Godt tilbud i Lidl

More
16 years 3 weeks ago #14894 by MacLars
Godt tilbud i Lidl was created by MacLars

Jeg var til smagning i Odense whisky laug i aftes. Det var en blind smagning hvor vi smagte to whiskyer, en dyr og en billig fra samme område op mod hinanden.
I tredje sæt var vi kommet til Highland, og til alles store overraskelse viste det sig at langt de fleste havde valgt den billigste whisky som både den bedste og dyreste.
Den billigste var en Ben Bracken 12 års single malt til 150 kr. købt i Lidl. Den viser sig at komme fra Tamnavulin, hvor Lidl angiveligt skulle have købt restlageret. Det er en rigtig god whisky efter mine begreber.
Den anden whisky? Det var en Glenmorangie 18 år i den nye aftapning. Flot flaske og kasse, men indholdet skuffede mig fælt. Den er langt fra den gamle aftapning og så til 699 kr.!

Med venlig hilsen
Torben

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 weeks ago #14895 by Duffer
Replied by Duffer on topic Godt tilbud i Lidl

Den billigste var en Ben Bracken 12 års single malt til 150 kr. købt i Lidl. Den viser sig at komme fra Tamnavulin, hvor Lidl angiveligt skulle have købt restlageret. Det er en rigtig god whisky efter mine begreber.

Denne "supermarkedsklassiker" er blevet diskuteret både her på Whiskynyt og på den tyske pendant Whisky.de.
Jeg har selv haft en flaske for cirka 4 år siden. Det er efter min mening en middelmådig Tamnavulin som ikke tåler gentagelse.
Jeg erindrer svagt, at den havde en ganske fæl bismag som jeg dog har fortrængt...
På et tidspunkt havde nogle fremstillet en videofilm - muligvis mest som sjov - hvor en person "anmelder" Ben Bracken...
Se evt. 66.102.9.104/search?q=cache:SGV9 ... =firefox-a

Men fint hvis den virker for andre. :-)
Den har iøvrigt været fast i Lidl's sortiment i Tyskland i årevis.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.137 seconds