 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Whiskymessen 04
Desværre passer "whiskytoget" ikke med tog nordfra, så vi må nok med lidt tidligere.
Afgang Arden: 'Ukristeligt tidligt'. Ankomst Kolding: 8:25

MacLars & MacNiels - har I mine billetter med, eller ligger de i indgangen?

Vi ses dernede.

Jeg har endnu ikke besluttet om jeg vil ha' flere masterclasses end Springbank. Ej heller om jeg skal ta' eftermiddagen også.

Slainte
Karl Ejnar

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2070 by MacNiels
Replied by MacNiels on topic Whiskymessen 04
Hej Karl Ejnar

Jeg har dine billetter med i lomme, hvis du altså kan vente?
Vi ses..

MacNiels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2071 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Whiskymessen 04
Hej MacNiels

Det er i orden - du kan jo altid komme op foran i køen med dem, så kan vi følges ad ind.

Skal vi følges hjemad i 14:44-toget fra Kolding?
Hvis jeg altså ikke bliver fristet til at tage eftermiddagen med.

Slainte
Karl Ejnar

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2074 by Peterap
Replied by Peterap on topic Whiskymessen 04
Jamen så er det da en aftale :) Vi ses

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2077 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Whiskymessen 04
Vi har skiftet til plan B. Det blev lidt for besværligt med toget, så vi hyrede en privatchauffør ;-)

Spøg til side - Ulla tilbød at køre os derned - det tilbud kunne vi ikke afslå.

Vi ses i morgenkøen.

Slainte
Karl Ejnar

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.418 seconds