Egen import af whisky

More
20 years 1 month ago #970 by Duffer
Egen import af whisky was created by Duffer
Er der nogen der har erfaring med at importere et par flasker - til eget brug - fra England / Skotland...???? Der skal vel ikke betales told når vi er medlem af Eu (det er vel det der er meningen med det frie marked over grænserne...tsk.. tsk..). Bliver pakkerne i det hele taget åbnet...??

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 1 month ago #971 by BH
Replied by BH on topic Egen import af whisky
Hvis man køber fra et andet EU land skal der ikke betales told, men der skal betales afgift. Post danmark har mulighed for at åbne pakker og opkræve afgiften og et gebyr for deres ulejlighed (hvilket de også gør indimellem)
Richard Joynson fra LFW vil iøvrigt ikke sende whisky til DK mere efter han har fået flere forespørgelser fra Told og Skat i DK.

Hvorvidt man selv betaler afgiften hvis pakken ikke bliver åbnet af posten er op til ens egen samvittighed :wink:

BH

Bjarne Hagen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 1 month ago #972 by jones
Replied by jones on topic Egen import af whisky
Ja, told & skat tager 50 kr. i gebyr plus afgift og moms.

Hvis man skal hente et par rigtig gode flasker, kan det måske betale sig at vælge en af de billigste afgange med Easyjet (København) eller Ryanair (Århus) og tage en udflugt til London.

Så kan man besøge specialbutikker som Royal Mile, Vintage House, Milroys og Cadenhead's Covent Garden Whisky. Den toldfrie i Stansted Lufthavn er heller ikke værst.

Al Jones

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 1 month ago #974 by Duffer
Replied by Duffer on topic Egen import af whisky
Jeg takker for de vise ord, men jeg havde egentlig en plan om at købe et par flasker i lejet omkring 500-1000 kroner, så det lyder ikke umiddelbart som om det kan svare sig. Jeg køber iøvrigt af og til en flaske i Tyskland og der kan man spare en del på del på de klassiske malt, men der er ingenting sparet - tværtimod - på f.eks Highland Park 25 års. Den er faktisk dyrere syd for grænsen, også selvom jeg kender flere gode steder dernede.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 1 month ago #975 by Lading
Replied by Lading on topic Egen import af whisky

Så kan man besøge specialbutikker som Royal Mile, Vintage House, Milroys og Cadenhead's Covent Garden Whisky. Den toldfrie i Stansted Lufthavn er heller ikke værst.

Al Jones



Skal en tur forbi London i påsken, hvilke butikker er "vigtigst" at komme forbi??

> Lading <

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 1 month ago #976 by jones
Replied by jones on topic Egen import af whisky
Vintage House, 42 Old Compton Street er suverænt nr. 1 på både udvalg og pris. Milroys, 3 Greek Street ligger kun 3 minutters gang derfra som en god basis for sammenligning.

Al Jones

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • Laddie
  • Visitor
  • Visitor
20 years 1 month ago #979 by Laddie
Replied by Laddie on topic Egen import af whisky
Blot for at supplere med Toldvæsenets opdaterede fremgangsmåde, når de gør en "fangst".

Så sent som i går var jeg fuld af forventning en tur på posthuset for at hente en pakke Ardbeg med tre flasker (to Very Young 2x £25 og en Uigeadail £35 plus forsendelse £27,6, som jeg bestilte den 4/3). Der er altså tale om 3x70 cl. på over 50 pct., men da jeg slog til på Ardbegs Mad March Offer - 3 fl. for the price of 2 "“ lyder den endelige regning på £87,6.

Men det var, før Toldvæsenet kom ind i billedet. Deres regning ser ud som følger:

Told 0,-
Afgift 182,-
Importmoms (25 %) 45,-
Told i alt 227,-
Fortoldningsgebyr 48,-
Moms 25 % af gebyr 12,-
I ALT 287,-

Så godt og vel 1100,- danske penge alt i alt. Ikke nogen katastrofe - danske priser taget i betragtning - men kan man samle bestillinger fra nogle venner, så skal der ikke meget til, før en tur til whiskymekkaets eget land har betalt sig hjem.

Jeg vil godt indskyde, at jeg helst køber min Whisky i dk, men trods importørernes ihærdige indsats, så er det dog ikke al whisky, der kan købes herhjemme.

God dag til alle med morgensdagens strabadser i KB-hallen! Ses...

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 1 month ago #986 by Kim_M
Replied by Kim_M on topic Egen import af whisky
Flere nævner her, at det i visse tilfælde kan betale sig at tage til UK for at købe sin dram. Ja, det kan det måske, men der er ikke meget at hente. Nu bor jeg i Glasgow og har efterhåndet et rimeligt overblik over udvalg og priser. Prisforskellen mellem DK og UK er i mine øjne ikke markant. Desuden er udvalget her ofte mere beskedent, end det er i forretninger i Århus og København.

Hvis man virkelig skal spare penge, kan det betale sig at handle whisky ind i Sydeuropa. Hvis man gør sit forarbejde ordentligt, kan man virkelig finde gode sager til gode penge. Her vil jeg blot nævne een perle blandt mange. I Courmayeur i de fransk/italienske alper ligger der en lille drøm af en butik kaldet GOIO. Priserne er lave og udvalget imponerende.

Held og lykke med at finde diverse kup diverse steder - del endlig Jeres erfaringer med os andre :D . (Kup kan godt gøres i Skotland)

Kim_M

Butikkens Detaljer
Goio
V. le Monte Bianco 18
Tel: 0165/842482
Vasto assortimento vini, liquori e whisky

--
Kim M.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.215 seconds