Juuls overpriser IGEN...

More
15 years 4 months ago - 15 years 4 months ago #16635 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Juuls overpriser IGEN...
Jeg forholder mig lige præcis til hvad du skriver, så lad vær at skriv at et gør jeg ikke : i dit første indlæg startede du med :

Som ny læser/bruger af whiskynyt, må jeg sige at jeg ikke er imponeret over det saglige niveau. Flere af disse forargede indlæg befinder sig på alle måder på et niveau, hvor det kan være svært at se formålet med "Det frie ord".


Det har jeg kommenteret

I dit andet indlæg, skriver du : (hele indlægget)

Jeg håber ikke at jeg fremtræder som forarget, blot forundret over det manglende "faglige niveau" i mange af indlæggende


Dem der er uenig med dig har altså et manglende "fagligt niveau. Vi takker for komplimentet.

I dit tredie indlæg skriver du

Jeg har ingen ambitioner om at belære nogen noget som helst, men jeg har ambitioner om at tilegne mig differentieret viden om de ting jeg beskæftiger mig med, og den mulighed har jeg manglet i en del af debatterne på denne side


Igen nedgør du denne side på et generelt niveau.

Og i dit første indæg i denne tråd kører du så på igen :

Tonen i svaret er da holdt på et plan, der ligger klasser over hvad man til tider kan læse på denne side


The never ending story. Luke..we got the point.

Du kan påstå lige så meget du vil at jeg læser dine indlæg som fanden læser biblen, men de bærer altså et klart præg af at du anser os andre, eller de fleste af os, for at være en omgang amatører

MIt billede er anderledes. Nu har jeg heldigvis haft den ære at have mødt ret mange aktører på dette site til diverse smagninger, på diverse whiskyture og diverse messer. Både forhandlere og entusiaster. Vi er ofte en del uenige om dette og hint, for nylig beskrev Duffer min smag som "aparte". Jeg er oftest i mindretal når vi kommer ud at diskuterer de forskellige whiskyer op imod hinanden. Jeg indser nu det må være fordi de andre ikke ved noget om whisky :twisted:

Det ville sku da være fedt, og vise at du har lidt stil


Det har jeg desværre ikke..

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/
Last edit: 15 years 4 months ago by Macdeffe.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16636 by bdujgp
Replied by bdujgp on topic Juuls overpriser IGEN...
Jeg mener det samme som Deffe - Go Deffe Go :-)

Whiskynyt.dk er til glade nydere af denne ædle sprit, og ikke til brokrøve -:(

Slainte
Jørn - Fredericia

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16637 by LochLading
Replied by LochLading on topic Juuls overpriser IGEN...
Til Luke : Jeg synes du skal nøjes med dine indlæg på Arto...

Whisky skal drikkes, det er jo ikke frimærker.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16638 by CRC
Replied by CRC on topic Juuls overpriser IGEN...
Glenmorangie Astar købt i Metro Århus 445,- incl moms... ( 585,- hos Juul ´s - bare for at henvise til tråden om juuls priser).
Og en flaske Ardbeg Renaissance 338.- incl moms( der er den rigtige pris duffer!!!) (499.- hos juuls)
De andre glenmorangie ( Lasanta - Quinta Ruban - Nectar Dòr ) er på tilbud i metro til ca 280.- og det er incl moms....

vh Henrik

Syntes priserne taler for sig selv igen......og tak for indlæget som bare igen viser lidt om juuls priser.
Men syntes det er en skam mit indlæg har taget sådan en drejning!!!

MVH CRC.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16639 by CRC
Replied by CRC on topic Juuls overpriser IGEN...
Juuls: Macallan Fin Oak 30års 70CL 43,00 2500.00kr..
Vinens verden: Macallan FINE OAK 30 års 70cl 43,00 1.575,00kr
Vil bare tilføje jeg ikke og jeg gentaget ikke er ude på at hænge nogle ud som tidligere beskyldt!!! Men når og hvis jeg samligner priser osv og lægger det ud på den her kanon side er det for at hjæpe andre, og nogle kan bruge det og andre ikke!!!
Og hvis jeg laver et indlæg som man ikke er enig i så kom dog med konstruktivt kritik, det er vel voksne mennesker med samme kærlig til WHISKY og ikke børn på en tilfældig tjatside ...!!!

