Min første whiskymesse

More
12 years 2 weeks ago #25721 by McRejmers
Da jeg for et par år siden smagte to meget forskellige whiskyer hos en ven, var jeg ikke klar over hvor vidt det kunne drives at dyrke whisky som interesse. Jeg har smagt til smagninger og i private sammenhænge. Studeret mange forhandleres whiskyhylder og ikke mindst læst med her på Whiskynyt.
Nu skal jeg så til min første whiskymesse. Det tænker jeg som noget stort og måske uoverskueligt. Jeg glæder mig meget men spekulerer over hvordan jeg skal gå til så meget whisky på så kort tid. Det er en ønskesituation, men samtidig en uoverkommelig opgave at gå til :roll:
Gode råd søges af en førstegangs messedeltager :idea:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 weeks ago #25723 by jones
Replied by jones on topic Min første whiskymesse
Du efterlyser vist en Survival Guide til whiskymessen.

Du skal først og fremmest glemme alt om at nå det hele. I stedet skal du lægge en skarp plan på forhånd for hvad du vil nå.

Messen udgiver smagningsprogram med oversigt over standene og smagsprøverne kort tid før. Det kan forudbestilles som pdf i messens shop nu og bør studeres grundigt når det udkommer.

Med det som udgangspunkt, planlægger du din rute og noterer dine "must have" dram.

Pas på med de "tunge" smagsprøver undervejs. De værste sherry- og røgbomber bør gemmes til sidst, da de kan lamme sanserne gennem længere tid.

Du behøver ikke at drikke ud af hver eneste smagsprøve som du får skænket. Skam dig ikke over at hælde ud.

Hold dig på benene, drik masser af vand og spis flere gange.

Ankom tidligt og/eller bliv sent. Så er det lettere at komme til på standene og få en lille snak.

Det er hvad jeg umiddelbart kan komme i tanke om.

Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 weeks ago #25724 by dongregers
Replied by dongregers on topic Min første whiskymesse
Jeg tager små sample-flasker med.
Så kan man smage en del i ro og mag derhjemme.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 weeks ago #25728 by McRejmers
Replied by McRejmers on topic Min første whiskymesse
Tak for jeres gode råd.
Al J. - du rammer helt rigtigt med udtrykket "survival guide" . Dine enkle og skarpe råd vil være til stor hjælp. Håber jeg overlever med begge ben på jorden. Under alle omstændigheder vil jeg huske dit råd om at spytte ud - og gøre det uden ærgrelse eller skamfølelse. :wink:
Dongregers - måske kan jeg undgå at spytte for meget ud, hvis jeg følger dit råd. Jeg har bestilt nogle tomme sampleflasker på en hollandsk hjemmeside :D
//Michael

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.193 seconds