Parkers Whisky

More
14 years 2 months ago #19969 by tdh
Parkers Whisky was created by tdh
Kan ikke anbefales at handle whisky hos. Jeg bestilte nogle flasker den 28. dec. 09. - Den 28. jan. 10 var de endnu ikke ankommet. Efter et par emails til dem, et par kontakter via deres kontaktform på hjemmesiden og to telefon opkald, hvor de fik navn, ordrenr. og telefonnr. og hvor de lovede at ringe tilbage (vedkommende jeg skulle tale med var ikke tilstede) valgte jeg at gå i banken (jeg havde betalt med kort) og har nu fået pengene sat ind på kontoen igen. Så hvis i vil spare Jer for en bunke bøvl, så hold Jer fra Parkers Whisky.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 2 months ago #19971 by Duffer
Replied by Duffer on topic Parkers Whisky
Du er ikke den eneste der har/har haft lidt problemer med Parker.
www.whiskywhiskywhisky.com/forum ... ers#p14309

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 2 months ago #19973 by dmwa
Replied by dmwa on topic Parkers Whisky
Mener også jeg læste noget om samme firma og samme problemer på Bladnoch ´s hjemmeside på et tidspunkt, men det er Duffer et "jern" til at finde.

MEN - nu er det jo ikke lovligt iht. til Dansk Lov at købe whisky i udlandet på postordre. Og nej, inden I alle hidser jer op, det er ikke fordi I unddrager jer afgiften, at jeg nævner det - for den forseelse er vel ikke værre end at køre over for rødt lys en mørk aften, hvor der ikke er et øje i 10 kilometers omkreds. Nej, pointen er, at den sølle forhandler i Storbritannien eller andet EU land ikke er opmærksom på den danske særregel omkring afgifter - og varers "ikke frie" bevægelighed i EU/Danmark.

Det er nemlig således, at den sølle forhandler hæfter for den danske afgift blvier betalt. Har en forhandler således i flere år sendt til os rare, whiskyelskende mennesker, så kan SKAT henvende sig til forhandleren, og bede ham redegøre for hans salg - og så sender de en regning på DKK 150.00 pr liter 100% alkohol. En regning som forhandleren ingen mulighed har for at sende videre.

Så vælger man at købe whisky i udlandet - så husk at gå på Tolden først og betal de 40-50 kroner det koster i afgift, så den gode forhandler i udlandet ikke får sig en slem forskrækkelse, og dermed ikke længere ønsker at sende flasker til Danmark.

Et eller andet sted er det jo hjælp til selvhjælp.

For som andre butikker, der melder ind i dette forum, har jeg intet imod, at man køber i andre forretninger i andre lande - det er nu engang den frie konkurrence og den enkeltes valg, hvor og hvordan man ønsker at handle, men at det går ud over en intetandende forhandler i udlandet, det har jeg det lidt svært ved. Og om I kører over for rødt eller ej, ja - det vil jeg være op til jeres egen samvittighed.

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 2 months ago #19975 by BigMac
Replied by BigMac on topic Parkers Whisky

Mener også jeg læste noget om samme firma og samme problemer på Bladnoch ´s hjemmeside på et tidspunkt, men det er Duffer et "jern" til at finde.

MEN - nu er det jo ikke lovligt iht. til Dansk Lov at købe whisky i udlandet på postordre. Og nej, inden I alle hidser jer op, det er ikke fordi I unddrager jer afgiften, at jeg nævner det - for den forseelse er vel ikke værre end at køre over for rødt lys en mørk aften, hvor der ikke er et øje i 10 kilometers omkreds. Nej, pointen er, at den sølle forhandler i Storbritannien eller andet EU land ikke er opmærksom på den danske særregel omkring afgifter - og varers "ikke frie" bevægelighed i EU/Danmark.

Det er nemlig således, at den sølle forhandler hæfter for den danske afgift blvier betalt. Har en forhandler således i flere år sendt til os rare, whiskyelskende mennesker, så kan SKAT henvende sig til forhandleren, og bede ham redegøre for hans salg - og så sender de en regning på DKK 150.00 pr liter 100% alkohol. En regning som forhandleren ingen mulighed har for at sende videre.

Så vælger man at købe whisky i udlandet - så husk at gå på Tolden først og betal de 40-50 kroner det koster i afgift, så den gode forhandler i udlandet ikke får sig en slem forskrækkelse, og dermed ikke længere ønsker at sende flasker til Danmark.

Et eller andet sted er det jo hjælp til selvhjælp.

