Flere øl lagret på whiskyfad

More
15 years 2 months ago #17229 by jones
To britiske bryggerier har lanceret øl lagret på whiskyfade.

Fullers, London, tilbyder Brewer's Reserve Limited Edition Oak Aged Ale, 50 cl, 7,7%, bottle conditioned. Øllet har tilbragt 500 dage i fade som har modnet single malt whisky i 30 år. Destillerinavnet er en dyb hemmelighed.

Harviestoun, Clackmananshire, Skotland, lancerer tre varianter af Ola Dubh (sort olie) Special Reserve, alle på 8%: Ola Dubh 12, 16 og 30. Tallet angiver hvor længe fadet blev brugt til Highland Park whisky før det blev fyldt med øl i 6 - 9 måneder.

Jeg har et par kasser Brewer's Reserve, en fed barly wine med minimal egefadspåvirkning og intet spor af whisky.

Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 2 months ago #17230 by Macdeffe
Jeg ved ikke om hvorfor Fullers ligefrem reklamerer med at det er en 30års whisky fadet har haft som indhold før

Innis and Gunn har jo lagt på friske fade (Den bedste træfadslagrede øl efter min mening). Jo længere tid der har været whisky på fadet, jo ringere er fadet, omtrent modsat whiskyen der har været i fadet

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 2 months ago #17231 by Lazze

Innis and Gunn har jo lagt på friske fade (Den bedste træfadslagrede øl efter min mening). Jo længere tid der har været whisky på fadet, jo ringere er fadet, omtrent modsat whiskyen der har været i fadet
MacDeffe

Innis & Gunn har använt alla möjliga fat som haft annat innehåll. Vad jag vet har 2 olika batch med Islayfat (men kalllat dem Island Cask) och en batch med romfat har kommit till Sverige

Sláinte
Lasse

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 2 months ago #17232 by EckoVicto
Synes nu de bedste øl lageret på whiskyfade er
Dark Island Reserve, 10%, Gyle 1 (batch 1) fra Orkney brewery, lageret på Hogsheads men whiskyproducent er ukendt
Paradox Islay fra Brew Dog er også god

Brew Dog lancerer også snart en del nye batch
Edition 001- ISLAY - Caol Ila.
Edition 002- GRAIN - Invergordon 1965.
Batch 003- To be released.
Batch 004- To be released.
Batch 005- SPEYSIDE - Glen Moray.
Batch 006- ISLAY - Caol Ila. Refill of Edition 001 casks.
Batch 007- GRAIN - Carsebridge 1963.
Batch 008- ISLAY - Bowmore.
Batch 009- ISLAY - Ardbeg.
Aller er tilsyneladende på 10%

//Esben

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 2 months ago #17251 by peter7005
Vi har lagt Virklund Dark Brown Ale på et Caol Ila fad, den bliver tappet her i uge 7 eller 8, Jeg tror den bliver rigtigt spændende......

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 2 months ago #17265 by Duffer

Harviestoun, Clackmananshire, Skotland, lancerer tre varianter af Ola Dubh (sort olie) Special Reserve, alle på 8%: Ola Dubh 12, 16 og 30. Tallet angiver hvor længe fadet blev brugt til Highland Park whisky før det blev fyldt med øl i 6 - 9 måneder.

12'eren kan nu ses og købes her: www.royalmilewhiskies.com/produc ... 0000001740

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 1 month ago #17610 by MacNiels
Hos Springbank Society kan man læse at de har sendt fade til The Brewdog:

Last year, we shipped 10 empty casks of Springbank and 10 empty casks of Longrow up to James "The Brewdog" Watt and his team of renegade brewers up in Huntly.

6 months later and we have just received a couple of cases of Paradox Longrow and Paradox Springbank.
Both were originally only available in Japan, however James is now selling both on his website, and we have also just heard that Oddbins are going to be stocking the Springbank Paradox

for more info and tasting notes check out www.brewdog.com/blog-article.php?id=47

MacNiels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 1 month ago #17614 by st7
Replied by st7 on topic Flere øl lagret på whiskyfad

Brew Dog lancerer også snart en del nye batch
Edition 001- ISLAY - Caol Ila.
Edition 002- GRAIN - Invergordon 1965.
Batch 003- To be released.
Batch 004- To be released.
Batch 005- SPEYSIDE - Glen Moray.
Batch 006- ISLAY - Caol Ila. Refill of Edition 001 casks.
Batch 007- GRAIN - Carsebridge 1963.
Batch 008- ISLAY - Bowmore.
Batch 009- ISLAY - Ardbeg.
Aller er tilsyneladende på 10%


Som MacNiels skriver er der kommet 2 nye batch fra Campbeltown. Her er hvad jeg har fundet siden EckoVicto indlæg

Batch 003- SPEYSIDE - Glen Grant
Batch 004- Anniversary Edition - Bowmore 1968
Batch 010- SPEYSIDE
Batch 011- SPEYSIDE - Macallan
Batch 012- GRAIN
Batch 013- GRAIN - Port Dundas 1966
Batch 014- GRAIN
Batch 015- ISLAY - Smokehead
Batch 016- ISLAND - Isle of Arran
Batch 017- CAMPBELTOWN - Springbank
Batch 018- CAMPBELTOWN - Longrow

Slainte Mhath
Søren, MWL

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 1 month ago #17632 by jones
Det nyeste nummer af engelske Whisky Magazine (april 2009) har smagsnoter på 13 whiskyfadlagrede øl. De to gæstedommere er fra søsterbladet Beers of the World, altså ikke whiskyfolk.

Karaktererne er på en skala fra 0 "“ 10.

Fuller's Brewer's Reserve 7,7% 8,3/9,2 "

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 1 month ago #17633 by MacNiels
Man kan nu købe en Dark Brown ale der har ligget på et Caol Ila fad.

gladforvin.dk/product_info.php?products_id=483

MacNiels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 1 month ago #17642 by MacNiels
Nu har jeg så været en smut forbi og få mig en flaske hjem af en Dark Brown ale lageret 3 mdr på et Caol Ila fad.

Kan man måle ppm i øl? Røg er der i den, det må man sige og der er smag af whisky.

Jeg har før smagt øl der har ligget på et whisky fad uden at man sådan tænker; der er da tilføjet noget smag.

Men det er der altså her.. Meget vil jeg enddog sige. Faktisk er man slet ikke i tvivl om at det er et Islay fad der har været brugt og det matcher godt til den Brown ale.

Fadet kommer fra Duncan Taylor og Caol Ila'en smager faktisk også ganske godt. Den er godt nok aftappet i NC2 serien, men gør sig forholdsvis godt.

MacNiels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 1 week ago #17883 by st7
Replied by st7 on topic Flere øl lagret på whiskyfad

Harviestoun, Clackmananshire, Skotland, lancerer tre varianter af Ola Dubh (sort olie) Special Reserve, alle på 8%: Ola Dubh 12, 16 og 30. Tallet angiver hvor længe fadet blev brugt til Highland Park whisky før det blev fyldt med øl i 6 - 9 måneder.

RMW har nu også fået en Ola Dubh 18.

Fra RMW:
A rich, chocolatey porter-style brew matured in casks that also matured Highland Park 18 Year old Single Malt.

Slainte Mhath
Søren, MWL

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.307 seconds