Juuls overpriser IGEN...

More
15 years 4 months ago #16565 by CRC
Juuls overpriser IGEN... was created by CRC
Juuls: Port Ellen eight release 29y 1979 70CL 55,30 2450.00kr

Coop nettorv: Port Ellen eight release 29y 1979 70cl 55,30 1.958,00kr

Og det er jo set rigtig mange gange før med deres priser!!!!!!!!! DESVÆRRE.


MVH CRC.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16570 by arvele
Replied by arvele on topic Juuls overpriser IGEN...
I "dyre" Norge er prisen 2100 NOK - eller 1736 DKK med dagens kurser. I Sverige blir prisen (lanseres i desember) 2388 SEK - eller 1703 DKK.

Arve M Lervik
Norsk MaltWhisky Lag
www.nmwl.no

> Quidquid latine dictum sit altum viditur <

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • Børkop
  • Visitor
  • Visitor
15 years 4 months ago #16574 by Børkop
Replied by Børkop on topic Juuls overpriser IGEN...
Er der nogle af JER der er blevet TVUNGET til at købe :?: ?????
Det er jeg ALDRIG !!!!
mvh
Børkop

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16575 by CRC
Replied by CRC on topic Juuls overpriser IGEN...
Ingen tvang!! men med urimelige priser, ender det jo bare med al handel kommer til at foregå over nettet i udenlanske butikker.

MVH CRC..

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • Børkop
  • Visitor
  • Visitor
15 years 4 months ago #16576 by Børkop
Replied by Børkop on topic Juuls overpriser IGEN...
Der har Du fat i noget ( har også købt på nettet)
men på nettet kan man jo ikke smage sin whisky inden man køber , eller ????
Jeg synes Juul ´s gør meget for whiskyen i DK
Bla. Ugens Whisky smagninger mm

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16577 by CRC
Replied by CRC on topic Juuls overpriser IGEN...
Det har du ret i det er svært at smage over nettet!!!! MEN MEN MEN spare jeg 500 på 1 flaske har jeg også 500 til en flaske mere.

MVH CRC

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16578 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Juuls overpriser IGEN...
Jeg har da oplevet at blive tvungeet til at købe whisky :p

(Dog ikke hos Juul's)

I sidste ende er det forbrugeren der bestemmer

Hvis forhandlerens whisky er for dyr sælger han intet

Der skal dog være nogen der støtter de lokale ellers går de under

Men jeg syntes dog det er helt rimeligt at sammenligne priser med de andre skandinaviske lande !

Og også at sammenligne hvad man kan få rundt omkring i Danmark. Nogle forhandlere er faktisk så dyre at jeg er skræmt væk fra forretningen efter 1 minut. Andre er ikke

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16579 by CRC
Replied by CRC on topic Juuls overpriser IGEN...
Vinens verden: Longrow 18 års 1250Kr
Juuls: Longrow 18 års 1850Kr

Syntes priserne taler for sig selv.

MVH CRC

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • Børkop
  • Visitor
  • Visitor
15 years 4 months ago #16580 by Børkop
Replied by Børkop on topic Juuls overpriser IGEN...
Har lige været forbi Juul ´s site
Jeg ser ikke de store problemer
Du nævner Longrow 18 yo Juuls havde den i lang tid
til 1250 kr Nu er den så sat op
prøv at find den i UK eller DE og se priser
Måske er den for billig hos V V
??? I ørigt Flot dram
Som sagt Jeg har ingen problemer da jeg hverken er tvunget til køb eller bliver
stødt over Juuls priser

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16582 by Duffer
Replied by Duffer on topic Juuls overpriser IGEN...

Ingen tvang!! men med urimelige priser, ender det jo bare med al handel kommer til at foregå over nettet i udenlanske butikker.

Juuls har lige udvidet og moderniseret forretningen og jeg tror ikke deres omsætning er aftagende. Der skal nok skelnes med en lille flok whiskyentusiaster som undersøger og kender markedet og det velstillede godtfolk i en storby som København. Turisterne tager også deres bid af kagen.
Det er længe siden jeg har irriteret mig over høje priser hos Juuls.
Longrow 18 er i øvrigt gået for 247 € / 1.865 DKK på WA.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16585 by CRC
Replied by CRC on topic Juuls overpriser IGEN...
Kan godt høre vi aldrig bliver enig!!! men hvis du/i vil handle for dyrt er det jo jeres valg....
Jeg nyder bare de penge jeg spare på mere WHISKY.

