Mit sidste indkøb af flasker.

More
13 years 2 weeks ago #23330 by Nemesis1972
Så blev der handler lidt flasker ind i Belgien.

Var forbi www.whiskycorner.be fredag morgen kl 08:00, han havde ca 100 flasker stående som man kunne smage på, så det var en go start på dagen....!

Specielt hans Glenfarclas 1970 38 år 57,6% 1 af 70 flasker til 165 Euro var et fund til de penge.

Han ville gerne sende til Dk, og man kunne få sendt 8 flasker for 44 Euro.

MVH

Klaus
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 2 weeks ago #23335 by kimP
Replied by kimP on topic Mit sidste indkøb af flasker.
Jeg går ud fra at du mener "seneste" og ikke "sidste" i titlen :)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 2 weeks ago #23341 by Nemesis1972
Du har ret Kim, dette skulle helst bare være en af mange ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 week ago #23359 by kimP
Replied by kimP on topic Mit sidste indkøb af flasker.
Sådan skal det lyde :)
Jeg håber du kommer til at nyde de ædle dråber, men det er der vist heller ikke den store tvivl om :)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 week ago #23360 by Macdeffe
Vel nok den bedste Caperdonich jeg har smagt, Serge giver den kun 82...., men sådan er der jo så meget!

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 week ago #23362 by JimTaggart
Ja, vi smagte den i Limburg, Steffen. En smuk, smuk oplevelse!

Venlig hilsen
Lars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 week ago #23363 by Duffer

Serge giver den kun 82...., men sådan er der jo så meget!

Citat Serge Valentin: WARNING - "What i write about whisky is not the "gospel" but is based on my personal experiences and feelings, with no pretentions to be "the truth". Therefore, it is not recommended that you buy the whiskies I review without first having tried them yourself"

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 week ago #23366 by Macdeffe
Ja jeg er godt klar over Serge's disclaimer, men han bliver tit brugt som reference her på dette forum, så jeg ville bare gøre opmærksom på at whisky sagtens kan være godt, endda særdeles godt, selvom Serge har givet den en middelmådig karakter

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 week ago #23367 by Duffer
Det gælder vel alle anmeldere - fra de kendte Jim Murray, Charles MacLean, Serge Valentin - til de mindre kendte som f.eks ham fra Danish Whisky Blog? :-) :-)
Som nævnt ved tidligere lejligheder, er der ingen tvivl om at hvis en whisky bliver anmeldt til 92 point af en "anerkendt" anmelder - så er butikkerne tømt få timer senere...
Ingen kan sige sig upåvirket.
Du kender selv Jim Murrays anmeldelse på Cardhu 12 - en særdeles middelmådig dram, men stadig fik den 90 point.!!

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 week ago #23368 by Macdeffe

Du kender selv Jim Murrays anmeldelse på Cardhu 12 - en særdeles middelmådig dram, men stadig fik den 90 point.!!


Ja det er sjovere når det er omvendt!, JM gav en Banff jeg smagte i Campbelltown 78, det var en af mine favoritwhiskyer i 2007

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 week ago #23369 by BigMac

Som nævnt ved tidligere lejligheder, er der ingen tvivl om at hvis en whisky bliver anmeldt til 92 point af en "anerkendt" anmelder - så er butikkerne tømt få timer senere...
Ingen kan sige sig upåvirket.


Dejligt at der nu er andre der også tør sige det :)
Jeg fik ikke mange kommentarer på netop dette statement, da jeg tog emnet op i min 'If it's not Scottish...'-tråd

Du kender selv Jim Murrays anmeldelse på Cardhu 12 - en særdeles middelmådig dram, men stadig fik den 90 point.!!


Var forbi den lokale vinhandel igår... der hvor Cardhu 12 plejer at stå var der tomt hele vejen ind til bagerst på hylden :shock: enten læser de Jim Murray, eller såe...tjae... :wink:

/c

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 week ago #23370 by Macdeffe
Jeg har faktisk hørt flere give udtryk for at Cardhu 12 smager godt, så det kan jo være det er os der tager fejl....

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 week ago #23371 by BigMac

Jeg har faktisk hørt flere give udtryk for at Cardhu 12 smager godt, så det kan jo være det er os der tager fejl....

