Ardbeg Rollercoaster

More
13 years 5 months ago #21888 by mbardino
hej alle whisky elskere

jeg søger Ardbeg Rollercoaster. jeg kan ikke finde den i Danmark?
meeen i kan jo nogle triks og fiduser, så hvor skal jeg gå hen og hvor mange penge skal jeg tage med? evt. smagsnoter?

hilsen Martin Bardino Jensen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 5 months ago #21893 by Rossen
Replied by Rossen on topic Ardbeg Rollercoaster

hej alle whisky elskere

jeg søger Ardbeg Rollercoaster. jeg kan ikke finde den i Danmark?
meeen i kan jo nogle triks og fiduser, så hvor skal jeg gå hen og hvor mange penge skal jeg tage med? evt. smagsnoter?

hilsen Martin Bardino Jensen

Jeg ved ikke om man kan købe andre steder end privat - tror den ligger på 750kr+, måske mere. Jeg har smagt den og jeg er meget tilfreds. Det er ved at være længe siden nu, så de specifikke smagsnoter kan jeg ikke huske længere. Jeg er i hvert fald meget glad for at jeg har en flaske.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 5 months ago #21894 by cuhp
Replied by cuhp on topic Ardbeg Rollercoaster
Der er lige nu to stk. på www.whiskyauction.com . Auktionen slutter om en uge :)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 5 months ago #21895 by Peter-VildMedVin
Fra pålidelig kilde har jeg fået antydninger af, at Ardbeg Rollercoaster bliver frigivet i Danmark til foråret 2011.

Mvh

Peter
VildMedVin.dk
Whisky, Rom, Cognac, Vin - leveret fragtfrit på ordrer fra kr 500

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 5 months ago #21897 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Ardbeg Rollercoaster

Jeg ved ikke om man kan købe andre steder end privat - tror den ligger på 750kr+, måske mere. Jeg har smagt den og jeg er meget tilfreds. Det er ved at være længe siden nu, så de specifikke smagsnoter kan jeg ikke huske længere. Jeg er i hvert fald meget glad for at jeg har en flaske.

Hej Rossen - velkommen på ¨whiskynyt.

Hvis det er normalprisen i Danmark, så er jeg da meget glad for, at jeg købte en på destilleriet i maj til £50 = knap 450kr. Jeg smagte en dram af den til min frokost i cafeen, og kan fuldt ud tilslutte mig at det er god whisky. Teknisk set er den jo kun 3år, men den smager meget ældre. Personligt kan jeg bedre lide dén end Supernova, men smag og behag er jo forskellig. Det var prisen nu også - SN kostede £80.

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 5 months ago #21905 by Rossen
Replied by Rossen on topic Ardbeg Rollercoaster
@ Peter:
Jeg var vil prøvesmagning på Rollercoaster hos Juuls på FRB, og der fik vi at vide at den var limited, og at den kun kunne købes på destilleriet, hvilke var sandt nok på det givende tidspunkt. Om den skulle komme ud igen tvivler jeg på, for min kammerat var på Ardbeg destilleriet her i Juli og fik det selvsamme at vide. Jeg skal ikke kunne sige om det er ændret siden selvfølgelig :)

@ Karlejner
Mange tak for velkomsten :)
Jeg er ikke sikker prisen, men det har jeg i hvert fald set den til flere steder ved privatsalg. På whiskyauction.com ligger de to omtalte på hhv. ca. 700 kr og ca. 800 kr.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 5 months ago #21906 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Ardbeg Rollercoaster
Efter min opfattelse er Rollercoaster en limited edition, og den blev aftappet for at markere 10-året for Ardbeg Committee. Den indeholder whisky fra fade fra alle år 1997-2006. Der er et lille hæfte med, som fortæller lidt om hver årgang.
Jeg tror heller ikke, den kommer i almindelig handel. Men det kan jo være de følger den op med en ny aftapning med samme navn. Præcis som de gjorde med Corryvreckan.
Men hvorom alting er, da det er et begrænset antal, og da det er en Ardbeg, er de angivne priser nok ikke helt ved siden af. Der er givet folk, der er villige til at betale en ublu pris for at få den med i samlingen. Min flaske skal dog helt sikkert åbnes, den skal ikke bare stå og samle støv på en hylde til pynt. :roll:

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 5 months ago #21907 by EckoVicto
Replied by EckoVicto on topic Ardbeg Rollercoaster
Prisen var stadig £50 for rollercoasteren da jeg var på Islay her i september - men ja så skal man jo selv lige over og hente den ;-)

//Esben

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 5 months ago #21909 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Ardbeg Rollercoaster
Købte du så en flaske?

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 5 months ago #21913 by EckoVicto
Replied by EckoVicto on topic Ardbeg Rollercoaster
Nope, har allerede to flasker i skabet - så tænkte at det var nok, men ka da godt se, at med den prisudvikling burde man måske have købt en mens tid var.
Tilgengæld fik jeg en flaske Uigeadail og Corryvreckan til £40 per styk i Edinburgh lufthavn, hvilket må siges at være et kup :-D

//Esben

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 5 months ago #21915 by Rossen
Replied by Rossen on topic Ardbeg Rollercoaster
Ikke dårligt ;) Mit næste køb må også blive en Corrycreckan. Vidste faktisk ikke at den startede med at være en Committee. På hvilket grundlag lavede man den aftapning til at starte med?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 5 months ago #21916 by BigMac
Replied by BigMac on topic Ardbeg Rollercoaster

Nope, har allerede to flasker i skabet - så tænkte at det var nok, men ka da godt se, at med den prisudvikling burde man måske have købt en mens tid var.
Tilgengæld fik jeg en flaske Uigeadail og Corryvreckan til £40 per styk i Edinburgh lufthavn, hvilket må siges at være et kup :-D


Uigeadail kan pt. (29/9) erhverves til kun 37 £ i Edinburgh Lufthavn!

Et andet (super) godt tilbud de kører/kørte er Old Pulteney WK499 'Isabella Fortuna' 52%
1 liter kun 27,15 £ !! (-20% ift. normalrpisen)
En forrygende NAS bourbon lagret Pulteney som må siges at være et 'steal' til den pris :D

/claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.193 seconds