MVH CRC.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • redlich
  • Visitor
  • Visitor
15 years 4 months ago #16586 by redlich
Replied by redlich on topic Juuls overpriser IGEN...
Jeg syntes nu ikke at Juuls priser generelt er ublu. ja, nogen produkter er dyere hos Juuls, men der er også masser af eksempler på det modsatte. Som altid når man handler, skal man bare kigge sig lidt for.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16588 by Duffer
Replied by Duffer on topic Juuls overpriser IGEN...

Kan godt høre vi aldrig bliver enig!!! men hvis du/i vil handle for dyrt er det jo jeres valg....
Jeg nyder bare de penge jeg spare på mere WHISKY.

Jeg siger ikke at jeg ikke er enig med at Juuls generelt er prissat (for) højt. Det jeg skriver er, at priserne måske bedre passer de kunder som Juuls nu engang har. Jeg har kun været i forretningen en gang og priserne skræmte mig væk. Men det er ikke ensbetydende med at andre syntes godt om at handle der.
Smag og behag....

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago - 15 years 4 months ago #16589 by -arsH
Replied by -arsH on topic Juuls overpriser IGEN...
Jeg har (som turist...) handlet ofte hos Juuls, men.....De er ikke spesielt rimelige. De har ganske gode priser på Springbank-produkter, men ellers ligger de på samme nivå som i Norge (Longrow 18 yo koster fortsatt 1200 kr i Norge...), og samme pris som Norge er ikke noe spesielt å skryte av.... De siste gangene jeg har vært hos Juuls, har jeg bare kjøpt produkter som jeg vet ikke vil være tilgjengelig i Norge.

Jeg synes deres kundebehandling er mer problematisk. De svarer ikke på e-post, og forskjellsbehandler kunder når det gjelder tilbud om smaksprøver. Jeg har venner som har fått tilbud om flere forskjellige smaksprøver, mens jeg som regel må spørre om å få smake ukens malt etter at jeg har kikket rundt i whiskyavdelingen en god stund.

Da jeg var hos Juuls tidlig i november i år, spurte jeg om de hadde mer igjen av Arran Sherry Cask (#526), og fikk beskjed om at den var utsolgt. Nå har imidlertid en jeg kjenner fra NMWL bestilt en slik flaske på nett og blitt trukket på konto.

ALTSÅ: Enten ga de meg feil informasjon da jeg spurte om det var mer igjen, ellers så har de trukket en kunde for ei flaske som de ikke har mer igjen av.

Lars Helge
www.whiskywiki.no
Last edit: 15 years 4 months ago by -arsH.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16590 by -arsH
Replied by -arsH on topic Juuls overpriser IGEN...
Da ser det ut som om Juuls Vinhandel har lest Whiskynyt. Jeg fikk nemlig denne mailen nå nettopp:

Hej Lars Helge !

Hvis du synes at ventetid fra klokken 22.53 mandag aften til onsdag morgen klokken 11.40 er at karakterisere som at man ikke svarer på dine mail, jamen så beklager jeg ventetiden.
Med hensyn til din forespørgsel angående Arran sherryfad, jamen så forholder det sig ganske rigtigt sådanne at denne varer faktisk har været udsolgt. Det er meget svært at sælge varer, når man ikke har dem.
Det skal vel ikke lægges os til last at vi så er lagerførende igen, og oven i købet gerne vil sælge varen til kunder der henvender sig, og der er vel ikke noget odiøst i at vi trækker pengene på pågældende kundens konto, når nu kunden har bestilt varen. Med hensyn til udskænkning i butikken, er det vigtig at påpege, at det ikke nødvendigvis er en regel at man SKAL have noget at drikke. Udskænkning foregår når kunde og ekspedient indgår i en positiv dialog om whiskyer, og ikke som et krav kunden har.



Med venlig hilsen

Henrik Bay


Og sendte dette svaret tilbake:

Dette var ikke den første mailen jeg sender dere. Jeg forstår det slik at dere først reagerer når noe omtales på Whiskynyt.

Det var ingen som fortalte meg at dere ville få inn mer av Arran sherrycask #562 da jeg spurte for tre uker siden. Jeg sa jeg hadde en venn som jobbet i København som også ville være interessert.

Når det gjelder deres policy for utskjenking av whisky, har det faktisk blitt gjenstand for mange kommentarer her i Norge. Jeg har aldri sett det som noe krav å få smake whisky hos dere, men har flere ganger opplevd å blitt oversett som kunde, og da er det ikke spesielt lett "å inngå en positiv dialog om whiskyer". Samtidig har mine whisky-venner her i Oslo flere ganger kommet hjem fra København og fortalt om alle smaksprøvene de fikk.

