Hvem sagde ytringsfrihed!

  • Laddie
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
19 years 6 months ago #1866 by Laddie
Hvem sagde ytringsfrihed! was created by Laddie
Jeg er i den grad rystet i min demokratiske grundvold af ytringsfrihed!

Meget mere præcist kan jeg vist ikke udtrykke mig!

I fjerner i himlens navn da ikke dele af debatten fordi I ikke bryder jer om debattens leje. Jeg føler mig hensat til Sovjettiden med en tonstung cencur, der slog ned mod folk der ikke havde de samme meninger som statsapparatet!

Forståeligt ville det være, hvis der var tale om ytringer af ulovlig karekter, men blot fordi meninger går på tværs af hinanden.

I benytter jer af jeres helt klare ret til at sortere i debatindlæggene, fair nok, men jeg må konstatere at I ikke er jeres opgave voksne!

Skam jer!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • redlich
  • Visitor
  • Visitor
19 years 6 months ago #1867 by redlich
Replied by redlich on topic Hvem sagde ytringsfrihed!
Tør øjene, og spis en kiks ;)
Jeg syntes nu det er fint at forummet bliver holdt fri for personlige usaglige angreb, især fra anonym side.

Michael

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #1868 by jones
Replied by jones on topic Hvem sagde ytringsfrihed!
Tråden var blevet afsporet med personangreb og gentagelser. Det var den rigtige beslutning at lukke, slukke og slette.

Lars og Niels er vores "værter" og de har ret og pligt til at sørge for at vi opfører os ordentligt når vi er på besøg hos dem.

Al Jones

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #1871 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Hvem sagde ytringsfrihed!
Hej Alle

Jeg nåede også at læse indlæggene på den anden tråd og syntes helt klart at vi her krænker ytringsfriheden ved at fjerne indlæggene. Hvis man bare skal sidde og klappe hinanden på ryggen og slikke r*v er der jo ikke meget ved det. I min verden var laddie's indlæg meget uskyldige og det var jo soleklart at det var hans egen mening der fremkom. Den kan man jo så selv tage stilling istedet for at webmaster skal lave censur. Selvfølgelig kan man gå over stregen, men har var man laaaaaaangt fra. Det bærer mere præg af at der er nogen der er venner her (Jeg ved ikke om det passer, jeg kender ikke andre end Al)

MVH MacDeffe
(Steffen Bräuner)

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #1872 by MacLars
Replied by MacLars on topic Hvem sagde ytringsfrihed!
Jeg vil godt lige forklare:

Vi har IKKE slettet indlæggene, vi har flyttet dem til et forum kun tilgængelig for administratorerne.

Vi har modtaget en klage over indlæggene, og for at debatten ikke skulle køre fuldstændigt af sporet og blive til mudderkast af værste skuffe inden vi kunne nå at tage stilling til hvad der skulle ske, så vi os nødsaget til at flytte indlæggene væk. Det var nogen særdeles lange indlæg, og eftersom MacNiels og jeg har et arbejde at passe ved siden af whiskynyt.dk var vi nødt til at skaffe os lidt tid ved at flytte indlæggene væk.

Vi nåede dog desværre ikke at melde ordentligt til skribenterne hvad vi havde gjort inden emnet om "

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • Laddie
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
19 years 6 months ago #1880 by Laddie
Replied by Laddie on topic Hvem sagde ytringsfrihed!
Først til MacDeffe. Tak for din uforbeholdne opbakning i det principielle omkring ytringsfriheden. Redlichs indlæg taler for sig selv og Al Jones tandløse holdning på dette punkt overrasker.

Jeg vil godt pointere et par ting, nu hvor Mac'erne er kommet på bedre tanker i forhold til at slette indlæg uden nogen som helst underbygget argumentation.

For det første har flere påpeget, at jeg skriver anonymt, hvilket jeg så udmærket forstår, at der stilles spørgsmålstegn ved. Men for det første er en af styrkerne ved et cyberforum "“ efter min mening "“ at man kan være anonym, så længe man ikke overtræder lovgivningen. På denne måde kan flere "“ ofte ømtålelige - emner drøftes.

For det andet har whiskybranchen ry for at være noget indspist ud fra devisen "

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • Laddie
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
19 years 6 months ago #1884 by Laddie
Replied by Laddie on topic Hvem sagde ytringsfrihed!
Undskyld!

Desværre har sætternissen spillet mig et djævelsk og beklageligt puds. I mit sidste indlæg herover i afsnittet, (nederst på siden) der begynder; "

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago - 19 years 6 months ago #1885 by per
Replied by per on topic Hvem sagde ytringsfrihed!
Laddie skrev:

Jeg har aldrig beskyldt Flemming/'DMWA for noget som helst. Jeg har blot stillet kritiske spørgsmål til en forretning, som set med mine øjne "“ og andres - er en forretning skjult som en forening.


