Fantasiløs Whiskyverden

More
15 years 11 months ago #15038 by Whiskynyderen
Hej Flemming

Jeg langt hen ad vejen følge dig i dine betragninger. Det jeg mente var smagsnoter på årets malt. Jeg fik det indtryk fra dit tidligere indlæg, at I forlægger leverandøren, hvad I gerne vil have, og at denne leverandør har indgående kendskab til det aktuelle produkt - Det opfatter jeg som, at de må have smagt/duftet til det, og dermed og være istand til at beskrive whiskyens karakteristika?
Jeg er enig med dig i, at oplevelserne med whisky er meget individuelle (i særdeleshed hvad angår de fine nuancer), som det også tit fremgår af dette forum. Dog må det være muligt at angive visse karakterisktika som f.eks.: fed, cremet, sherry tung, let spinkel, meget/lidt røget, meget/lidt medicinsk stor/lille krop, kort/lang finish osv. .......

Mvh.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 11 months ago #15039 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Fantasiløs Whiskyverden
Flaskens/indpakningens udseende har ingen inflydelse på om JEG køber et produkt (måske negativ ..)

Jeg har ingen interesse i at betale ekstra for udsende a flaske/etikette men det er næsten aldrig et valg jeg har

Jeg foretrækker klart en flaske af den klassiske standardtype. Både HVIS jeg skulle foretrække noget ud fra udsendesmæssigt hensyn, men også af pladshensyn

(Jeg indrømmer gerne at den klassike skotske maltewiskyflaske har lidt nostalgi for mig)

Hvis en flaske kommer i alt for fancy indpakning går jeg ofte uden om produktet. Pris og kvalitet hænger nemlig for sjældent sammen (Jeg kan få mere for mine penge ved andre produkter)

Jeg kan dog godt lide etiketter der har et højt indhold af (seriøs) info. Alt for ofte ser man dog desværre etikketter klistret til med for meget bullshit og underlige smagsnoter

Men som jeg altid har sagt, jo mere man drikker jo klogere bliver man, og idag ved jeg godt hvor jeg skal købe mine malts. Men det har da krævet en del research :P

(en research der skal holdes ved lige)

Jeg syntes oftest flaskernes udseende klart signalere hvilket publikum producenten går efter. Ardbegs guncase er i hvert fald ikke lavet for folk der kan lide at drikke whisky

MacDeffe

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 11 months ago #15040 by Peteys
Replied by Peteys on topic Fantasiløs Whiskyverden
Nej guncasen var vist kun for folk der samler på ting med et Ardbeg logo på!
Klare almindelige flasker foretrækker jeg også for det meste. så kan man se hvor meget farve whiskyen har, og ved derved lidt om hvad man kan vente sig. (forudsat det er karamelfri, men det er det for det meste i mit tilfælde)

At førnævnte Ardbeg så bruger mørkt glas kan jeg leve med, der ved jeg jo at det er ex-bourbon og uden dikkedarer, medmindre andet er påført

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 11 months ago #15053 by Duffer
Replied by Duffer on topic Fantasiløs Whiskyverden
Her er en mulighed for at byde på en helt unik (tom) flaske Chivas Regal :-) med tilhørende papkarton - lige noget for en flaske og pap samler 8)
cgi.ebay.de/Flasche-m-OVP-Chivas ... dZViewItem

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.234 seconds