Mvh

Lars Helge


Her i Norge har vi bare Vinmonopolet. De har ingen smaksprøver, men de har etter hvert fått mye god whisky til gode priser. Etter hva jeg vet har dere ganske mange muligheter for hvor dere kan kjøpe deres whisky i Danmark!

- LH

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16591 by CRC
Replied by CRC on topic Juuls overpriser IGEN...
Kan tilføje jeg også har prøvet de ikke svare på mail!!!
Syntes yderligt det er et flabet svar du har fået nu.

MVH CRC

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16592 by CRC
Replied by CRC on topic Juuls overpriser IGEN...
Udskænkning foregår når kunde og ekspedient indgår i en positiv dialog om whiskyer!!!
Det vil sige det er du ikke omfattet.........ELLER? siden du ikke bliver tilbudt.
Det er sgu da en pæn sviner til en kunde...Høje priser og dårlig service...!!!
Håber det har givet stof til eftertanke.

MVH CRC

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16593 by CRC
Replied by CRC on topic Juuls overpriser IGEN...
Juuls: Springbank 32 Years 70CL 46,00 3500.00Kr
Whisky & Lifestyle: Springbank 32 Years 70CL 46,00 2.975,00Kr
Gad egenligt ikke arb mere i de priser!!!! Før jeg så den flabede mail de havde sendt til Lars Helge.

MVH CRC.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16594 by -arsH
Replied by -arsH on topic Juuls overpriser IGEN...
Jeg må innrømme at jeg har mye lettere for "å inngå en positiv dialog" med betjeningen hos Kjær&Sommerfeldt, men de har dessverre "sluttet" med maltwhisky. De var også rimeligere enn Juuls.

Jeg har vanligvis heller ikke noe problem med å inngå positive dialoger om maltwhisky.

Springbank 32 yo koster 3250 NORSKE kr i Norge med norske avgifter og "bestillingsutvalgs-tillegg", noe som gjør at man kan bestille whiskyen til nærmeste Vinmonopol og at den vil koste det samme uansett hvor i Norge man bor.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16601 by Luke
Replied by Luke on topic Juuls overpriser IGEN...
Jeg har igennem årene handlet hos både Kjær & Sommerfeldt og Juuls. Ved samtaler med bestyren hos Kjær & Sommerfeldt, ved jeg at de da købte ganske meget whisky hos Juuls, og har da aldrig konstateret at der var den store prisdifference mellem de to butikker. Til Lars Helge, kan jeg kun sige at når nu du har fået så mange tilgendegivelser fra dine landsmænd om hvor pænt de bliver behandlet hos Juuls, og du åbenbart gang på gang bliver ignoreret og dårligt behandlet, - så ville jeg da i samme situation overveje om det måske er mig der udstråler et eller andet negativt.
Til Crc! Hvori består det flabede i Juuls ´ svar. Jeg synes da det er yderst forklarende og holdt i en måske lidt stram tone, men det er vel iorden at bide fra sig. Tonen i svaret er da holdt på et plan, der ligger klasser over hvad man til tider kan læse på denne side

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16603 by Laur
Replied by Laur on topic Juuls overpriser IGEN...
Jeg har kun positive oplevelser ved Juuls. Jeg kigger forbi cirka en gang om måneden, og hvis de ikke har for travlt bliver der næsten altid tid til en snak og en smagsprøve. Jeg syntes deres rådgivning er god, og når man fortsat er på begynderstadiet er det ok med mig at jeg måske betaler lidt ekstra til gengæld for god rådgivning.
Måske Lars Helge har været der på tidspunkter hvor der har været godt fyldt op i butikken, og der derfor har været begrænset tid til en snak/smagsprøve?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16604 by -arsH
Replied by -arsH on topic Juuls overpriser IGEN...

Til Lars Helge, kan jeg kun sige at når nu du har fået så mange tilgendegivelser fra dine landsmænd om hvor pænt de bliver behandlet hos Juuls, og du åbenbart gang på gang bliver ignoreret og dårligt behandlet, - så ville jeg da i samme situation overveje om det måske er mig der udstråler et eller andet negativt.


Mine venner har spøkt med at det er fordi jeg går i hettegenser og ikke i dress. Jeg er kanskje ikke så pen som mange andre, og jeg skal love at det er flere i whiskymiljøet som synes jeg er en dust, men jeg er fortsatt en kunde. Noe jeg mener betjeningen hos K&S oppfattet bedre enn betjeningen hos Juuls.

De fleste gangene jeg har vært hos Juuls, har jeg vært alene i butikken. Den "positive dialogen" har stort sett blitt innledet ved at jeg har spurt om tapninger som har stått i listene på Juuls Nettsider, men som jeg ikke fant i hyllene. De ansatte har sittet bak en PC, og har ikke vært opptatt med andre kunder.

