Tysklandstur - så se her...

More
19 years 7 months ago #1552 by Duffer
Selvom jeg godt ved at det ikke er populært i nogle kredse, vil jeg tillade mig at gøre opmærksom på et usædvanligt godt tilbud, hvis man skal en tur over den dansk / tyske grænse.
SK Discount www.coop.de/skd/start/index.html
har Laphroaig 10 års - 70 cl. på tilbud til 169,- DKK.
Jeg har set selvsamme flaske hos Coop i Danmark på tilbud til 279,- DKK for en liter.
Single Malt er generelt billigere i Tyskland, specielt hvis man holder sig under 5-600 kroners klassen. Og slagtilbud ved grænsen kan tåle enhver sammenligning med de danske priser. Jeg har indenfor det sidste år blandt andet købt; MacAllan 12-års - til 200 DKK, Springbank 10-års til 230 DKK og Bowmore 12-års til 200 DKK.
Iøvrigt - man kan lovligt indføre spiritus til Danmark til eget forbrug, men tolderne (hvis der skulle væren nogen) rynker på næsen hvis du har mere end 10 flasker spiritus per person.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1553 by dmwa
Replied by dmwa on topic Tysklandstur - så se her...
Der er da ingen, der kan rynke af en lovlig privat indførsel - og tolderne gør det først ved 10 LITER - ikke 10 flasker - det er ca 15 flasker, som man kan indføre efter de nye indførselsregler pr 1. januar 2004.

Hvor der rynkes på næsen er privat import (hvor man ikke selv fysisk henter / hjemtager over grænsen - men får det sendt) - der skal der svares afgift og moms i Danmark. En særstatus Danmark fortsat har - og hvor det ikke er køberen i Danmark der begår "lovovertrædelsen" - men rent faktisk afsender, da denne hæfter for at der svares afgift i Danmark - så tænk en ekstra gang over det, hvis der bestilles varer i udlandet....

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming Gerhardt-Pedersen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1554 by MacChristensen
...og der er virkelig nogle forhandlere der har fået øjnene op for at det er DEM der kommer til at hænge på afgifterne. Surfede lidt rundt igår aftens, og kom tilfældigvis ind på sitet WWW.MALTS.COM (fandt linket i en gammel mail fra NBO gruppen), udfyldte nogen entry spørgsmål, og da jeg så skulle indtaste fra hvilket land jeg kom fra, så fik jeg meget høfligt at vide, at man ikke kunne logge på, når man kom fra Danmark, og så blev jeg ellers høvlet direkte over i Google.com.... Så prøvede jeg igen, og skrev jeg istedet for var fra Sverige, og så var der ingen problemer..... Snak om chikane... :wink:

Slainte,
MacC

Slainte,
Jesper

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1555 by karlejnar
Flemming - Det er denne særstatus der gør, at f.eks. Loch Fyne Whiskies ikke mere "orker" at sende whisky til Danmark.

Iøvrigt er det meget nemt at sikre, at der betales afgift og moms. Bestil 2 eller flere flasker ad gangen, og bed om at der skal kvitteres for modtagelsen. Så skal de nok blive fanget af tolderne i posten.

Det skete for mig, da jeg bestilte en VYA og Uigedail hos Ardbeg.com. Her er der iøvrigt ingen grund til at rynke på næsen, VYA'en kunne jo kun købes ad den vej. (og "oogien" endte med at være dyrere end i Danmark). Skulle have købt 2 VYA'er istedet ;-)

MacC - denne "chikane" har jeg også mødt. Har endda prøvet at melde mig ind i Friends of Classic Malts. De optager desværre ikke medlemmer fra Danmark. Men det har ikke noget med afgifter at gøre. Det er fordi vore kære politikere i deres godhed, ikke vil risikere, at vi møder fristende reklamer for spiritus, hvis vi uforvarende skulle komme ind på en web-site, der handler om dette. Det har malts.com så valgt at forhindre på bedste amerikansk vis, for ikke at risikere sagsanlæg.

