Messe på en 2. måde

More
19 years 6 months ago #1831 by jones
Messe på en 2. måde was created by jones
Organisationen Danske Ølentusiaster afholder ølfestival i Whiskymessens gamle lokaler Parkhallen i Kolding den 22. - 24. oktober. I stedet for høj billetpris og gratis smagsprøver, benytter de en anden model som jeg mener med fordel kunne overføres til Whiskymessen.

Entreen er kr. 75,00 for adgang til festivalen, program, det officielle smageglas og 2 poletter der kan omsættes til smagsprøver.

Poletter købes: 1 stk. 12,00 kr., 5 stk. 50,00 kr., 11 stk. 100,00 kr. En polet byttes på standene til en smagsprøve på 10 cl.

Udstillerne får et beløb refunderet for hver polet som de afleverer bagefter.

Man skal selvfølgelig justere entre-prisen, poletprisen og genstandenes størrelese (!) , så de passer bedre til whisky, men som udgangspunkt tror jeg at en sådan opbygning ville være gavnlig for whiskymessen.

?

Al Jones

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • redlich
  • Visitor
  • Visitor
19 years 6 months ago #1833 by redlich
Replied by redlich on topic Messe på en 2. måde
Den model vil jeg helt klart foretrække, frem for en flok fuldebøtter, der ikke aner hvad de drikker, men bare lige skal nå at have noget mere "gratis" før de skal videre i byen..... (især gældende om eftermiddagen).

Michael

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • Laddie
  • Visitor
  • Visitor
19 years 6 months ago #1845 by Laddie
Replied by Laddie on topic Messe på en 2. måde
Jeg har deltaget på Ølfestival i København de to seneste år, og det er en fortræffelig og velafholdt festival "“ fuldstændig som jeg mener, at Whiskymessen, som jeg har deltaget på 2 gange i Kbh og sidste år i Kolding, er! (Blot for at blive lidt i debatten under en tidligere streng "

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #1848 by dmwa
Replied by dmwa on topic Messe på en 2. måde
Laddie - hvem du så end er....

Dansk Maltwhisky Akademi har ikke siden første messe været repræsenteret med egen stand - undertegnede har hjulpet Juuls Vinhandel - ligesom andre har hjulpet / hjælper Juuls, MAC Y og hvad de ellers hedder. Så - jow, vi har ikke været der siden 1. messe.

Og TAK for de ord, Flemming. De bekræfter mig i den antagelse jeg altid har haft om DMWA, nemlig den, at I mere er en profitskabende importør ud fra "

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • Laddie
  • Visitor
  • Visitor
19 years 6 months ago #1849 by Laddie
Replied by Laddie on topic Messe på en 2. måde
Kære Flemming,
Jeg er ganske klar over, at du har været på messerne. Min pointe var netop, at det måtte være en skrivefejl fra din side, da du skrev, at messen ikke havde ændret sig, siden du havde været der første gang. Det kan du for alvor da ikke mene?

Og nej, jeg har ingen interesse i at se jeres regnskab, og du behøver ikke undskylde. Jeg har svært ved at forstille mig, at I har taget whisky hjem til alle entusiasterne uden at ville tjene en skilning og naturligvis. Ud fra samme argumentation som I trak jer fra Messen. "

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #1850 by MacLars
Replied by MacLars on topic Messe på en 2. måde
Kære Flemming

Men man kunne jo overveje at trække sig ud af debatten på denne site


En særdeles dårlig ide. Tag dig en kop god malt og kom på bedre tanker :-)

Du er jo vores lille detektiv

Har haft mit "detektivbureau" i London i gang....

Minimumstyrken for whisky blev i 1989 fastsat i EU til 40% ved EU regulativ 1576/89 - indtil da var det lovligt at sælge whisky ved lavere alkoholstyrke. Da den viste Macallan er fra 1983, var den altså "lovlig" på daværende tidspunkt - men i dag skal alkoholstyrken være 40% eller højere, for at produktet kan aftappes


Så...den slags informationer/detektivarbejder kan vi ikke leve uden, så ikke noget med at stikke af! ;-)

VH. MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #1851 by dmwa
Replied by dmwa on topic Messe på en 2. måde
Laddie Who... :?:

Jeg deltager gerne i debatten - men "orker" ikke hvis det bliver usagligt - det fyger med alverdens mudder og irrellevante ting.