Tidligere opplevde jeg Juuls nettsider som godt oppdaterte både på utvalg og pris. Da kunne jeg sjekke hva jeg ville kjøpe hjemme. Når jeg da stakk innom K&S før jeg dro til Juuls, fant jeg ofte den samme tapningen til en bedre pris enn hva nettsidene til Juuls oppga.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16607 by dmwa
Replied by dmwa on topic Juuls overpriser IGEN...
Hos Dansk Maltwhisky Akademi holder vi "åbent hus" arrangementer, hvor vi udskænker med "løs hånd" - til hverdag byder vi som regel kun på en enkelt dram. Det er vores "politik" - men kommer der en, der virkelig vil spendere, så ryger der måske også lidt mere over bordet - og det er vel ganske naturligt (set ud fra den sælgendes synspunkt) - men kommer der en "oser" - så er vi altså ikke et "gratis værtshus"......

Så måske du skulle kigge forbi ved en af vore åbent hus arrangementer - selv om det ligger en del væk fra København......

Vi handler i øvrigt også med Juuls - og køber de produkter, som vi finder interessante.

"ulempen" med internettet er jo, at man relativt simpelt kan finde lignende varer på mange internetsider - og er der så en eller flere, der adskiller sig væsentligt fra mængden, så skal de åbenbart "hænges til tørre"....

Man kan sikkert også finde priser i vores web-butik, der enten ikke er opdateret, for høje eller for lave - men er det ikke blot et udtryk for, at der er fri konkurrence? Hvis alle priser var ens, så mener Konkurrencerådet (og det er jo også os), at der er noget galt....

Så i stedet for at hænge den ene og den anden ud - så konstater blot, at ovenstående eksempler kan være bestemmende for, hvor du vil købe dine flasker. Jeg forstår udmærket CRC ´s forundring / harme etc over, at der kan være forskel på 2 flasker - men det er da altså også på benzin - men der er det jo snarere blevet en sport at finde den billigste dråbe.... Men derfor hænger vi jo ikke det selskab ud, der den ene dag er dyr...

Jeg tør æde min hat på, at du også kan finde mange eksempler i Juuls liste på varer, der er billigere end hos andre - men det er nok knap så interessant?

Slainthe

Dansk Maltwhisky Akademi

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16613 by uldall
Replied by uldall on topic Juuls overpriser IGEN...
Hørt, hørt Flemming :D

Skal vi ikke begrave den diskusion, ellers bliver jeg nødt til at skrive om alle mine positive oplevelser med og hos Juul ´s :D og så er der sku ´ ikke plads til andre indlæg, for det bliver et langt indlæg :wink:
Held og lykke til jer alle hvor i nu handler henne.

Slainteuldall7000
ps. husk at besøge DMWA også, rigtig hyggeligt.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16614 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Juuls overpriser IGEN...
Nogle forretninger, især Juul (tror jeg) uden at vide det, har en tendens til at prissætte "den sidste flaske" meget højt. Måske er man egentligt ikke intereseret i at sælge !
Jeg har da set Hazelburn 1st til 12500 hos Skjold Burne i Århus, men det er altså ikke en indikator på deres prisniveau

Det kan godt være det er nemt at finde dyre aftapninger hos Juuls (bare check deres Ardbeg's :p)

Men f.eks GlenBurgie 10y ( www.juuls.dk/get/17246.html ) er da fremragende god kvalitet for pengene

Sådan kan man blive ved med at hive det ene eksempel frem på dyre/billige whiskyer, men vi bestemmer alle sammen selv hvor vi køber vores whiskyer


Tonen i svaret er da holdt på et plan, der ligger klasser over hvad man til tider kan læse på denne side


Nu er denne side ikke en whiskyforretning der lever af at sælge whisky. Det er en side hvor entusiaster diskuterer maltwhisky som jo er vores hobby. Og vi har jo en gang imellem lidt forskellige meninger og det skal vi have love til.

Men Luke, du gør som sædvanligt et dårligt indtryk, ved igen at svine den her side lidt til.

Det klæder dig ikke

macDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16625 by CRC
Replied by CRC on topic Juuls overpriser IGEN...

Til Crc! Hvori består det flabede i Juuls ´ svar



Det er generalt HELE mailen der er nedladende, spydig og arrogant...

Men dem der ikke er enige i juuls tit er for dyre, skal da selvfølgelig handle der fortsat!!! jeg sparer heller ved at handle et andet sted og har så til en flaske mere...og ja måske er der nogle der får smagsprøver "ikke alle" men med priser der tit ligger 500kr og over skulle de jo også have råd til smagsprøver...