Steffen


Så dermed sige at så mange whiskynørder kan der tager fejl på samme tidspunkt? mon dog... :wink:

Jeg vil tro at de der virkelig værdsætter en Cardhu 12 er på et andet niveau ret whiskymæssigt end 'nørd' :wink:

/c

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 week ago #23372 by bdujgp
Flasken er flot :-)

Slainte
Jørn - Fredericia

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 week ago #23374 by Duffer
I princippet er der vel ingen der tager fejl - det er op ting ens egne smagsløg.
Men når en så whiskykyndig mand (som lever af foredrag, bogsalg - og måske honorar fra visse destillerier?) giver en så middelmådig whisky til isterninger og cola 90 point - kan man have sin tvivl om han har smagt den?
Cardhu er mig bekendt den bedst sælgende whisky Diageo har i sortimentet og blandt andet en stor del af Johnnie Walker.
Det primære marked er landene omkring Middelhavet.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 week ago #23375 by Duffer

Dejligt at der nu er andre der også tør sige det :)
Jeg fik ikke mange kommentarer på netop dette statement, da jeg tog emnet op i min 'If it's not Scottish...'-tråd

Jeg har købt mange flasker på andres anbefalinger eller højt vurderede flasker og vil stadig i nogen grad gøre det. Der er dog mere spændende at finde noget non-hyped / næsten ukendte destillerier som Glen Moray, Old Pulteney, Auchroisk, Miltonduff, Ardmore, Glentauchers, Glen Garioch osv... :-)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 week ago #23380 by McRejmers
Har netop købt en Cardhu 12 i Føtex på tilbud til 250 dask. Den er ok. Især til den pris. Må indrømme at jeg kiggede i Jim Murrays anvisninger og så de 90 point. Tænkte det var scoop, men synes den er lidt tynd i forhold til de mange point. Især som begynder - og den kategori ligger jeg stadig i - kan man synes godt om den, da den bestemt ikke jager nogen væk.
Kunne godt tænke mig at høre lidt mere om det med de ukendte destillerier og hvordan man "opdager" dem og deres gode flasker. Jeg helt sikkert godt leve mig ind i den tilfredsstillelse det må være at finde gode flasker som vennerne endnu ikke har opdaget eller som "eksperterne" endnu ikke har opdaget. Hvis der er nogle gode råd om steder på nettet, forhandlere osv. i forhold til at opdage de ukendte, så vil jeg gerne høre om dem ???

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 week ago #23381 by Nemesis1972
En ting har jeg lært, smager du en rigtig rigtig go flaske., skal man ikke tøve med at købe en mere.

Hvis du synes den er go, er der også andre den vil have den stående i skabet.

Næste gang man kigger efter den koster den dobbelt op hvis man skal have en mere.

Tror vi bestiller ved whiskyconer.be, han havde sku flere gode flasker som jeg ikke lige fik med hjem.

Mvh

Klaus

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 week ago #23382 by Macdeffe

Så dermed sige at så mange whiskynørder kan der tager fejl på samme tidspunkt? mon dog...


Det var også whisky-entusiaster der udtrykte at de kunne lide Cardhu 12yo!

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 week ago #23383 by Duffer
Jeg kender også whiskyentusiaster der kan li' Isle of Juras hyldevarer :-)

Hvis man kikker på andre vurderinger af Cardhu (fra 2006-2007) så høster den mellem 72 og 80 point. (Malt Maniacs) www.whisky-monitor.com/index.jsp ... distillery
Whiskyfun (2004) 76 point - www.whiskyfun.com/archivejuly06-2.html#230706
John Hansell giver US modellen 83 point. www.whatdoesjohnknow.com/2010/07 ... -year-old/
The Cask: 83 point - thecasks.com/2011/01/13/cardhu-1 ... ky-review/
For Peats Sake: 82 point - www.forpeatsake.com/Cardhu/Cardhu+12+Year+Old/1 :

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 week ago #23384 by kimP
Replied by kimP on topic Mit sidste indkøb af flasker.

Så dermed sige at så mange whiskynørder kan der tager fejl på samme tidspunkt? mon dog... :wink:

Har du hørt om "hype" :)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 week ago #23387 by Duffer

Kunne godt tænke mig at høre lidt mere om det med de ukendte destillerier og hvordan man "opdager" dem og deres gode flasker. Jeg helt sikkert godt leve mig ind i den tilfredsstillelse det må være at finde gode flasker som vennerne endnu ikke har opdaget eller som "eksperterne" endnu ikke har opdaget. Hvis der er nogle gode råd om steder på nettet, forhandlere osv. i forhold til at opdage de ukendte, så vil jeg gerne høre om dem ???

Du kan eventuelt deltage i en masse privatsmagninger og Masterclasses med uafhængige aftappere og et godt sted at starte er hos Duncan Taylor som er i besiddelse af hundredevis af gode fade fra knap så kendte destillerier.
Andre særdeles god aftappere er SMWS, Cadenheads, A.D Rattray, som alle aftapper fremragende whisky.
I den lidt dyre ende finder du Whisky Agency og Adelphi.
Ovenstående bygger på egne erfaringer, så måske er du langt fra enig - så husk derfor - det ikke alt der skinner der er guld :-)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 10 months ago #23600 by Clausfj
Ikke mit sidste indkøb, men det seneste.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.216 seconds