Nej det kan da godt være, at du ikke direkte har beskyldt Flemming for noget, men nu har du jo selv været inde på noget med spader, så jeg tro vil tro at de fleste godt fornemmer din holdning mellem linierne. Her vil det nok være på sin plads at sætte tingene en smule i relief, jeg mener der er trods alt forskel på Pamperes bleklub og DMWA. At et par gutter finder sammen om en fælles passion, og laver en klub, til glæde for os andre er vel fint nok, hvis de så også kan lave en skilling på det er det vel også fint, jeg vil også have betaling for min tid. Der er ingen tvivl om at Flemming og Jens har gjort et stort stykke arbejde med at udbrede kendskabet til en god malt -forretning eller forening- og mange tak for det.

Per Kragh

PS

Jeg er i den grad rystet i min demokratiske grundvold af ytringsfrihed!


Så vidt jeg husker, så er demokrati noget med at stå ved sine udtalelser.......
I øvrigt sætter Lars & Niels vel reglerne som de vil, det er trods alt deres site.

PsPs Tak til Lars og Niels for en god site.

PsPsPs (Nu skal jeg nok stoppe) For en odrens skyld: Jeg har ingen økonomiske interesser whisky handel.
Last edit: 19 years 6 months ago by per.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #1888 by Duffer
Replied by Duffer on topic Hvem sagde ytringsfrihed!
per, skrev

Der er ingen tvivl om at Flemming og Jens har gjort et stort stykke arbejde med at udbrede kendskabet til en god malt -forretning eller forening- og mange tak for det.


Det vil jeg godt tilslutte mig.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • Laddie
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
19 years 6 months ago #1913 by Laddie
Replied by Laddie on topic Hvem sagde ytringsfrihed!
Kære Per og MacAll,

I har desværre misforstået min hensigt med at spørge så kritisk ind til DMWAs forretning/forening, som jeg gjorde, og jeg er bange for, at andre har gjort det samme, selvom jeg adskillige gange har pointeret årsagen.

Jeg kunne aldrig drømme om, at negligere og nedgøre Flemmings arbejde for whiskyens position i DK. Enhver entusiast med mere end en formiddags interesse kender til Flemmings engagement. Hvis I havde læst mine indlæg, så ville I også have set, at jeg har rost DMWA/Malten herfor.

Jeg blev blot træt af DMWAs forherligelse af egen forretning, når han i den grad gik ind i en diskussion omkring Whiskymessen. Selvfølgelig må han diskutere messen og selvfølgelig må jeg stille spørgsmål til DMWA, så længe jeg gjorde det sobert. Det mener I ikke, og det menter Flemming heller ikke, da han gennem en klage til Mac'erne fik slettet 12 indlæg midlertidigt.

Mac'erne har dog erkendt overfor mig, at jeg ikke gik over stregen med mine indlæg. Bedst eksemplificeret ved, at indlæggene blev bragt tilbage i strengen efter lidt summen de to administratorer imellem.

Og jo, Per, der er meget stor forskel på Pampers Bleklub og DMWA.

Pampers skjuler ikke, at de er en forretning, når de debattere andres forretninger - det er faktisk ikke lovligt! - det gør DMWA.

Slàinte "“ og snart god messe ;o)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #1914 by Duffer
Replied by Duffer on topic Hvem sagde ytringsfrihed!
Laddie, skrev

I har desværre misforstået min hensigt med at spørge så kritisk ind til DMWAs forretning/forening,


Nej, det tror jeg som ikke...
Jeg kan godt genkende noget af det du kritiserer, men har bevidst valgt at bruge al det positive som disse forhandlere efter min mening også gør på dette site.
Det negative - ja - jeg overhører det hvis det er muligt...
Nu ved jeg at DMWA mfl. er en forretning og indretter mine tanker derefter... Jeg kommer sandsynlivis aldrig til at købe en flaske i nogen af de deltagende forretninger her på forummet (afstanden og prisen er her en afgørende faktor), men det hindrer mig ikke i at diskutere og udveksle erfaringer omkring vores fælles passion...

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #1915 by dmwa
Replied by dmwa on topic Hvem sagde ytringsfrihed!
Hej Laddie

Pampers skjuler ikke, at de er en forretning, når de debattere andres forretninger - det er faktisk ikke lovligt! - det gør DMWA.


Du skriver og du skriver - det fyger med det ene og det andet - men jeg har stadig ikke fattet, hvor du vil hen - og med de ovenstående ord, er jeg helt tabt bag vognen.

Kom dog ind til benet - jeg kan ikke bruge kritikken til noget som helst, når jeg ikke ved hvor du vil hen!

Igen - jeg kan kun opfordre dig til at kontakte os, så vi kan få afklaret, hvad det er, som du har så åbenlyst imod Dansk Maltwhisky Akademi, for det er jo øjensynligt hverken MALTEN, vores fælles passion - men kun det, at det er en "forretning"???

Dansk Maltwhisky Akademi drives på privat initiativ, undertegnede har 100% fast arbejde ved siden af - så fortæl nu i dette forum, hvad din mission er - så vi kan få denne ellers endeløse debat ud af verdenen!

Og Laddie - en lille advarsel; Jeg vælger altså selv hvem jeg vil skrive julekort til!

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming Gerhardt-Pedersen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #1916 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Hvem sagde ytringsfrihed!
Hej Laddie

Jeg kan ikke rigtigt forstå at du siger at DMWA "skjuler" at de har en forretning. Hvor har du det fra ?

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.270 seconds