Om vi tjener penge på at importere whisky - nej det gør vi ikke - først når vi sælger det, hvis vi sælger det - vi har stadig flasker , der har stået på hylderne i 5 år - fejlvurdering, men sådan er livet. Det kan jo aldrig gå værre end at drikke dem selv.....

Vores forretning på nettet - hvorfor tror alle, at det er saliggørende - har jeg ikke før nævnt, at vi stort set intet sælger via nettet - det er faktisk ren tilsætning, for et butiksmodul er ikke gratis - det koster en del hver måned. Men - vi lever med underskuddet - det er en del af vores oplysende forretning.

At man ikke ønsker at spendere DKK 20.000 på en lørdag (på Whiskymessen) - jeg ved ikke hvem af os, der er en spade, men det er squ da logik for burhøns, at det har vi ikke råd til - og så 2 x årligt.

Jeg tror også, at der i det indlæg du refererer til står, at der nu er indført en refusion af udskænkede flasker - det er et af de få tiltag, der er indført - men "usynligt" for forbrugeren. Mine observationer er - som der også står i indlægget - set fra den anden side af disken - og derfor bemærkningen om "Janteloven" - nu læser du jo ikke MALTEN - men det var faktisk Maltlederen jeg henviste til, hvor vi har fået et par udmeldelser af DMWA p.gr.a. et par ytringer.... - men det kunne du jo ikke vide, og indrømmet - det fremgik heller ikke tydeligt.

Men en lille opfordring - hvis du gerne vil bruge DKK 20.000 på en lørdag, så stiller jeg gerne op for dig og alle andre på Whiskymessen - min pointe var i bund og grund blot, at med det overskuelige overskud vi kan præstere pr år - så vil kassen blive lænset

Og TAK for de ord, Flemming. De bekræfter mig i den antagelse jeg altid har haft om DMWA, nemlig den, at I mere er en profitskabende importør ud fra "

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • Laddie
  • Visitor
  • Visitor
19 years 6 months ago #1859 by Laddie
Replied by Laddie on topic Messe på en 2. måde
Pudsigt som DMWA pludseligt ikke finder dette forum egnet til debat omkring egen forretning, når DMWA ikke holder sig tilbage, når andres forretning debatteres!? Er det din definering af gensidig respekt?

Nej Flemming, også du må lære, at hvis du som importør vælger at give dit besyv med på dette offentlig tilgængelige site, ja så kan og må du forvente, at nogle kunne finde på også at debattere dig og DMWA!

Jeg ønsker IKKE at forplumre tingene, og jo, jeg mener også i den grad at sitet skal være oplysende. DERFOR mine spørgsmål!

Jeg stiller kun spørgsmålet, som mange i de whiskykredse jeg frekventerer tit undrer sig over. Er Dansk Malt Whisky Akademi en forening, som jeres ædle formålsparagraf jo lyder eller er I en forretning?


Og jo, jeg læser Malten, som jeg også anførte i mit tidligere indlæg, hvor jeg endda roste Malten;
"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
  • Laddie
  • Visitor
  • Visitor
19 years 6 months ago #1861 by Laddie
Replied by Laddie on topic Messe på en 2. måde
:roll:

Kære Flemming, jeg nyder ellers en god debat på nettet. Deraf ordet "Whiskyforum," men jeg må konstatere at forummet tilsyneladende er styret af forretningsinteresser frem af almindelige whiskyentusiaster!

En skam og sørgeligt for det frie ord!

Slàinte

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #1873 by MacLars
Replied by MacLars on topic Messe på en 2. måde

...styret af forretningsinteresser frem af almindelige whiskyentusiaster!


Jeg vil godt lige pointere at whiskynyt.dk er drevet på amatørbasis. Vi er totalt uafhængige. Whiskynyt har ingen indtægter, "ejerne" (MacNiels og MacLars) er de eneste til at dele udgifterne ved at drive sitet.

MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • Laddie
  • Visitor
  • Visitor
19 years 6 months ago #1863 by Laddie
Replied by Laddie on topic Messe på en 2. måde
Kære MacLars...

...Stop stop stop"¦det skrevne ord kan og vil blive misforstået. Jeg må åbenbart udtrykke mig mere præcist :O)

Mit indlæg i denne streng var IKKE en antydning af, at Whiskynyt skulle være en forretning. Det er tværtimod min klare opfattelse, at ordet er frit fra administratorens side, og tak for det!

