Sprit-smag

More
20 years 1 month ago #854 by Square
Sprit-smag was created by Square
Fornyligt læste jeg i en avis flg.

En nyåbnet flaske maltwhisky kan godt smage lidt "sprittet". Nogle dage efter flasken er åbnet, har den ændret karakter. Den er blevet mere blød i sin karakter, og det "sprittede" er væk. Det gælder især ved virkelig kvalitetswhisky ... Så hvis du vil imponere en god ven med en fin maltwhisky, skal du åbne flasken nogle dage før og tage dig et glas eller to...


Er det noget smagnings-arrangørerne er opmærksome på?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 1 month ago #857 by stig
Replied by stig on topic Sprit-smag
Scotspain prøver at tage højde for dette ved at skænke smagsprøverne op et par timer inden smagningen. Jeg vil dog ikke give journalisten helt ret i hans antagelser ( der er i øvrigt også andre fejl i artiklen, det var vist nok Frederiksborgs Amts). Jeg har konstateret, at en whisky kan ændre karakter efter at have været åbnet i et par dage, det er dog ikke det 'sprittet', men mere det, at whisky åbner sig. Dette kan dog også opnåes hvis man giver sig god tid til whiskien. Et godt råd er at opvarme den under smagningen og igen stræææææk nydelse. Jeg mener, at det er Jim McEwan, som siger, at man skal opvarme en whisky et minut for hvert år den har på bagen!

Stig

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.234 seconds