Hvordan holder du styr på hvilke flasker du har i gemmern

More
13 years 11 months ago #20693 by broberg
Hej alle

Vi kom til at snakke om hvordan man nemmest og hurtigest holder styr på hvilke flasker, man har i skabet, her tænker jeg på om der ikke er en kender et fornuftigt program eller andet.

Hvad gør du?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 11 months ago #20694 by Ronnie
Et godt bud er www.whiskybase.com Her kan du nemt overskue din egen samling, samt få den overført til et regneark.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • AlbaGuBràth
  • Visitor
  • Visitor
13 years 11 months ago #20699 by AlbaGuBràth
Replied by AlbaGuBràth on topic Hvordan holder du styr på hvilke flasker du har i gemmern

Et godt bud er www.whiskybase.com Her kan du nemt overskue din egen samling, samt få den overført til et regneark.


Sjovt site, og har lige prøvet at lege lidt med det, men savner en del flasker i databasen. Som almindelig bruger kan man ikke tilføje til databasen, så man kan vist ikke rigtig bruge stedet til at holde styr på sin samling.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 11 months ago #20700 by cuhp
Man kan klikke på "send a bottle" i menuen til højre. Ved at trykke der, kan man tilføje flasker (som dog først skal godkendes af admin). Men jeg vil give dig ret i, at der mangler noget... jeg kunne godt bruge, at der var blended og amerikanske, samt fra nogle flere af de mindre lande (set i whiskyøjemed).

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 11 months ago #20701 by Ronnie
Min erfaring er, at admins er hurtige til at tilføje flasker, som er sendt på denne måde. Lidt mere langsomt går det dog med billeder af flaskerne.

Jeg savner også andre whiskylande end Skotand, men de tilføjes efterhånden: Først kom Japan og siden Irland. Dog bør man også tænke på, at siden er en privatpersons hobbyprojekt, og derfor kan man ikke forlange alt for meget.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 11 months ago #20702 by Macdeffe
Jeg åbner/tømmer mine flasker for hurtigt til at jeg kan følge med i at opdatere dem elektronisk

:twisted: :twisted:

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 11 months ago #20703 by karlejnar
Jeg bruger bare et Excel regneark, jeg selv har stykket sammen for længe siden

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 11 months ago #20704 by st7

Jeg savner også andre whiskylande end Skotand, men de tilføjes efterhånden: Først kom Japan og siden Irland. Dog bør man også tænke på, at siden er en privatpersons hobbyprojekt, og derfor kan man ikke forlange alt for meget.


Sidste land tilføjet er Indien. Meget passende når nu Amrut går sin sejrsgang ved diverse smagninger, og både JM og Serge roser enkelte aftapninger til skyerne.

Der arbejdes pt. på at tilføje destillerier fra lande som Tyskland, Frankrig, Sverige og Holland.
Forhåbentlig bliver det også snart muligt at se de danske destillerier på siden 8)

Slainte Mhath
Søren, MWL

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 11 months ago #20705 by Peteys
Jeg syntes nu det er meget sjovt at finde en glemt flaske ind i mellem, og ellers kan jeg vel huske flasken hvis det er vigtigt!

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • AlbaGuBràth
  • Visitor
  • Visitor
13 years 11 months ago #20706 by AlbaGuBràth
Replied by AlbaGuBràth on topic Hvordan holder du styr på hvilke flasker du har i gemmern

Man kan klikke på "send a bottle" i menuen til højre. Ved at trykke der, kan man tilføje flasker (som dog først skal godkendes af admin).


Tak. Meget intuitiv benævnelse til dén funktion... :-S

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 11 months ago #20713 by Whiskynyderen

Jeg bruger bare et Excel regneark, jeg selv har stykket sammen for længe siden

Det gør jeg også. Desuden er jeg rigtig gode venner med alle mine flasker, og gode venner glemmer jeg ikke :lol:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 11 months ago #20717 by Lading
Smid konens nips ud og stil dine flasker så du har et godt overblik!

> Lading <

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 11 months ago #20732 by LochLading
Whisky er til for at drikkes..... Ikke stilles i et skab og gemmes væk.... :lol:

Whisky skal drikkes, det er jo ikke frimærker.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 month ago #22795 by Rookie
Hvis det skulle have interesse, så kan man få en App til sim smartphone. der hedder "Whisky Companion"

Der er en database med 2300 Whisky fra hele verden, samt data over destellerierne. og mulighed for at rate sine flasker med smags- og duft noter.

Så har man altid sin oversigt lige i lommen :-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.335 seconds