Afgiftsnedsættelse i Sverige?

More
19 years 7 months ago #1677 by Towle
Jeg har hørt noget om, at man i Sverige overvejer at nedsætte afgiften med op til 40% til nytår. Nogen der kan bekræfte dette?

Venlig hilsen
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1679 by per
Replied by per on topic Afgiftsnedsættelse i Sverige?
Kurt skrev:

Jeg har hørt noget om, at man i Sverige overvejer at nedsætte afgiften med op til 40% til nytår. Nogen der kan bekræfte dette?


Nej, det kan jeg ikke, men det lyder spændende, skal vi nu til Sverige for at købe billig whisky.........

Per

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1680 by karlejnar
Jeg kan heller ikke be/afkræfte, men måske vil man gerne ha' at svenskerne køber mere whisky i Sverige, istedet for i nabolandene.

En lavere afgift er da altid en god ide, og der skulle være mulighed for gode priser. De har jo en importør, der kan aftage store partier, og dermed opnå lavere indkøbspriser.

Så vidt jeg har hørt fra folk derovre, har Systembolaget et meget bredt udvalg, fordi de som storimportør er god kunde hos eksportørerne i Skotland.

Slàinte
Karl Ejnar

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1684 by MacLars
Der er i hvert fald forslag fremme om at nedsætte "skatten på starksprit" med 40%,

www.aftonbladet.se

Om det bliver gennemført ved jeg ikke...

MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1694 by Nattlorden
Man kan bara hålla tummarna och hoppas. Politiker har en tendens att kunna ändra sig ibland...

Tyvärr tog de bort sin spärrgräns innan i år på ett maximalt "vinstpåslag" per flaska... innan var den 100kr. Vilket tyvärr gjorde en 30årig The Macallan c:a 1000kr dyrare. Och där lär inte en sänkning med 80kr hjälpa så jättemycket.

Men på en 10årig Laphroaig kan det ju göra lite nytta, t.ex.

/Björn Andersson
WhiskyTour, WhiskyCenter(Malmö), SMWS, Aberlour Companion & Ardbeg Committee member
Min kollektion

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1695 by Towle
Karl Ejnar skrev:

En lavere afgift er da altid en god ide, og der skulle være mulighed for gode priser. De har jo en importør, der kan aftage store partier, og dermed opnå lavere indkøbspriser.

Så vidt jeg har hørt fra folk derovre, har Systembolaget et meget bredt udvalg, fordi de som storimportør er god kunde hos eksportørerne i Skotland.

Systembolaget har faktisk en omfattende hjemmeside: www.systembolaget.se/ . Midt på forsiden er der et søgefelt, hvor man kan skrive f.eks. Laphroaig (det er ikke nødvendigt at vælge butik). Af en eller anden grund kan man ikke søge efter sammensatte udtryk som f.eks. "Bowmore Darkest".

Nå, back to Laphroaig. Man får nu listet alle de varianter de har og hvis man ser nærmere på priserne (husk at det er svenske kroner til kurs 82,15!!!) vil man konstatere, at en 15 års Laphroaig til den nuværende pris koster 464,15 danske kroner - 30 kroner under den pris jeg købte til for nyligt, da Juuls havde den på tilbud til 496 kr. Hvis man derfra trækker en afgiftsnedsættelse på 40%, vil danskerne som lemminger kaste sig ud i Øresund for at komme til det forjættede land, tror jeg :D

Venlig hilsen
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1701 by mkv
Replied by mkv on topic Afgiftsnedsættelse i Sverige?
Jo jo det skulle være ganske vist. I forvejen er luxus sprit, betragtelig billigere hinsidan, end i DK. Eks. Blå Jonnyfodslaw (60 års maskinsprit), som koster 1.700,- kr i Vinstokken, til fals i SV for 1.100,- svenske slotzys

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1738 by Nattlorden

Nå, back to Laphroaig. Man får nu listet alle de varianter de har og hvis man ser nærmere på priserne (husk at det er svenske kroner til kurs 82,15!!!) vil man konstatere, at en 15 års Laphroaig til den nuværende pris koster 464,15 danske kroner - 30 kroner under den pris jeg købte til for nyligt, da Juuls havde den på tilbud til 496 kr. Hvis man derfra trækker en afgiftsnedsættelse på 40%, vil danskerne som lemminger kaste sig ud i Øresund for at komme til det forjættede land, tror jeg :D


Spritskatten är c:a 200 SEK för en liter 40%-ig sprit. Dvs. 140SEK för 70 cl. Det skulle göra att en sänkning med 40% gjorde flaskan 56SEK billigare. Med moms också borträknad blir det 70SEK.
Det får jag till c:a 407 danske kroner. Är det nog för "lemminger"? :wink:

(Ja, jag vet att det blir något lägre pris, för att den inte är 40%, utan 43%...men det får någon annan räkna om ifall ni vill...)

/Björn Andersson
WhiskyTour, WhiskyCenter(Malmö), SMWS, Aberlour Companion & Ardbeg Committee member
Min kollektion

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.311 seconds