MAC Y's Whisky Window

More
19 years 6 months ago #1834 by MacLars
I forbindelse med et nyt tiltag vi vil lancere på whiskynyt.dk senere på året var MacNiels og jeg på besøg hos Mac Y.

I den forbindelse blev vi bla. præsenteret for Whisky-Window konceptet - dette fandt vi fremragende, og var så heldige at få en ordentlig flok smagsprøver med hjem i den embalage de præsenterer på messen. Jeg kan kun sige: det/den holder. Ikke en dråbe blev spildt, eller duft/alkohol fordampet (selv om den havde ligget og rumlet i bilen hele vejen hjem).

Jeg synes det er et superkoncept at man i ro og mag kan sidde og nyde disse aftapninger derhjemme.

MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • SørenNørgaard
  • Visitor
  • Visitor
19 years 6 months ago #1837 by SørenNørgaard
Replied by SørenNørgaard on topic MAC Y's Whisky Window
Mange tak fordi du lige melder tilbage, Lars!

Jeg er mægtig glad for at de små prøver holdte tæt. Det er også vores erfaring - men vi har ikke været på "landevejen" med prøverne endnu.

Jeg skal forresten opfordre alle der ønsker at sikre sig et "Whisky Window" til at forudbestille - da vi kun kan producere 165 æsker.

Skriv en e-mail til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. og angiv i hvilken afdeling du deltager på Whiskymessen. Husk også at anføre navn, adresse og telefon nr.

Og så glæder vi os bare til se jer alle på messen - og så op med humøret. Vi har masser af god whisky (og cognac) med.

Med venlig hilsen
Søren Nørgaard, MAC Y

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #1853 by jones
Replied by jones on topic MAC Y's Whisky Window
Jeg har bestilt et sæt og glæder mig til at få det med hjem.

Søren, når du skriver "op med humøret", går jeg ud fra du sigter til den seneste tids diskussion af messen.

Humøret fejler vist ikke noget - Vi skal jo snart til whiskymesse!

Forslag til forbedring/udvikling af whiskymessen er noget der optager os netop fordi messen betyder noget for os.

Derfor efterlyser vi flere/bedre Masterclasses og en roligere afvikling.

At komme af med det element som bare opfatter messen som fem timers fri bar (de er måske ikke så mange, men de "fylder" meget på alle måder) vil vel også være sundt for din forretning.

Hvad mener du som messens suverænt største udstiller om f.eks. lavere billetpris, men til gengæld betaling per genstand med en fordeling mellem arrangør og udstiller?

Generelt tror jeg næppe du skal føle dig ramt af krtikken. Du har den største fri bar og henter altid gode gæster fra udlandet og det skal du kun have tak for.

Og du har netop reageret positivt på problemerne omkring den store whisky tour ved at lancere Vinduet.

Det er den slags selvkritiske overvejelser og konceptudvikling som vi efterlyser hos arrangørerne.

Al Jones

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #1854 by Towle
Replied by Towle on topic MAC Y's Whisky Window
MacLars skrev:

I den forbindelse blev vi bla. præsenteret for Whisky-Window konceptet - dette fandt vi fremragende, og var så heldige at få en ordentlig flok smagsprøver med hjem i den embalage de præsenterer på messen.

Det lyder rigtig spændende. Hvor mange prøver er der i hvilket kvantum og til hvilken pris?

Venlig hilsen
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #1855 by jones
Replied by jones on topic MAC Y's Whisky Window

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #1856 by McKermit
Replied by McKermit on topic MAC Y's Whisky Window
Til Søren Nørgaard.

Som whisky-messe-gænger må jeg indrømme, at MAC Y's ide med WWW-tour (eller hvad det var den hed) var noget der tiltalte mig meget, men som der er givet udtryk for andetsteds her på siden, så syntes jeg at den time (eller var det 1 ½) var meget at afsætte ud af de fem man har. Derfor hilser jeg også ideen med "whisky-window" velkommen...

Men nu er jeg fra Kjøvenhavnstrup, og har ikke tid/penge til at tage til Kolding (desværre), så mit spørgsmål er derfor om dette "window" kommer til salg i København, eller er det kun et tiltag der skal prøves ved messen i Kolding? Er det evt. noget der også indføres til messen i KB-hallen næste år (for der kommer vel også en til næste år?!?)? Hvis der ikke bliver udsolgt på messen i Kolding, vil I så sælge resten af "vinduerne" over nettet?

Kvak

McKermit

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • Laddie
  • Visitor
  • Visitor
19 years 6 months ago #1857 by Laddie
Replied by Laddie on topic MAC Y's Whisky Window
Dejligt med et nyt initiativ fra Mac Y!

Sortimentet i Whisky vinduet åbner virkelig mulighed for en særdeles alsidig lille smagning hjemme i de private gemakker. Ydermere er prisen særdeles rimelig, taget i betragtning af det arbejde I må have haft med emballering.

Håber konceptet bliver vel modtaget blandt messedeltagerne, så I kan udvikle forretningskonceptet til også at indbefatte salg over jeres eget site!

Jeg kan da sagtens forestille mig lignende Windows a la "

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #1898 by MacLars
Replied by MacLars on topic MAC Y's Whisky Window
Jeg har lige fra MacY modtaget flg. kedelige besked (havde ellers set frem til WW)

Som du kan se på dette link www.macy.dk/Default.asp?Mode=News&ID=35
er MAC Y tvunget til at trække konceptet om Whisky Window tilbage.

