Blackmoor 10 års - den bedstsælgende whisky i Skandina

More
19 years 7 months ago #1510 by Duffer
Efter en tur i Kvickly Extra, så jeg en meget prisbilligt maltwhisky med navnet Blackmoor - 10 års. Sandsynligvis en blanding af tre Lowlands, Islay og Speyside whisky. Jeg søgte på nettet og så til min store overraskelse et påstulat om at netop denne whisky skulle være "Skandinaviens bedst sælgende whisky" - citat DDS - link www.distillers.dk/show.asp?id=2221 . Kan det virkelig passe...? Jeg har ikke smagt den, men har aldrig hørt om den før. Nogen der kan bidrage med noget ?. Den koster iøvrigt kun 150 DKK.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1514 by Macdeffe
Den må sælge meget i Sverige og Norge så. Aldrig hørt om den og jeg kommer da ud en gang imellem

Macdeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1516 by arvele
Den selges hverken i Norge eller i Sverige...

Arve M Lervik
Norsk MaltWhisky Lag
www.nmwl.no

> Quidquid latine dictum sit altum viditur <

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1517 by dmwa
Den sælges i høj grad i Sverige! Dansk Maltwhisky Akademi havde for 2 år siden (11. september 2002) et arrangement sammen med De Danske Spitfabrikker, hvor man lancerede Blackmoor i Danmark - og her var det netop et par svenskere, der udmærket kendte Blackmoor, der kunen spotte den!

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming Gerhardt-Pedersen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1518 by MacNiels
Hej Flemming

Ved du så om Blackmoor, er en blanding af Bowmore, Auchentoshan og Glen Garioch (som man lige kunne forestille sig). Og ved du om den bliver solgt i specialforretninger eller hos købmanden?

MacNiels

PS. Har du smagsnoter på den nye Benriach serie?

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1519 by arvele

Den sælges i høj grad i Sverige!


Et søk hos Systembolaget viser null treff for Blackmoor. SÅ den kan ha blitt solgt i Sverige tidligere, men ikke nå.

Arve M Lervik
Norsk MaltWhisky Lag
www.nmwl.no

> Quidquid latine dictum sit altum viditur <

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1520 by stig
I Sverige og måske også Norge bliver denne solgt under navnet Black Ribon.

Det er en vatted foretaget af Vin & Sprits Volke Andersson.

Stig

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1521 by arvele
Black Ribbon kjenner jeg fra Sverige, men den selges ikke i Norge.

Arve M Lervik
Norsk MaltWhisky Lag
www.nmwl.no

> Quidquid latine dictum sit altum viditur <

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1527 by Duffer
Men så kan det vist godt fastslås at DDS binder folk noget på ærmet, når de påstår at det er den bedst sælgende malt i Skandinavien...?

"En smag som gør, at BLACKMOOR i dag er den bedst sælgende maltwhisky i Skandinavien."

(citat; DDS hjemmeside)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1528 by per
Er der npogen der har smagt Blackmoor?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1529 by MacNiels
Her er billedet af den:


Og hvad en udenlandsk side skriver om den:
Blackmoor: More Than a Single Malt

Name: Blackmoor 10 years Pure Malt Scotch Whisky
Launch date: Early June 2003
Distribution: Selective On-trade premises, as well as selected Key Accounts (International chains)

Values/characteristics:
"¢ Pure Malt Whisky aged ten years on oak barrels in Scotland.
"¢ Vatted malt meaning a marriage of different singe malts.
"¢ Very smooth, complex, and well balanced whisky with characters based on malts from three regions "“Highlands, Lowlands, and Islay.
"¢ Rewarded with Gold medal in "The International Wine & Spirit Competition"

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1536 by dmwa
Dansk Maltwhisky Akademi har en flaske stående, som man er velkommen til at smage fra.

Det er en whisky, der ikke genererer nogen - modsat tilfører den ikke meget til en singlemalt kender / nyder, men det har formentlig heller ikke været meningen med dette mærke.

Korrekt - jeg bøjer mig i støvet - den hedder Black Ribbon i Sverige, den detalje glemte jeg lige...

Indholdet er det mest bedst sælgende (formentlig), hvis man skal tro producentens egne ord - om man kalder det ved forskellige navne i forskellige lande, det kan man vel ikke sige noget imod?

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming Gerhardt-Pedersen

PS: Vi smagte ikke BenRiach ´s nye produkter, da vi besøgte destilleriet - vi nosede "kun" fra hvert enkelt fadår....

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1537 by Duffer

Indholdet er det mest bedst sælgende (formentlig), hvis man skal tro producentens egne ord - om man kalder det ved forskellige navne i forskellige lande, det kan man vel ikke sige noget imod?


Så kan man kalde mig fluek......
Men jeg syntes stadig det er misvisende.
Enten er Blackmoor den mest sælgende, eller også er den ikke.
Så kan man ikke gemme sig bag, at en del af indholdet sandsynligvis ligger i toppen af skandinavernes foretrukne malt whisky.
DDS og andre forhandlere, skal efter min mening ikke komme med den slags påstulater, medmindre de kan dokumentere rigtigheden heraf.
Det er en overskridelse af Markedsføringsloven.
Det kunne være interessant og få en kommentar fra DDS.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #1992 by mkv

Indholdet er det mest bedst sælgende (formentlig), hvis man skal tro producentens egne ord - om man kalder det ved forskellige navne i forskellige lande, det kan man vel ikke sige noget imod?


Så kan man kalde mig fluek......
Men jeg syntes stadig det er misvisende.
Enten er Blackmoor den mest sælgende, eller også er den ikke.
Så kan man ikke gemme sig bag, at en del af indholdet sandsynligvis ligger i toppen af skandinavernes foretrukne malt whisky.
DDS og andre forhandlere, skal efter min mening ikke komme med den slags påstulater, medmindre de kan dokumentere rigtigheden heraf.
Det er en overskridelse af Markedsføringsloven.
Det kunne være interessant og få en kommentar fra DDS.

Blackmoor kender undertegnede, som en udmærket, billig whisky. Har fået foråret et par flasker i tidens løb. Smager let, en smule bitter, uden stor eftersmag. :mrgreen:

Er der npogen der har smagt Blackmoor?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #1998 by Nattlorden
Möjligtvis bäst säljande bland vatted&single malt. Bland övriga typer av whisky hittar vi i top-tio-listan över mest såld sprit i Sverige under året:
Lord Calvert 1.3 milj liter (Canada)
Famous Grouse 0.7 milj liter (Blend)
Bell's 0.5 milj liter (Blend)

Black Ribbon har jag inte hittat försäljningssiffror på, men det vore osannolikt att någon annan vatted eller single malt säljer i närheten av lika mycket i Sverige... och möjligtvis kan det då betyda att det också blir mest i Skandinavien även om det inte säljs så mycket av den utanför Sverige...

/Björn Andersson
WhiskyTour, WhiskyCenter(Malmö), SMWS, Aberlour Companion & Ardbeg Committee member
Min kollektion

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.218 seconds