MVH CRC

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16640 by CRC
Replied by CRC on topic Juuls overpriser IGEN...

men er det ikke blot et udtryk for, at der er fri konkurrence? Hvis alle priser var ens, så mener Konkurrencerådet (og det er jo også os), at der er noget galt....

Skriver dmwa...!!!
Men hvis der ikke er nogle der præger dagsordnen ELLER bestemmer den, syntes det er meget tilfældigt hvis 4 stk Arran, hvor de 2 er juuls aftapninger har samme pris ved juuls og dmwa....Har desværre også bemærket når juuls sætter priserne op er der andre butikker der har samme tendens... (Tænker ikke på dmwa i det tilfælde).

MVH CRC.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16641 by dmwa
Replied by dmwa on topic Juuls overpriser IGEN...
Nu er det jo sådan, at hvis vi køber whisky hos Juuls til videresalg i vores butik, så går vi på hjemmesider etc ud med den pris, som Juuls har på deres hjemmeside - vi "dumper" ikke prisen (officielt) overfor den, vi køber af. Jeg tror alle med bare lidt forretningssans vil kunne forstå, at hvis vi gjorde det, så ville vi nok ikke få den formidable behandling, som vi oplever Juuls giver os.

Nu er Juuls jo dansk importør af Arran, så vi kan jo ikke købe andre steder end der. Vi kunne naturligvis "parallelimportere" - men det er vores butik ikke stor nok til - og dels ønsker vi at støtte de handlende i det "nærområde" (læs Danmark) vi nu en gang er en del af.

Så forklaringen på, at Arran flaskerne på vores hjemmeside er identisk med Juuls er altså ganske simpel - vi har lige fået dem på hylderne - og kan vi ikke sælge dem til den pris, så har vi flere muligheder - at bruge dem på en whiskysmagning, åbne dem til "åbent hus arrangement", sætte prisen ned - eller den ultimative løsning - drikke det hele selv!

Muligheden for jydske whiskynydere er jo så også for at få disse Arran aftapninger lokalt - hvis man kommer omkring vores lille butik.

Til gengæld kan jeg love, at vi ikke sætter prisen op på den sidste flaske Glen "et eller andet" - vi holder prisen til sidste dråbe - selvom det da nogle gange er ganske fristende lige at suge det sidste ud af I hungrende whisky-elskere. Men penge er ikke alt.

Og så lige en idé - MacDeffe og Luke - kan I ikke melde jer til et realityprogram, hvor man mødes uden at vide hvem den anden er - det kunne blive hamrende morsomt at se, hvem der først fanger hvem den anden er :lol: - og om vi så nøjes med en verbal diskussion - men ellers har vi vist alle forstået jeres holdninger....

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16643 by -arsH
Replied by -arsH on topic Juuls overpriser IGEN...

Til Crc! Hvori består det flabede i Juuls ´ svar



Det er generalt HELE mailen der er nedladende, spydig og arrogant...


Da har jeg fått ny mail fra Juuls. Det viser seg vel at de trolig har bedre oversikt over hvilke mailer jeg har sendt til dem, enn hva jeg har selv. Jeg skal beklage at jeg har gitt uttrykk for at jeg ikke har fått svar på mail fra Juuls Vinhandel. Jeg har ingen oversikt som kan motbevise Juuls påstander, men av en eller annen grunn er jeg en misfornøyd kunde. Jeg har ikke blitt noen mer fornøyd kunde nå, og er enig med CRC og oppfatter mailene fra Juuls som nedlatende, spydige og arrogante.

