At samle på etiketter

More
19 years 6 months ago #1767 by Towle
At samle på etiketter was created by Towle
Jeg har ofte spekuleret på om ikke det kunne være en ide for distillerierne at sælge etiketter i løs vægt. Mange vil jo gerne have i det mindste etiketterne fra de flasker de har (og har haft) og sikkert også gerne fra de whiskies de går og drømmer om.

Jeg er ret sikker på, at entusiaster er villige til at betale f.eks. 5 kr. for en flot og ukrøllet etiket til scrapbogen og jeg er helt overbevist om, at hvis der begyndte at komme løse etiketter i omløb, ville det blive en samlerdille. Okay, nogle få kroner pr. etiket bliver producenterne måske ikke tykke og fede af, men de må jo også tænke på reklameværdien. Hvis de er nervøse for misbrug, kan de jo bare trykke noget bagpå, eller sætte et stempel eller lignende.

Hvis der var mulighed for det - f.eks. i whiskybutikker eller på nettet - ville jeg omgående bestille en større samling. Er der andre der har det på samme måde? Hvis ja, hvor og hvordan kanaliserer man så ideen videre?

Venlig hilsen
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #1768 by stig
Replied by stig on topic At samle på etiketter
Kurt,

jeg ville tage kontakt til destillerierne. Jeg er sikker på, at nogen vil være behjælpelig.

Stig

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #1769 by Towle
Replied by Towle on topic At samle på etiketter
Stig skrev:

Jeg ville tage kontakt til destillerierne. Jeg er sikker på, at nogen vil være behjælpelig.

Joeh, men det er jo lidt af et hestearbejde at henvende sig til over 100 distillerier + uafhængige aftappere. Før jeg vil overveje det seriøst, vil jeg da gerne høre om det kun er mig der synes det er en god ide. Syn's du det, Stig? Hva' Stig? Syn's du? :lol:

Venlig hilsen
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #1770 by stig
Replied by stig on topic At samle på etiketter
Jeg har ingen interesse i etiketter, men det vil da være en god ide at samle interesserede her på whiskynyt, så kunne man jo også uddelegere arbejdet.
Måske kunne der oprettes et 'etiket-bytteforum'.

Stig

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #1771 by Towle
Replied by Towle on topic At samle på etiketter
Stig skrev:

Jeg har ingen interesse i etiketter, men det vil da være en god ide at samle interesserede her på whiskynyt, så kunne man jo også uddelegere arbejdet.

Ærgerligt at du ikke er med på etiketten. Ellers kunne du jo passende tage alle de distillerier der begynder med A :wink:

Måske kunne der oprettes et 'etiket-bytteforum'.

Jeg har ikke noget at bytte med - kun en idé, men hvis andre mener der er et behov, er jeg da sikker på at webmaster gerne opretter en sådan gruppe. Her kunne man så også udveksle billeder af flasker, som jeg ofte savner. Når jeg læser om en spændende whisky, vil jeg gerne se hvordan flasken og evt. indpakning ser ud. Billeder samler man vel ikke på, men det kunne være en god gensidig service (syn's jeg).

Venlig hilsen
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #1772 by MacNiels
Replied by MacNiels on topic At samle på etiketter
Hej Kurt.

Hvis der er interesse for sådan et forum, så opretter vi det gerne.
Så skriv endelig ind hvis i synes at der er et behov.

Ang. billeder af de omtalte flasker, så kan man her i forum ligge et billede på af det hvis man ønsker. Man skal dog nok ikke lige fange sit 6.1 mega pixels kamera og presse en foto serie ned, så holder vores minimalistiske båndbredde nok ikke i længden.

MacNiels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2081 by stig
Replied by stig on topic At samle på etiketter
Jeg faldt lige over dette link:
home.tiscali.nl/mealpostma/benne ... index.html

Stig

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2082 by Towle
Replied by Towle on topic At samle på etiketter
Stig (som åbenbart ikke er til messe) skrev:

Jeg faldt lige over dette link:
home.tiscali.nl/mealpostma/bennevis/labelsindex.html

Eén ding is op elke proeverij gelijk: het is altijd héél erg gezellig!

Venlig hilsen og tak
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.130 seconds