Næste weekends messe i Århus

More
17 years 5 months ago #9291 by Towle
Vi agter os til staden for at pirre smags- og andre løg næste weekend i Scandinavian Congress Center i Århus til "Wining & Dining Fair". Håber at se nogle af hovederne fra dette forum om lørdagen?

Venlig hilsen
Hr. og fru. Towle

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 5 months ago #9315 by Towle
Jeg har et par billetter i overskud. Hvem vil ha' dem?

Venlig hilsen
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 5 months ago #9316 by Towle
Wøps, glemte at skrive, at de er gratis og at de ikke er til nogen bestemt af de tre dage. Men det haster - især hvis nogen har tænkt sig at bruge dem fredag, så send en privat besked her, eller en mail på kurt-snabela-towle.dk.

Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 5 months ago #9318 by Macdeffe
Jeg kunne godt bruge 1 til lørdag, og vil da gerne betale fro den

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 5 months ago #9319 by Towle

Jeg kunne godt bruge 1 til lørdag, og vil da gerne betale fro den


Jeg sender gerne en billet eller flere, hvis du lige flyr mig din postadresse pr. mail (kurt-snabela-towle.dk), eller med en personlig besked her i forum. Det er V.I.P. invitationer og de er ganske gratis.

Til almindelig orientering: Jeg har fået flere, så hold jer ikke tilbage.

Og for god ordens skyld: Jeg stjæler dem ikke. Fra Viborg C er der jo ikke langt til Frederiks, hvor "et herværende jysk spiritusimportfirma bar domicil". Initiativet er helt mit eget. Og jeg er ikke stråmand og der er ikke nogen der opererer under dække af noget som helst. Jeg synes bare det var synd at overskudsbilletrne ikke blev brugt, så dem skal I ha' :-)

M.v.h.
Kurt "Towle"

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 5 months ago #9320 by Yopper
Hej Towle

Det lyder jo spændene, og er faktisk i Århus på lørdag. Kan dog ikke rigtig finde oget om messen! Nogen der ved om de har en hjemme side?

Mvh
Jens

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 5 months ago #9321 by MacNiels
Der ligger lidt info her:
www.interpromotion.dk/default.aspx?AreaID=3

Men giver ikke alt det man søger

MacNiels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 5 months ago #9322 by Towle

Det lyder jo spændene, og er faktisk i Århus på lørdag. Kan dog ikke rigtig finde oget om messen! Nogen der ved om de har en hjemme side?


Nej, underligt nok. De fleste af de resultater man får ved en gurgling på nettet, omhandler et lignende arrangement i Odense sidste år.

Her er Interpromotion's pressemeddelelse, der også fortæller lidt om indholdet: www.pressport.dk/pressrelease_read.asp?ID=3209

Hov, lige et øjeblik.... nu dukker der noget op. Tratteraaa, her skal I bare se løjer, venner: www.interpromotion.dk/default.aspx?AreaID=3 . Tsk, tsk, og de kalder sig noget med 'promotion'. Mon ikke de skal have et weekendkursus i markedsføring hos Towle? ;-)

Hvis du vil have nogle billetter, så fly mig en mail eller privat besked. Husk at skrive postadressen.

M.v.h.
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 5 months ago #9343 by ha57449
Hej er der nogen som ved, hvad entre prisen er for at komme ind til messen?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • SørenNørgaard
  • Visitor
  • Visitor
17 years 5 months ago #9345 by SørenNørgaard
Replied by SørenNørgaard on topic Næste weekends messe i Århus
Det koster 50 kr. Men vi ved at Skjold Burne Århus har en masse fribiletter liggende.. Vi har 130 produkter med på fri smagning, så i velkomne

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 5 months ago #9349 by Peteys
Towle
jeg giver selvfølgelig stadig en omgang for billetten, håber jeg får tid til at deltage i MacY/GlenFarclas smagningen så jeg kan give lidt tilbage ;-)
Slainthe
Peteys

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 5 months ago #9360 by MacNiels
Jeg nåede til "Wining & Dining Fair" i Århus og fik smagt på lidt af hvert.