For som andre butikker, der melder ind i dette forum, har jeg intet imod, at man køber i andre forretninger i andre lande - det er nu engang den frie konkurrence og den enkeltes valg, hvor og hvordan man ønsker at handle, men at det går ud over en intetandende forhandler i udlandet, det har jeg det lidt svært ved. Og om I kører over for rødt eller ej, ja - det vil jeg være op til jeres egen samvittighed.

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming


Jeg syns faktisk bare vi alle skal stoppe med at omtale links til gode deals i udenlandske shops her på siden...

1. Det går udemærket som det går nu...
2. Der er ingen der får ondt i rø... over man handler i udenlandske shops
3. Alle er glade :)

/c

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 2 months ago #19978 by Duffer
Replied by Duffer on topic Parkers Whisky

Jeg syns faktisk bare vi alle skal stoppe med at omtale links til gode deals i udenlandske shops her på siden...

Jeg er delvist enig, for det vil nok "berolige" den promille af forumbrugere som ser det som en ulempe at alle facts kommer på bordet.
Hvis det derimod skal gælde alle udenlandske nyheder/arrangementer, såsom WhiskyFair, Whisky Show, WhiskyLive, SOS, Islay Whisky Fest m.fl. - ja så er der vel ikke meget mere at skrive om :-(
For ikke at tale om alle de nyheder/aftapninger som bliver publiceret her på siden og som ikke er tilgængelige her i Danmark.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 2 months ago #19979 by Duffer
Replied by Duffer on topic Parkers Whisky

Jeg syns faktisk bare vi alle skal stoppe med at omtale links til gode deals i udenlandske shops her på siden...

Jeg er delvist enig, for det vil nok "berolige" den promille af forumbrugere som ser det som en ulempe at alle facts kommer på bordet.
Hvis det derimod skal gælde alle udenlandske nyheder/arrangementer, såsom WhiskyFair, Whisky Show, WhiskyLive, SOS, Islay Whisky Fest m.fl. - ja så er der vel ikke meget mere at skrive om :-(
For ikke at tale om alle de nyheder/aftapninger som bliver publiceret her på siden og som ikke er tilgængelige her i Danmark.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 2 months ago #19980 by z6baj
Replied by z6baj on topic Parkers Whisky
Tja, jeg er da glad for at der også bliver oplyst når der er gode handler udenfor vores grænser. Det næste skulle jo så være at der ikke må linkes til lokale butikker, da det ikke er alle der har mulighed for at handle der. For mig er det ligegyldigt om butikken ligger i Jylland eller London, da jeg ikke kommer på de kanter. Men det er da rart at vide at jeg jo kan bestille en flaske eller to, når nu min egen lokale ikke fører dem. jeg kan også godt lide at se forhandlere komme med indlæg om nye aftapninger og tilbud, også selvom jeg ikke har mulighed for at komme forbi og nyde godt af disse. Men da det ikke er alle forhandlere der er på dette forum, så skal der vel også sættes en stopper for det??? Eller må man heller ikke omtale private smagninger som alle ikke har haft mulighed for at deltage i.??? NEJ vel, folk må da komme med lige præcis det de vil (med en vis tilknytning til forummet) så må det vel være op til den enkelte om han/hun vil læse det.

BAJ

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 2 months ago #19981 by jones
Replied by jones on topic Parkers Whisky
Gode deals - udenlandsk eller indenlandsk - er en ikke uvæsentlig del af enhver interesse/hobby og bør derfor selvfølgelig være en del af debatten på whiskynyt.

Jeg har f.eks. lige hentet en billig Port Ellen 8th Release i den lokale Kvickly takket være et tip her.

Fri udveksling af information må ikke begrænses.

Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 2 months ago #19983 by BigMac
Replied by BigMac on topic Parkers Whisky

Jeg er delvist enig, for det vil nok "berolige" den promille af forumbrugere som ser det som en ulempe at alle facts kommer på bordet.
Hvis det derimod skal gælde alle udenlandske nyheder/arrangementer, såsom WhiskyFair, Whisky Show, WhiskyLive, SOS, Islay Whisky Fest m.fl. - ja så er der vel ikke meget mere at skrive om :-(
For ikke at tale om alle de nyheder/aftapninger som bliver publiceret her på siden og som ikke er tilgængelige her i Danmark.


Jeg menes ikke at have nævnt nyheder/arrangementer ikke skulle nævnes på siden
Desuden er der mange andre måder at dele sådan info på - facebook bla. og/eller PB'er her på siden..