MVH CRC

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16626 by CRC
Replied by CRC on topic Juuls overpriser IGEN...

og er der så en eller flere, der adskiller sig væsentligt fra mængden, så skal de åbenbart "hænges til tørre"....

Skriver dmwa!!! Jeg mener ikke og ønsker ikke at hænge nogle ud, jeg syntes bare jeg kommer med en god oplysning, så kan men bruge det eller lade være...

Men derimod mener jeg du "hænger" dem ud i dit tidligere svar til mig ang om deres mail virkede!!
Som kan læses her...Det jeg tænker er det her: om det så kan bruges / er konkret, det vil tiden jo vise.

Hej CRC

Mail er en god ting - men prøv den gamle telefon.

De har telefon 3331 1329 - så får du et svar - om det så kan bruges / er konkret, det vil tiden jo vise.

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming

MVH CRC...

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16630 by Luke
Replied by Luke on topic Juuls overpriser IGEN...
Jeg har så vidt jeg ved ikke på noget tidspunkt anfægtet bidragsyderne på denne sides ret, til at have de meninger de nu en gang har, men "VI", omfatter åbenbart ikke dem der er uenige, med de flittigste bidragsydere på denne side. Jeg har ikke svinet nogen til, men blot ytret at jeg i andre sammenhænge har oplevet at man på denne side har leveret bredsider, der hvis talen handler om høvisk tale, da langt overgår Henrik Bays indlæg fra Juuls Vinhandel, til Lars Helge.
Jeg har stadig svært ved at læse bidraget fra Juuls som nedladende, spydigt og arrogant. Jeg læser det som et svar fra en ansat hos Juuls, der mener at der findes en anden forklaring på et forløb, end det forløb som Lars Helge fremstiller Jeg har svært ved at acceptere når mine omgivelser, drager forhastede konklusioner, og ikke er i stand til at differentiere sine holdninger. Så kan det godt være at jeg er uklædelig. I den her sammenhæng passer min dresscode mig så bedre en flertallets på denne side.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16632 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Juuls overpriser IGEN...

Som ny læser/bruger af whiskynyt, må jeg sige at jeg ikke er imponeret over det saglige niveau. Flere af disse forargede indlæg befinder sig på alle måder på et niveau, hvor det kan være svært at se formålet med "Det frie ord".


Når man som det allerførste, i sit allerførste indlæg, starter med at skrive ovennævnte, viser man ikke ret stor respekt for andre mennesker.

Jeg syntes klart det er at fortrække at komme med sine (evt. modstridende) holdninger, end at forsøge at sætte dem man er uenige i en bås som "mindrebemidlet".

Det at men forsøger at nedgøre dem man er i uenige med, istedet for at argumentere for sine modsatte holdninger er i øvrigt en taktik ofte brugt af politikere i TV diskussioner. For hvis man kan få ens "modstander(e)" til at fremstå negativt, behøves man ikke at få deres holdninger til at fremstå negativt. = Hvis man ikke kan argumentere mod dem så ser vi lige om vi kan latterliggøre dem

Sjovt nok, du som brokker sig over et saglige niveau her på stedet er indtil videre den person jeg anser for mest usaglig. Det kunne være rart med nogle holdninger til whisky istedet for nogle holdninger til hvordan vi andre er

Men så længe du fører dig frem med den stil (for det har du cirka gjort i alle dine indlæg). så har du mig på nakken. Man høster som man sår

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16633 by Luke
Replied by Luke on topic Juuls overpriser IGEN...
Det vil være helt fint med mig at udveksle holdninger til whisky, men jeg har svært ved at finde disse holdninger i oplægget til denne efterhånden lange diskussion. Jeg mener ikke at jeg på noget tidspunkt har brugt begrebet mindrebemidlet. Det må helt stå for din egen regning. Jeg kunne modsat dig aldrig finde på at bruge et sådanne udtryk om andre personer. Jeg synes faktisk at jeg forsøger at komme med mine holdninger, hvorimod du blot fremsætter den ene insinuation efter den anden. Bortset fra at du ikke kan lide mig og min måde, så prøv dog bare en gang at forholde dig konkret til den tekst jeg skriver. Det ville sku da være fedt, og vise at du har lidt stil. Med hensyn til at have dig på nakken, ja så kan der jo næsten gå sport i det. Men på et eller andet tidspunkt tror jeg at det vil kede mig gevaldigt. Og blot føre tll at jeg ryster mig en enkelt gang, og går videre mod andre og mere spændende eventyr.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.300 seconds