Hej Lars Helge

Du har skrevet til Juuls den 26.02. 2008 klokken 13.15. Du har fået svar den 26.02 klokken 13.47.
Du har skrevet til Juuls den 23.09. 2008 klokken 13.15. Du har fået svar den 23.09 klokken 14.40.
Du har skrevet til Juuls den 24.11. 2008 klokken 22.53. Du har fået svar den 26.11 klokken 11.36.
Du har skrevet til Juuls den 06.10. 2008 klokken 11.37. Vi har ikke svaret. Ikke for at det skal være
en undskyldning, men jeg har sat dig til opfølgning, men det er desværre ikke sket.
Du skriver også til os den 23.09.2008 og takker for vores svar tidligere på dagen.

Jeg finder at dit angreb på Juuls Vin & Spiritus er ude af proportioner.
Det ville klæde dig gevaldigt, hvis du overfor resten af de forargede på whikynyt siden, fortalte dem at du
faktisk har haft ret meget korrespondance med Juul, hvor du har været tilfreds, og at du er blevet svaret ret så hurtigt.
Den ene svipser er beklagelig, men der er jo kunder før dig, der har henvendt sig en ekstra gang og så fået et
svar.

Med venlig hilsen

Henrik Bay


I Norge er det vanlig å beklage dersom en kunde ikke er helt fornøyd, og slik jeg oppfatter denne diskusjonen, er jeg ikke alene om å sitte med dette inntrykket av Juuls Vinhandel.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16646 by Ronnie
Replied by Ronnie on topic Juuls overpriser IGEN...
Der er sagt og skrevet meget i denne tråd, så nu synes jeg at det er på tide at bidrage med mine oplevelser af Juuls.

I en periode har jeg boet udenfor dk., og derfor i et par tilfælde handlet med Juuls over nettet, hvor min bror derefter har hentet varerne i butikken. Når jeg så efterfølgende er kommet forbi København. Den ene gang havde jeg bestilt 3 Springbank 97 (first batch) og stor var min skuffelse da det viste sig, at der kun var en enkelt flaske i posen. Og nej - min bror havde ikke drukket de to, da han slet ikke drikker whisky.

Jeg vidste godt, at jeg havde en dårlig sag, da jeg tog ned i butikken. Forklarede sagen til en af deres medarbejdere og hans attitude var: "I min verden har kunden altid ret og taler altid sandt." Han beklagede meget at varen nu var udsolgt (det gjorde jeg også), men jeg kunne frit vælge andre varer til prisen af det jeg ikke havde fået. Det gjorde jeg så, og efterfølgende fik jeg smidt noget rabet oveni.

Kan ikke sige at jeg var andet end meget tilfreds over denne fine behandling, som ikke er et enkeltstående tilfælde. Hver gang jeg er i butikken har deres medarbejdere vejledt mig så godt de kunne, og hvis der var noget som den ene ikke kunne svare på, har han straks hentet en kollega som kunne hjælpe. Og mht. smagsprøver har jeg aldrig oplevet at få et afslag, medmindre vi var henne i noget dyrt, som de ikke havde stående i en åbnet flaske.

På denne baggrund generer det mig ikke så meget, at butikken prissætter nogle flasker til et højt niveau. Bevares, hvis man søger dem i en billigere udgave, kan de garanteret findes, og det er så det. Ingen tvinger en til at købe hos Juuls, hvis det ikke er det man vil. Men ud fra mine oplevelser vil jeg varmt anbefale butikken, overpriser eller ej...!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16647 by Laur
Replied by Laur on topic Juuls overpriser IGEN...
Jeg er enig med Ronnie. Har altid fået en god vejledning og behandling af Juul ´s medarbejdere. Priserne er sikkert ikke de billigste, og nogen gange handler jeg da også på nettet. Men hvis jeg har brug for at få knyttet noget rådgivning til mit køb, så betaler jeg gerne lidt ekstra. Nu har jeg måske også mere brug for rådgivning end de garvede folk her på sitet ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16649 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Juuls overpriser IGEN...
For at hive endnu et eksempel frem på en billig og fremragende whisky hos Juul's kan jeg anbefale Benromach Organic

www.juuls.dk/get/19326.html

Jeg fik en selv med smagningsrabat til 325,- et køb jeg var overordnet tilfreds med.