Det næste skulle jo så være at der ikke må linkes til lokale butikker, da det ikke er alle der har mulighed for at handle der

Det kan jo ikke rigtigt sammenlignes, vel Brian?
Der er jo ligesom betalt afgifter af de varer der sælges her og det er det hele 'balladen' omhandler...

Fri udveksling af information må ikke begrænses

Enig, se bare på alle dem der er blevet forskrækket og holder op med at tegne tegninger i rundt omkring af frygt for at gøre en bestemt befolkningsgruppe sure i snabelskoene.
Jeg foreslår såmen bare et alternativt medie

/c

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 2 months ago #19984 by Duffer
Replied by Duffer on topic Parkers Whisky

Jeg foreslår såmen bare et alternativt medie

Der er også efterhånden en del som bruger andre udenlandske fora, FB, Twitter m.fl, men skal det være de få personer som mener deres forretning eller moral er på spil der skal sætte dagsordenen?
Brugerne accepterer også stiltiende den "gratis reklame" som flere udbydere benytter sig af.
De whiskyinteresserede / lidelsesfæller som gerne vil have og give informationer - skal de ikke have mulighed for det, fordi der sidder en håndfuld brugere hvor rønnebærene er sure?
Jeg har ikke kunne finde noget reglement andet end det er underforstået at tonen holdes sober.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 2 months ago #19985 by Duffer
Replied by Duffer on topic Parkers Whisky
Må jeg ved samme lejlighed foreslå at d'herrer MacLars/MacNiels laver et uddrag eller et direkte link under Whisky FAQ, som beskriver den danske lovgivning med hensyn til køb af alkohol i udlandet - generelt og via nettet.
Inspiration: www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=137523&vID=200865&i=3

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 2 months ago #19986 by BigMac
Replied by BigMac on topic Parkers Whisky

Jeg foreslår såmen bare et alternativt medie

Der er også efterhånden en del som bruger andre udenlandske fora, FB, Twitter m.fl, men skal det være de få personer som mener deres forretning eller moral er på spil der skal sætte dagsordenen?
Brugerne accepterer også stiltiende den "gratis reklame" som flere udbydere benytter sig af.
De whiskyinteresserede / lidelsesfæller som gerne vil have og give informationer - skal de ikke have mulighed for det, fordi der sidder en håndfuld brugere hvor rønnebærene er sure?
Jeg har ikke kunne finde noget reglement andet end det er underforstået at tonen holdes sober.


Forstå mig ret her :) det er skam kun gjort i bedste mening.
Jeg forsøger med dette bare at forhindre at dine og mine whiskykilder ikke tører ud - det er vist kun i mørkemændenes interesse :?
...og med det så lad os bare ellers blive enige om at være uenige mht. metoden/mediet

/c

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 2 months ago #19987 by BigMac
Replied by BigMac on topic Parkers Whisky

Må jeg ved samme lejlighed foreslå at d'herrer MacLars/MacNiels laver et uddrag eller et direkte link under Whisky FAQ, som beskriver den danske lovgivning med hensyn til køb af alkohol i udlandet - generelt og via nettet.
Inspiration: www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=137523&vID=200865&i=3


Hvad sker der for dig??, Duffer :lol: :lol:

/c

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 2 months ago #19988 by Duffer
Replied by Duffer on topic Parkers Whisky

Hvad sker der for dig??, Duffer :lol: :lol:

Ja, jeg er skam en retskaffen mand. :wink:
Faktisk sidder jeg netop i dette øjeblik og overfører et beløb restskat.
Det smerter mere end afgifterne på alkohol :evil:
Havde man bare levet i Skotland omkring år 1800 :-)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 2 months ago #19991 by JustAgirl
Replied by JustAgirl on topic Parkers Whisky

MEN - nu er det jo ikke lovligt iht. til Dansk Lov at købe whisky i udlandet på postordre. Og nej, inden I alle hidser jer op, det er ikke fordi I unddrager jer afgiften, at jeg nævner det - for den forseelse er vel ikke værre end at køre over for rødt lys en mørk aften, hvor der ikke er et øje i 10 kilometers omkreds. Nej, pointen er, at den sølle forhandler i Storbritannien eller andet EU land ikke er opmærksom på den danske særregel omkring afgifter - og varers "ikke frie" bevægelighed i EU/Danmark.

Det er nemlig således, at den sølle forhandler hæfter for den danske afgift blvier betalt. Har en forhandler således i flere år sendt til os rare, whiskyelskende mennesker, så kan SKAT henvende sig til forhandleren, og bede ham redegøre for hans salg - og så sender de en regning på DKK 150.00 pr liter 100% alkohol. En regning som forhandleren ingen mulighed har for at sende videre.

