MacAllan 18 års - 1985

More
19 years 6 months ago #1657 by Duffer
Er der nogen i dette forum der har smagt denne ?

www.macallan.com/range/18yo.html

Måske en oplagt mulighed at få den i samlingen på dette års whiskymesse ?

Jeg har selv en 1980'er som er helt fantastisk.
Jeg har smagt MacAllans 1841 Replica Bottle - den er meget frugtig og utrolig farverig.

Jeg hører gerne hvis du kan anbefale noget i samme genre

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #1659 by JimTaggart
Replied by JimTaggart on topic MacAllan 18 års - 1985
Hej MacAll. Jeg kan kun anbefale at købe. Jeg har for nylig smagt den 18års (1985) og det var en dejlig, dejlig oplevelse. Whiskyen leger på tungen og tilbyder en glimrende balance mellem blød storhed og markant fremtræden. Den bedste Macallan, jeg endnu har smagt!

Venlig hilsen
Lars Knudsen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #1660 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic MacAllan 18 års - 1985
Ja den var med på Scotspains WM top10 smagning i juni.

Den var nr.1 på WM's top90.

Personligt synes jeg ikke den var blandt de bedste, men jeg er nu heller ikke så meget til de meget sherry'ede whisky's.

Min den bedste på smagningen var Springbank 35yo (nr.3) efterfulgt af Lagavulin 16yo (nr.7) og Talisker 20yo - bourbonlagret (nr.2) på en delt andenplads. På en delt tredjeplads kom Talisker 20yo i sherry-udgaven (nr.2?) og Highland Park 18yo (nr.4)

Numrene i parentes viser placeringen på WM top90. Begge Taliskers var med, da det ikke var helt klart, hvilken af de to, der var placeret som nr.2. Vi arrangerede en hurtig indsamling for at få Stig til at åbne begge flasker ;-)

Slàinte
Karl Ejnar

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #1661 by Duffer
Replied by Duffer on topic MacAllan 18 års - 1985
karlejnar,

Personligt synes jeg ikke den var blandt de bedste, men jeg er nu heller ikke så meget til de meget sherry'ede whisky's.


Det er selvfølgelig smag og behag - jeg er så til gengæld slet ikke til Lagavulin 16 års og kun i begrænset omfang til Islay whisky.

JimTaggart,

Whiskyen leger på tungen og tilbyder en glimrende balance mellem blød storhed og markant fremtræden.


Det lyder som en rigtig MacAllan. Jeg glæder mig som en lille dreng.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #1669 by per
Replied by per on topic MacAllan 18 års - 1985
MacAll Skrev:

Det lyder som en rigtig MacAllan. Jeg glæder mig som en lille dreng.


Det kan du roligt gøre, vi havde for et par år siden en smagnig med 7,10,12,18 & 25 års MacAllan alle i standard aftapninger. Vi var alle enige om, at den 18 års var den bedste, den virkede mest harmonisk lidt mere dybde end den 12års, uden at man fik splinter i muden, som jeg synes man får i den 25 år gamle udgave.
Det skal dog nævnes, at vores 18års var fra 1982. Jeg har også smagt den i 1980 & 1984 versionerne, der er efter min mening ikke den store forskel, så mon ikke 1985 giver samme store oplevelse.

Per

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #1672 by Duffer
Replied by Duffer on topic MacAllan 18 års - 1985
Det bliver spændende - jeg har p.t Macallan 10-års, 12-års, 12-års Elegancia 1990 og 18 års Sherry 1980.
Planen var så at få (blandt andet) Macallan 18-års 1985 her på Whiskymessen for ligesom at få hullet fyldt ud.
(hullet mellem 1980 og 1990). :D
Den får fantastiske anmeldelser i Tyskland - også som samleobjekt

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #1678 by per
Replied by per on topic MacAllan 18 års - 1985
MacAll skrev:

Den får fantastiske anmeldelser i Tyskland - også som samleobjekt


Ja, glæd dig bare, men husk at whisky er skabt til nydelse og ikke til samling...... især ikke MacAllan, når de når en vis alder (før 1900) kan der være tivl om indholdet.....

Per

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 5 months ago #1985 by mkv
Replied by mkv on topic MacAllan 18 års - 1985

MacAll skrev:

Den får fantastiske anmeldelser i Tyskland - også som samleobjekt


Ja, glæd dig bare, men husk at whisky er skabt til nydelse og ikke til samling...... især ikke MacAllan, når de når en vis alder (før 1900) kan der være tivl om indholdet.....

Per

Jeg har smagt MacAllans 1841 Replica Bottle - den er meget frugtig og utrolig farverig.

Lyder læækkert. Kender du den faktiske, normalpris i danske kroner?
Den sælges pt i Calle`s grænsebutikker til 1.000, DKK.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.217 seconds