MEN, når Flemming fra DMWA med sine sidst indlæg"¦

"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #1874 by MacLars
Replied by MacLars on topic Messe på en 2. måde
Vi havde modtaget en klage over disse indlæg, vi flyttede indlæggene væk indtil vi havde tid til at vurdere klagen. Det har vi nu gjort og ikke fundet det nødvendigt at slette disse indlæg for bestandigt, debatten er dog LAAAANGT fra hvad intentionen med denne tråd var.

Vi vil dog godt sige at vi ønsker en god tone i forumet, og ikke ønsker personlige angreb mod andre. Diskussionen skal tilbage til det oprindelige formål med tråden, ellers lukker vi for flere indlæg heri.

Klager herover kan sendes til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. . Se envidere de nyoprettede regler for forum.

MacLars & MacNiels

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #1883 by bruhns
Replied by bruhns on topic Messe på en 2. måde
For at tage tråden op fra Al's oprindelige indlæg, så kan man vel sige, at afviklingen af messerne er noget der bliver snakket om blandt os der har stande derpå. Det jeg oplever er kort sagt, at der til tider er rigtigt mange mennesker. På mange måder er dette jo dejligt fordi det viser noget om interessen (jeg tror ikke der er ret mange der ikke kan lide whisky og /kun/ er der for at drikke sig ned), men på den anden side, kan det også blive for meget at man ikke kan komme frem og tilbage og det ikke er muligt at snakke med alle dem som er interesserede.

Jeg har svært ved at vurdere om modellen fra ølmessen er den rigtige, men jeg synes det er interessant at diskutere hvordan whiskymesserne kan blive afviklet endnu bedre -- udover de mange forbederinger der i øvrigt er sket over årene, f.eks. rygeforbuddet.

Mange hilsener,

Jakob/Qualityworld

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #1890 by MacLars
Replied by MacLars on topic Messe på en 2. måde
Det bliver interessant at se hvilke erfaringer der bliver gjort i Norge (fra Oslo Whisky-Festival artiklen)

Takk for mailen og interessen for festivalen.
Eg jobba no å få opp nettsida fullt av det informasjon du trenger.
Eg håper det blir ferdig i morra, eller seinast torsdag.
Men, før det skjer, her er litt info:
Det skal vere masterclasses med Master Distillers frå Skottland; (F.eks. Douglas Murray frå Diageo og Graham Eunson, Distillery managager frå Glenmorangie)
Minst 90 whiskyer, inkl. dei nye Macallan Fine Oak og Talisker 18år.
Billetter kostar Kr. 250,-. Dette inkluderer ekte 'nosing glass', 10 bonger for whiskysmaksprøver og festivalhefte med bl.a. 'aromahjul'
Fleire bonger kan kjøpes for Kr. 150,- pr. 10 bonger.

Hugs å sjå på nettsida på torsdag.
Helsing,
Chris Maile


MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #1911 by IvarA
Replied by IvarA on topic Messe på en 2. måde
Dette var en veldig interessant link. Det er kanskje første gang jeg sier at det er en "fordel" at vi i Norge har et Monopol. Vi slipper i alle fall slike lange diskusjoner om hvem som har fordel av whiskyomsetningen mm. I Norge er det oss, dvs. staten. Eller som Ludvig den 14. sa: "Staten det er jeg".

Vi her oppe i nord, der whiskyen normalt er dyrere enne andre steder, skal defintivt holde dere informert om erfaringene på whiskyfestivalen i Norge. I Oslo har vi har jo valget mellom Vinmonopolet, Strømstad (ca 15 mil kjøring en vei) eller Helsingør (ca 55 mil kjøring en vei). Da velger vi gjerne monopolet.

Ivar Aarseth

Ivar A
Norsk Maltwhiskylag ( www.nmwl.no )

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 4 months ago #2875 by Mickey
Replied by Mickey on topic Messe på en 2. måde
Selv om vi er kommet langt omkring mudderkastning og Oslo, så ved at bladre tilbage til trådens start, vil jeg gerne kommentere Als forslag om polette-salg af smagsprøver og en lavere entré.
Da flere af messens interessante smagsprøver i forvejen er betalbare, vil et polette-system ikke nødvendigvis sænke tiden med udskænkning. Min vurdering er, at tiden spares om formiddagen, og så må eftermiddagens gæster (der måske er mindre kritiske med glassets indhold) affinde sig med lidt længere køer. Denne omfordeling har jeg ingen problemer med!

Med venlig hilsen
Michael Johansen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.202 seconds