Så vælger man at købe whisky i udlandet - så husk at gå på Tolden først og betal de 40-50 kroner det koster i afgift, så den gode forhandler i udlandet ikke får sig en slem forskrækkelse, og dermed ikke længere ønsker at sende flasker til Danmark.


Nu har jeg bare lidt svært ved at se, hvordan du kan gå rundt i din egen lille verden og tro at der ikke er nogen udlandske butikker som er blevet snuppet i tolden og har fået lov til at betale en extra afgift (på køberen vejne):?

Det er da efter min mening butikkerne selv som må sætte sig ind i EUs regler og Danmarks særregler for køb af alhohol og hvis de udlandske butikker finder det for besværligt må de da sætte en grænse for hvad land de vil sende til.

Den bedste reklame nogen butik kan få,er hvad der går fra mund til mund og hvad posetive indlæg der bliver skrevet på de forskellige forumer rundt omkring i verden og så er det til og med del af den "gratis reklame" hvilket jeg tror mange butikker vægter meget højt, da det er med til at øge salget.

Om de så bliver snuppet en enkel gang eller flere er åbenbart uden betydning.... whisky exchange og royel miles whiskies har da ikke droppet salget til Danmark endnu til trods for at ikke alle betaler told afgift, så et eller andet må da gå godt..... :)

/Ulla

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 2 months ago #20001 by dmwa
Replied by dmwa on topic Parkers Whisky
Til Justagirl / UIla
Som jeg vist også har givet udtryk for, hverken kan eller vil jeg sætte mig imod, at flere og flere benytter Internettets muligheder for at erhverve drømmeflassken - i Danmark eller udlandet. Og ja, det er naturligvis den enkelte butiks ansvar at undersøge reglerne. men det forretninger (og mange danskere ikke forstår) er, at når f.eks. britisk afgift er betalt, hvorfor skal man så også betale dansk afgift. Danmark er det eneste land i EU, der har denne særregel, og Danmarks størrelse taget i betragtning, så fylder det altså ikke så eget i det store udland.

Slainthe

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 2 months ago #20005 by Duffer
Replied by Duffer on topic Parkers Whisky
Tilbage til tråden:
Der er åbenbart flere dårlige eksempler: hubpages.com/hub/parkers-whisky- ... whiskycouk

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 2 months ago #20006 by BigMac
Replied by BigMac on topic Parkers Whisky

Tilbage til tråden:
Der er åbenbart flere dårlige eksempler: hubpages.com/hub/parkers-whisky- ... whiskycouk


At Parker's Whisky er lidt af en svindler er faktisk 'old news' - det har cirkuleret på diverse fora i et godt stykke tid - bla. også whiskymag's forum, hvor det kom til så kraftige udsagn om Parkers at Admin fjernede indlæggende... så 'stay clear'

/c

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 2 months ago #20011 by Ronnie
Replied by Ronnie on topic Parkers Whisky

At Parker's Whisky er lidt af en svindler er faktisk 'old news' - det har cirkuleret på diverse fora i et godt stykke tid - bla. også whiskymag's forum, hvor det kom til så kraftige udsagn om Parkers at Admin fjernede indlæggende... så 'stay clear'

/c


Jeg havde desværre ikke denne viden, da jeg for godt 1 år siden - mens pundet var rekordlavt - bestilte en del standardflasker fra Parkers whisky. Jeg valgte dem kun fordi deres priser var under gennemsnittet, og at hjemmesiden så relativt professionel ud.

De ringede til mig den samme dag og fortalte, at de ville sende en del flasker med det samme, og resten efterfølgende. DEtte lignede en meget god service, så jeg troede at den hellige grav var velforvaret. Men efter ca. 1 ½ måned manglede halvdelen af ordren (som naturligvis var betalt) stadig, og jeg sendte en ret skrap rykker. Derefter dukkede resten af flaskerne på, på nær 4, som jeg siden ikke har kunnet vriste ud af dem. Godtnok var der ikke tale om dyre flasker, og mit tab svarede stort set til besparelsen af den lave £-kurs, så nu har jeg afskrevet dem helt. Lagt sammen med andres erfaringer er der næppe nogen tvivl om, at Parkers Whisky er et suspekt foretagende.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 2 months ago #20012 by dmwa
Replied by dmwa on topic Parkers Whisky
Nå - Duffer tog ikke imod min udfordring - men her kan man også læse om utallige utilfredse Parker kunder

www.bladnoch.co.uk/threads/ubbth ... #Post30754

Et i øvrigt også udmærket forum - på "vestjysk"

Slainthe

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.363 seconds