- Thank you received: 1
Hvor mange flasker har du åbne?
Da jeg så skulle flytte til udlandet i et års tid og skulle opmagasinere mine ting blev alle små slatterne hældt sammen og en del af de større blev foræret væk. Kun uåbnede flasker blev opmagasinerede.
Den oplevelse fik mig til at indføre en regel for max antal åbne Single malt whiskyer.(blends tæller ikke) Det har jeg holdt nu i 20 år.
En af mine allerstørste fornøjelser siden dengang, er når jeg har tømt en flaske og kan gå i kælderen og vælge den næste. Jeg er sikker på i nok kan forestille jer hvor svært det kan være at finde den helt rigtige når jeg kun har 15 flasker åbne.....
Hvormange åbne flasker har du?
Please Log på or Create an account to join the conversation.
Longmorn 25-yo Gordon&MacPhail
Springbank 18-yo, OB
"A fool and his money are soon parted"
Sláinte
Peter
Hvad synes du om den?Springbank 18-yo, OB
Lading
> Lading <
Prisen taget i betragtning er den udmærket. Men når det er sagt - så syntes jeg også den er en anelse skuffende - eller også er det bare fordi man sætter forventningerne højere ved Springbanks aftapninger.Springbank 18-yo, OB - Hvad synes du om den?
Den ville nok bedre have kommet til sin ret ved fadstyrke...
"A fool and his money are soon parted"
Livet er sgu for kort til at sutte på den samme flaske hver aften
Slainte Mhath
Søren, MWL
Kvak
FrankC
- dongregers
- Premium Member
2 standard aftapninger og 2 "specielle"
- Springbank21
- Platinum Member
- Thank you received: 0
Arbejder på at der max skal være 5 åbne ad gangen....
Jeg har dog en del mindre flasker som jeg hælder over på når tid er....det bevare styrken i whiskyen....så synes egentlig stadig at selvom nogle af dem har været åbne 6-9 mdr så virker de stadig virile og det er båre dæjlig....
mvh
Torben (QW)
samle støv.Har inden for det sidste halve år dog konsekvent stillet nye flasker bagerst
i skabene,så der ikke fristes.
Målet er en 20-30 åbne max,da jeg vil have muligheden for at sammenligne,og lave
små smagninger for bekendte.
Det forøger herligheds værdien endnu mere for mig med valgmuligheder,og gør det lidt
mindre formelt
Men for tiden ca. 35 malts åbne,og ca 25 blend/grain/bourbons.Den kommende onsdag dog
indkaldt lokale bekendte til en lille "smageaften",hvilket jo nok vil reducere en anelse i mængden.
Opbevarer flaskerne mørkt,og godt tillukkede,og sørger for at tynde ud i de flasker som har
mindst indhold først.Har endnu ikke haft en dårlig oplevelse (pga alder) bilder jeg mig ind
Mvh Henrik
- Whiskynyderen
- Elite Member
Og så synes jeg ikke, at en whisky nødvendigvis bliver dårligere af, at have været åbnet i et år eller mere?
Mvh.
Der var engang hvor alt bare skulle åbnes - det skal det ikke mere, nu skal en flaske tømmes før en ny åbnes - men ingen regler uden undtagelser
So many malts - so little time...
themaltdesk.blogspot.com/
Det skal helt sikkert bringes voldsom ned. Jeg skal helt sikkert blive meget bedre til at få tømt, inden nye flasker åbnes...
Justesen
Forsøger dog at bytte samples med andre (så går det lidt stærkere med at få tømt flaskerne)
Niels
Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk
Af samples går jeg og drikker af en 3-4 stykker af gangen, så jeg er under 10. (og det er nok mig selv der er mest overrasket over det)
Peter
Den bedste dram er den næste dram!
Åbner helst en ny når jeg har tømt en. Kan dog være at der er en særlig lejlighed der gør jeg åbner en, såsom besøg af en der værdsætter whisky og derfor skal smage noget.
Bjarne Hagen
Jeg bytter også samples for at smage lidt mere forskelligt og få et hurtigere flow. Er stor fan af 20cl aftapninger
Macdeffe
Self-Styled Whisky Connoisseur
danishwhiskyblog.blogspot.com/
men jeg vil gerne komme ned på 7-8 åbne på sigt og jeg køre også efter at når der er to tomme kan jeg åbne en ny
så det kommer vel på et tidspunkt
selvom det er lidt svært nogen gange at lade være med at rykke proppen af den der flaske der har stået lidt for længe og kigget på en henne i reolen
Dennis
Mvh
Dennis Lund
Det er dårlig statistik, når man stort set aldrig har tid til at sætte sig og smage på sagerne længere - og det er jo ikke ligefrem årstiden til røg eller tung sherry...
Måske er det et signal om, at jeg skal til at stramme mig an?
Hering
Nu "kun" 25 åbne.
Desuden forventer jeg at vride de sidste dråber ud af 4-6 flasker hen over sommerferien.
Slainte Mhath
Søren, MWL
Det blev en god "våd" sommer herhjemme, så nu er jeg nede på 15 åbne flasker.Havde en lille privat smagning i weekenden, hvor vi fik gjort kål på 4 flasker.
Nu "kun" 25 åbne.
Desuden forventer jeg at vride de sidste dråber ud af 4-6 flasker hen over sommerferien.
Så nu er det snart tid til at flå proppen af et par nye aftapninger
Slainte Mhath
Søren, MWL
- Springbank21
- Platinum Member
- Thank you received: 0
mvh
Torben QW
...snart skal der åbnes nyt - og forventningens glæde er stor
/claus
So many malts - so little time...
themaltdesk.blogspot.com/