Hos Mac Y kunne man blive vist om i et hygge rum, hvor der var stille en masse spændede flasker og her kunne man så stille og roligt snuppe sig en dram i ro og fred. Jeg har ikke før smagt på Cú Dhub, så nu hvor chancen bød sig og der har været så meget skriveri om den, så skulle det være.
Standard aftapningen, bryder jeg mig ikke så meget om, sødlig, lidt mystisk dram. Den kunne sagtens drikkes, men ville ikke komme til at stå hjemme i skabet. Deres 10 års udgave er noget helt helt andet, de to kan ikke sammenlignes.
Så fik jeg smagt på deres Arran jubilæums malt. Det er kræs, sikke en duft og smag, rigtig flot Arran. En Benriach fra 1972 blev det også til, Ledaig 1972, en rigtig sherry basker, svovl og svesker i rå mængder. Eagle Rare jubilæumsaftapningen fik jeg også smagt på - fløjelsblød bourbon.
Den sidste jeg fik var en Ben Nevis på 10 år, og så vidt jeg husker omkring en 58% alc. Meget stor Ben Nevis, men kommer ikke i handlen i butikkerne. Den skal helt klart hjem i skabet og stå.

Hos QualityWorld fik jeg prøvet lidt andet end whisky. Først blev det til en rigtig flot Calvados. Af whisky var der fra Compass Box, Alcymist og Norse Cask. Sidst blev det til en rigtig flot cognac, hvor der virkelig var kælet for de fade der er brugt til denne flaske.

Alt i alt, en rig god dag på messen.

MacNiels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 5 months ago #9361 by Towle

Hos Mac Y kunne man blive vist om i et hygge rum, hvor der var stille en masse spændede flasker og her kunne man så stille og roligt snuppe sig en dram i ro og fred.


En overbetjent fra Hyggekontrollen kom på uanmeldt besøg fire gange i løbet af lørdagen, hvor jeg var der. Han gav en glad smiley hver gang og fjerde gang havde han konen med :D

M.v.h.
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 5 months ago #9362 by jones
Whisky på Wining & Dining, Århus

Overskriften på messen er lidt misvisende, da noget under halvdelen af udstillerne havde noget med drikkevarer og mad at gøre. Heldigvis stillede Qualityworld og Mac Y op med hvad man kun kan betegne som en mini-spiritusmesse. Jeg nøjes med at referere fra whiskydelen.

Nedenstående smagsindtryk fordeler sig på både lørdag og søndag, så der var tid til fordybelse med nogenlunde klart hoved.

QUALITYWORLD
Qualityworld fokuserede på Alchemist serien fra Gordon Wright med Macallan 14 og Highland Park 15, ingen helt typisk smagsprofilfor destillerierne, men måske netop derfor af særlig interesse.

Stronachie, en replica-whisky kopieret fra originalflasker fra 1920'erne, er en solid sag i den klassiske stil. Det er vel efterhånden en offentlig hemmelighed at der er tale omr udvalgte fade Benrinnes 12.

Fra Qualityworlds egne aftapninger i Norse Cask Selection havde man medtaget Mortlach 11, en herlig chance til at opleve en ren bourbonudgave fra dette destilleri, som oftest gemmer sig bag et godt lag sherry. Man havde til lejligheden fremstillet et antal 20 cl flasker som kun sælges på messer og lignende arrangementer.

Compass Box var repræsenteret med deres Peat Monster (Caol Ila + Ardmore i 10-14 års alderen), godt med røg, men ikke spor overvældende, en rund, afbalanceret sag som ville være en god overgang hvis man er ved at vænne nogen til Islay stilen.

Compass Box Spice Tree anden batch var også til stede. Det er John Glasiers eksperiment med at lægge stave af fransk eg ned i whiskyfade som en slags finish der giver en udsøgt krydret smag, julekager er en nærliggende sammenligning. Forrygende whisky til ingen penge.

Desværre har Scotch Whisky Association bestemt at Spice Tree er "

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.206 seconds