Heldigvis har de fleste andre whisky-sites en mere afslappet og fornuftig holdning.

Slainte
Karl Ejnar

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1574 by Duffer
Replied by Duffer on topic Tysklandstur - så se her...

Hvor der rynkes på næsen er privat import (hvor man ikke selv fysisk henter / hjemtager over grænsen - men får det sendt) - der skal der svares afgift og moms i Danmark.


Men det er da også, efter min mening, endnu en latterlig særlov.
Enten er vi i EU (på godt og ondt) eller også er vi ikke.
Har jeg misforstået det; EU skulle gøre handlen indenfor Europa nemmere...?
På dette forum sidder en del "amatører" (læs: folk som godt kan lide en whiskysjus eller to - men som ikke lever af det - altså ren hobby), som gerne vil have lidt whisky som ikke umiddelbart sælges herhjemme. Selvsamme whiskydrikkere vil måske også gerne spare eventuelle fordyrende mellemled.
Hvorfor "straffe" en mand med en sund hobby ?
Det giver ingen mening...

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1587 by Spojs
Replied by Spojs on topic Tysklandstur - så se her...
At nogle ønsker at drøne til udlandet for at købe spiritus kan ikke genere mig. Svenskere og nordmænd tager til DK for at købe og vi tager til Tyskland, for at gøre en god handel. Sådan har det altid været og vil nok blive et stykke tid endnu. Den store trøst er, når man nu har lagt meter varene på hylden og trænger til at speciel opleves og søger nye malt marker (græs gange). For når man nu i et par år, har været igennem standard produkterne igennem, er der de uafhængige aftapninger tilbage, og tro mig, en ny verden står for døren.
Her hjælper ingen Coop eller Pötch, så er der de vel assoteret specialforretinger tilbage.

Spojs

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1602 by Benke
Replied by Benke on topic Tysklandstur - så se her...

Svenskere og nordmænd tager til DK for at købe og vi tager til Tyskland

Vi Svenskar åker också till Tyskland. Bl.a. till Bordershop i Puttgarden
www.border-shop.dk/eprise/Scandlines/Int...Pages/_Front_Style_9 (som har ett bra single malt sortiment) och till Weinquelle www.weinquelle.com/index-main.htm i Hamburg, som har ca 900 sorters whisky :shock: och lave priser.

Mvh
/Benke

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1604 by Duffer
Replied by Duffer on topic Tysklandstur - så se her...
Benke,

Weinquelle i Hamburg, som har ca 900 sorters whisky och lave priser.


Har set denne forhandler. Mon ikke han er NordEuropas største. Der er ikke meget han ikke har...
Jeg skal forbi ham næste gang jeg er i Hamburg - det er sikkert....

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #1728 by MacChristensen
Nu når snakken går på Tysklandsture, så skal det osse lige nævnes at der faktisk i enden af Flensburg Gågade er en glimrende whiskypusher - CC Petersen. De har et pænt stort udvalg også i uafhængige aftappere, så hvis man alligevel er over grænsen, og det er indenfor normale åbningstider, så er de klart et besøg værd!!

Sparsom hjemmeside på www.ccpetersen.dk

Slainte
MacC

Slainte,
Jesper

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #1731 by Wallace
CC Petersen har som nævnt et fint udvalg, men husk at tage kontanter med, der tages nemlig ikke mod plastikkort.

Det er forresten også interessant at besøge Calle Vinlager, se deres udvalg af skotsk whisky på
www.calle-vinlager.dk/whisky.php?land=Skotland

Slainte
Bjarne

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #1733 by Duffer
Replied by Duffer on topic Tysklandstur - så se her...
Wallace,

Det er forresten også interessant at besøge Calle Vinlager


Udmærket link. Jeg kan se priserne er noget lavere hos Calle på visse produkter (i forhold til andre tyske forretninger). Jeg har tit kørt forbi, men næste gang tror jeg jeg vil kikke indenfor.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.235 seconds