Highland Park 1985 hos Cadenheads i Odense

More
15 years 2 months ago #17247 by Lading
Nu har jeg aldrig været den store fan af HP men faldt lige over denne her ved Cadenheads i Odense, det er da rart når man en sjælden gang i mellem ser en flaske i Dansk handel der ligner et kup...

Highland Park 1985, 23år 50.1% 695kr
Highland Park Distillery 1985 - July 08 23y/o 50,1% 271btls. - Bourbon Hogshead Nose: Aromatic, almost perfumed,, orange marmalade and malty. Palate: Everything you would expect from Highland Park. Oily, rich, slight pepper and spice.

Lading

> Lading <

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 2 months ago #17249 by Jan_
Den vandt VMs indie challenge i kategorien "best islander over 19 years"

Min bror har smagt den og siger at den er super. (Og jeg synes at han er super, fordi han forærede mig en flaske af den i fødselsdagsgave :D )

Mvh
Jan

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 2 months ago #17255 by JimTaggart
Købte en flaske for nogle uger siden, og det er en ganske fin Highland Park. Bourbonfadet tilfører whiskyen noget markant anderledes end destilleriets egne aftapninger i denne alderskategori, der er klart mere søde og med strøg af sherry.

Mine smagsnoter på den 23 års Cadenhead: d: dybe, gamle, kogte frugter, hasselnødder, hvid chokolade, s: solid, fyldig smag, der er tør og sammensat af især nødder og bittert træ. Gammel bark i en våd vinterskov. God på en anden måde end OB'erne. Glimrende dram uden at have wow-effekt.

Det er min fornemmelse, at det er en whisky, der er værd at lade smagsløgene genbesøge i den kommende tid. Nogle whiskyer føles det nok at smage en enkelt gang. Her er der andet og mere på færde.

Venlig hilsen
Lars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 2 months ago #17258 by CRC
[JimTaggert skrev]
Gammel bark i en våd vinterskov
[Citat slut]
Hvordan F..... smager det? og er der forskel på om det er vådt eller tørt bark? og smager bark anderledes pga det er vinter????
Det lyder flot i en beskrivelse, men har aldrig forstået de mærkelige smagsbeskrivelser....
Har undret mig over det siden jeg læste om en der skrev at det smagte som en svedig hest, der løb hen over en mark, mener det var om rødvin.

MVH CRC...

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 2 months ago #17259 by Macdeffe
Jeg tror at Lars, ligesom mange andre beskriver de associationer og tanker man får ind i hovedet når man drikker en whisky. Lars' smagsnoter har altid været meget poetiske

Whisky er jo meget duft og jeg tror mange af os der har været i en skov ved at vådt og tørt bark absolut ikke er det samme :-)

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 2 months ago #17261 by JimTaggart
CRC skrev:

Hvordan F..... smager det? og er der forskel på om det er vådt eller tørt bark? og smager bark anderledes pga det er vinter????
Det lyder flot i en beskrivelse, men har aldrig forstået de mærkelige smagsbeskrivelser....
Har undret mig over det siden jeg læste om en der skrev at det smagte som en svedig hest, der løb hen over en mark, mener det var om rødvin.

Ligesom børn tilegner sig viden på forskellig måde (se-høre-røre-gøre), så er der også forskelle på, om man er meget konkret eller meget visuel anlagt, når man drikker whisky. De smagsnoter, der virker som volapyk for ét menneske, kan give stor mening for et andet. Den ene måde at beskrive på er ikke bedre end den anden - vi er bare forskellige mennesker, der oplever den samme dram på forskellige måder.

Jeg kan absolut anbefale en tur i skoven. Barken er dejlig på denne tid af året :wink:

Venlig hilsen og god whiskynydelse
Lars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 2 months ago #17262 by dmwa
1) Kan I ikke ændre overskriften - starte en ny tråd??? Ovenstående har jo INTET med det oprindelige at gøre og slet ikke overskriften....
2) Lars burde skrive en bog - for enten vil ingen forstå hvad han mener, eller også er det så poetisk, at alle ville mene, at han er guru. Men en ting er helt sikkert - hvis Lars om 10 år læser beskrivelsen, vil han kunne huske præcis, hvad det var for en smag, den pågældende whisky gav....

Jeg mener helt seriøst, at Lars har nogle evner som vi andre ikke besidder, når vi skal finde ord for en smagsoplevelse - og efterfølgende sætte det på papir. Men som jeg også skrev om MacDeffes julekalender - så har jeg personligt svært ved at bruge andres smagsoplevelser - men for den enkelte er de jo helt exceptionelle (jeg tager jo også selv notater, når jeg smager whiskies.....)

Slainthe

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 2 months ago #17264 by MacLars

1) Kan I ikke ændre overskriften - starte en ny tråd??? Ovenstående har jo INTET med det oprindelige at gøre og slet ikke overskriften....


Hermed er tråden splittet ud.

Lars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.306 seconds