Av, den sved!!!

More
9 years 7 months ago #31350 by Towle
Av, den sved!!! was created by Towle
Var lige forbi Scandinavian Park i weekenden og fik øje på en Glenfarclas 105, som i fordums tid var fast inventar i skabet. 269 kr. Ned i kurven med den.

Jeg kunne ikke dy mig og skulle absolut smage da jeg kom hjem kl. 12 om aftenen. Chok! Jeg har ikke drukket cask strength i flere år nu og blev helt slået omkuld. Gebisset klaprede og øjnene trak sig sammen, men jeg skal da hilse at sige, at jeg fik renset gummer og tunge.

Jeg vil nok dryppe lidt vand i, indtil jeg får vænnet mig til styrken, men smagen ... den fejler sgutte noget :-)

Det var bare det jeg ville fortælle ;-)

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 7 months ago - 9 years 7 months ago #31357 by Towle
Replied by Towle on topic Av, den sved!!!
Ovenstående indlæg falder jo totalt igennem i dette forum med entusiaster og derfor har jeg også placeret det under 'Andet'. Betragt det som en pudsighed fra en outsider ;-)

Jeg vil lige korrigere: 105'eren var faktisk en flaske med en liter. 269 bobs er sgu en fair pris for en hæderlig dram, synes jeg nok.

Kom ikke og sig at jeg ikke er forlystelsessyg. I stedet for at fortynde med vand, har jeg eksperimenteret med at fortynde med Lidl's 'Queen Margot' til 79 kr. Utroligt så lidt 105 der skal til for at gøre denne blend absolut drikkelig og da netop 'drikkelighed' til lavpris er mit kriterium i denne min anden whiskyperiode, er jeg faktisk ganske godt tilfreds :-)

Venlig hilsen
Kurt "Towle"
Last edit: 9 years 7 months ago by Towle.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 7 months ago #31360 by tdh1
Replied by tdh1 on topic Av, den sved!!!
269,- for en liter 105 er da helt sikkert en fin pris men for vi der bor op ad grænsen er det jo normal prisen (-: 105 er så også en rigtig god dram.

Dit eksperiment med at peppe en dårlig blend op til hæderlig/udmærket dram er en sjov ide. Rally har lavet samme eksperiment i en af sine whiskyreviews.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.238 seconds