Den koster 32 £ hos Royal Mile Whiskies har jeg lige checket ! Hvilket er omtrent det samme i min verden

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16650 by CRC
Replied by CRC on topic Juuls overpriser IGEN...
dmwa: Mackmyra Preludium 06 50 cl. 50,5% alc 495,00kr.
Juuls: Mackmyra Preludium 06 50 cl. 50,5% alc 585.00kr.
Håber dem der får hjælp/service "det er jo ikke alle" at den er rigtig god og i får rigeligt med smagsprøver!!!
Sådan som i betaler ekstra for det!!!
Og så stopper jeg debatten fra min side a da jeg mener jeg har belyst overpris problemet med juuls...med mindre der bliver skrevet noget jeg ikke er enig i!!!

MVH CRC ..

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16654 by BigMac
Replied by BigMac on topic Juuls overpriser IGEN...
jf. anden tråd 'Whisky handel' hvor butikken Bjergtrolden fremhæves, vil jeg gerne lave flg. sammenligning:

Bjergtrolden:
Ardbeg single cask 1974 Flying Flight No 2 (70 cl) 52,2% 29.900,00
Juuls:
Ardbeg Flying Turf Flight 2 KUN 25.000,-

...så kom ikke her og sig de er dyre :lol: :lol:

/claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16655 by CRC
Replied by CRC on topic Juuls overpriser IGEN...
Det har jeg set :lol: sidder netop og kigger på Bjergtroldens hjemmeside igen...

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16659 by dmwa
Replied by dmwa on topic Juuls overpriser IGEN...

Bjergtrolden:
Ardbeg single cask 1974 Flying Flight No 2 (70 cl) 52,2% 29.900,00
Juuls:
Ardbeg Flying Turf Flight 2 KUN 25.000,-


Samme flaske er på Whiskyauction.cóm - der slutter 10/1 2009 - den er pt budt op Euro 2.250 = ca DKK 16.700 - men mon ikke den kryber derop af....

Så CRC - nu har I åbenbart fundet en butik, der overpriser Juuls - så lad os da "endelig" få nogle eksempler derfra også.

Og så skal jeg lige hilse at sige, at på trods af at vores pris på Mackmyra 06 er DKK 100,00 lavere end hos Juuls, så har vi altså ikke solgt ret mange alligevel..... Så jeg er ikke sikker på, at en lavere pris nødvendigvis er ensbetydende med, at salget går dertil.....

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16660 by dongregers
Replied by dongregers on topic Juuls overpriser IGEN...
Jeg kan godt anbefale bjergtrolden.
Der er en hyggelig stemning, altid smagsprøver og en cafe med fine priser på fadøl.

Det er rart at de altid har mange af deres specialøl på køl, så man kan købe en og smage den inden man køber en kasse :)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16661 by Duffer
Replied by Duffer on topic Juuls overpriser IGEN...

Og så skal jeg lige hilse at sige, at på trods af at vores pris på Mackmyra 06 er DKK 100,00 lavere end hos Juuls, så har vi altså ikke solgt ret mange alligevel..... Så jeg er ikke sikker på, at en lavere pris nødvendigvis er ensbetydende med, at salget går dertil....

Som Duffer indledelsesvis skrev:
Der skal nok skelnes med en lille flok whiskyentusiaster som undersøger og kender markedet og det velstillede godtfolk i en storby som København.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16662 by CRC
Replied by CRC on topic Juuls overpriser IGEN...

Samme flaske er på Whiskyauction.cóm - der slutter 10/1 2009 - den er pt budt op Euro 2.250 = ca DKK 16.700 - men mon ikke den kryber derop af....

Så CRC - nu har I åbenbart fundet en butik, der overpriser Juuls - så lad os da "endelig" få nogle eksempler derfra også.