Der er småting som lovgivningen her i landet, som vi ikke er herre over
(endnu :) .

Men "“ nu har vi i alt fald fundet de rigtige emballager "“ så hvis en
forening, klub e.l. vil teste ideen,
kan jeg ikke indse at det ikke kunne lade sig gøre.
Altså indkøbe flaskerne "“ og så fordele dem efterfølgende til medlemmerne.

Men jeg ved godt det er en ringe trøst "“ og jeg beklager på nationens vegne.

Med venlig hilsen
MAC Y AS
Søren Nørgaard

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • SørenNørgaard
  • Visitor
  • Visitor
19 years 6 months ago #1899 by SørenNørgaard
Replied by SørenNørgaard on topic MAC Y's Whisky Window
Tak Lars

Du slog mig lige på målstregen - jeg var ved at skrive den kedelige besked til jer - men det har du så klaret. Der er vel ikke så meget mere at sige om det?!

mvh
MAC Y AS
Søren

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • SørenNørgaard
  • Visitor
  • Visitor
19 years 6 months ago #1904 by SørenNørgaard
Replied by SørenNørgaard on topic MAC Y's Whisky Window
Hej Al & McKermit

Tak for jeres indlæg og de rosende ord - det varmer!

Jeg er meget ked af at det kiksede med Whisky Window - men sådan er det. Så - McKermit - desværre, du må se om du kan snige dig til én af vores smagninger hvor vi kommer rundt i verden.

Og til dig Al - du rejser nogle spørgsmål - som også hen ad vejen har optaget os.

Lavere billetpris og poletsystem?
Vi frygter at kun de kendte whiskier vil få opmærksomhed - og da MAC Y netop står for det ret så ukendte og uprøvede - så vil det ikke være vejen frem for os. For MAC Y er det meget et holdnings- og værdispørgsmål. Vil vi stå ved vores mission om at udbrede kendskabet til whisky fra hele verden til danskerne - eller skal vi satse på det sikre ved at komme med whisky som allerede er anerkendt og elsket? Jeg tror vores sortiment på den kommende whiskymesse taler for sig selv.

Vi ser gerne at flere gæster prøver flere nye whiskier og destillerier - i stedet for at jagte destilleriet som alle jo godt ved hvad står for. Det er det vi gerne vil medvirke til - og der tror vi mest på det vi kalder for Fri Smagning når billetten er betalt.

Naturligvis er vi også ramt at de omkostninger den holdning koster os - men så længe vi har opbakning fra vores leverandører - og ellers har et godt salg på messen - så holder vi skindet på næsen. Vi har brug for at hver gæst i snit bruger ca. en hund på vores stand. Det skete langtfra i KB-hallen i foråret - og det var en bitter pille at sluge for os.

Fulde gæster på Whiskymessen?
Jo, vi kender til problemet - men vi synes nu ikke det er så stort. Vi er enige om IKKE at udskænke til berusede personer - og tilkalde vagten. Det plejer at hjælpe. Hvis vi alle stod sammen om det - tror jeg ikke at problemet ville være så synligt. Vi vil helst ikke "bare" udskænke til alle der rækker et glas frem - men gerne til jer der spørger interesseret og gerne lytter til hvad vi har at sige om whiskien - eller besvare jeres spørgsmål.

Masterclasses?
Vi har prøvet - og tilslutningen var ringe - for at sige det mildt. Det var ellers 3 af de bedste og dyreste whiskies vi kunne finde - og så Stewart Laing. De få der var med kan bekræfte at det var en stor oplevelse. Vi markerer os med 60-70 whiskysmagninger årligt landet over - og derfor er der rig mulighed for noget der ligner Masterclasses. Bortset fra at her spreder vi os over flere leverandører - i stedet for at sætte fokus på én. Jeg tror ikke - undskyld - at gæsterne på Whiskymessen - generelt - har erfaring nok til at sige nej tak til en times prøvesmagning på standene - og så bruge tiden på at blive klogere. Jeg ved godt at I her på siten sikkert har en anden indstilling - og jeg håber I vokser i antal. Når kundeunderlaget er det - skal vi nok bakke det op. Men det er altså min. 30 personer til en Masterclass - ellers hænger det ikke sammen.

Jeg synes det er godt at I ivrigt diskuterer Whiskymessen og whisky generelt - bliv ved med det. Vi er i tæt kontakt med Ulrik og Henrik fra NBO-gruppen - som gør en kæmpeindsats for whiskyen i Danmark med dette arrangement - og vi skal alle hele tiden se nye veje. Men alle der "vover pelsen" og stiller op til en messe (NBO og udstillerne) løber en kalkuleret risiko. Og får vi (NBO og udstillerne) ikke en god oplevelse ud af det (læs: I er nødt til at spendere lidt på messen) - så får det en ende. Og det er ingen interesseret i.

Jeg forstår jeres interesse - og vi følger jeres kommentarer alt det vi har tid til. Men hvis I har specifikke spørgsmål til MAC Y - så kender I jo adressen.

Jeg ved godt mine svar ikke kan tilfredsstille alle - men sådan ser vi på det.

mvh
Søren Nørgaard, MAC Y

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #1919 by jones
Replied by jones on topic MAC Y's Whisky Window
Tak, Søren, for dine betragtninger fra udstillerperspektiv.

Jeg talte med Ulrik og Henrik igår til Stigs Rare Malts smagning i Århus og de kunne fortælle at de afprøver polet-modellen på Spiritusmessen i Århus til marts.

Vi får se.

Al Jones

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.375 seconds