Skriver dmva....!!!
Lyder lidt i mine øre som en der er bange for de "tunge" drenge i klassen....Men nej jeg gider ikke spilde min tid på at samligne priser fra en butik når det er få flasker der "skejer" ud i pris, det er noget andet når det er så tit og ofte som juuls.
Men jeg er da glad på juuls vegne over deres flasker bliver budt højt op....!!! kan jo se der er andre aftapninger der ikke går så godt..!!!

MVH CRC...

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16663 by dmwa
Replied by dmwa on topic Juuls overpriser IGEN...

dmwa Skrev:
Og så skal jeg lige hilse at sige, at på trods af at vores pris på Mackmyra 06 er DKK 100,00 lavere end hos Juuls, så har vi altså ikke solgt ret mange alligevel..... Så jeg er ikke sikker på, at en lavere pris nødvendigvis er ensbetydende med, at salget går dertil....
Som Duffer indledelsesvis skrev:
Der skal nok skelnes med en lille flok whiskyentusiaster som undersøger og kender markedet og det velstillede godtfolk i en storby som København.


Hej Duffer

Kan du ikke lige definere - det er sikkert mig der er tungnem, men jeg fatter ganske enkelt ikke dit pointe....

Slainthe

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16664 by Duffer
Replied by Duffer on topic Juuls overpriser IGEN...
Sagt på jysk - det er ikke alle der kan eller gider at støve internettet igennem for at køb en flaske for at spare 100 kr (minus 70,- kr. til porto)...
Jeg forestiller mig at Juuls kunder er en blanding af lokale kunder, turister, velstillede kunder, gavekøbere, forretninger, restauranter, livsnydere m.fl.
Jeg forestiller mig også at hovedparten af kunderne gerne vil have råd og vejledning med på vejen.
Man må forvente det koster lidt ekstra?

Jeg er enig i at priserne hos Juuls er høje i forhold til hvad man kan finde dem til på nettet, men forarge mig - det kan det ikke :-)
Man må gå ud fra at Juuls selv ved hvad de kan/skal forlange for en vare - det er trods alt dem der har erfaringen med deres egne kunder.
Alle der kender lidt til markedet ved at sjældne og efterspurgte single casks er billigst i starten - dyrere efterhånden som de forsvinder fra markedet.
Jeg har selv oplevet en dårlig betjening i den legendariske "The Vintage House" i Soho og serviceniveauet i min favoritforretning får heller ikke 6 stjerner for venlig betjening.
Til gengæld er priserne lave og udvalget stort.....
Hvis man ikke bryder sig om pris eller serviceniveau - er der en mulighed for at vælge en anden forretning - længere er den vel ikke :-)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16665 by Peteys
Replied by Peteys on topic Juuls overpriser IGEN...
Tjah
Nogle fars i Aldi for at spare penge, andre køber det vedslagrn for at få det helt rigtige...

Men hvem gider snakke om det?

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16666 by Lading
Replied by Lading on topic Juuls overpriser IGEN...

Tjah
Nogle fars i Aldi for at spare penge, andre køber det vedslagrn for at få det helt rigtige...

Men hvem gider snakke om det?

Peter


Pete, du tog vist ikke lige hjem fra Al's smagning hva :wink:

Lading

> Lading <

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16667 by Peteys
Replied by Peteys on topic Juuls overpriser IGEN...
Nu har jeg trådløst keyboard, og det ser ud til at det er tid til at skifte batterier i det...

(det tog 20 min at skrive denne tekst!)

P

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16684 by Duffer
Replied by Duffer on topic Juuls overpriser IGEN...
Batterierne kan du dog med fordel købe i Aldi... :-) :-)
politiken.dk/tjek/dagligliv/forb ... 442391.ece

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16688 by Peteys
Replied by Peteys on topic Juuls overpriser IGEN...
Taaaakkkk
p

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 3 months ago #16974 by CRC
Replied by CRC on topic Juuls overpriser IGEN...
Vil lige tilføje jeg sendte en mail til JUULS den anden dag!!!!!! Og fik svar med det samme.

MVH CRC.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.416 seconds