Bourbon

More
11 years 8 months ago #26734 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Bourbon
BAre Bardstown segmentet kan kommenteres en del. Der er to producerende destillerier i Bardstown idag. Ikke umiddelbart det indtryk man får fra dette "kort"

Barton : den er god nok. Producerer 1792 og Very Old Barton
Heaven Hill Distillery : Brændte i midthalvfemserne. Produktionen er idag på det nye Bernheim destilleri i Louisville. (Bygget af Diageo, overtaget af Heaven Hill). Heaven Hill er warehouses, aftapning og besøgscenter.
Mark Twain Distilling Company: Sikkert en uafhængig aftapper...I hvert fald ikke et destilleri. KBD ??
Kentucky Bourbon Distillery. Det hedder vist nok egentligt Kentucky Bourbon Distillers eller KBD. De har netop genåbnet deres destilleri der er det næste på listen ->
Willet : Bardstown destilleri nummer 2. KBD
Black Maple Hill : Uafhængig aftapper med base i California, sikkert sourced fra KBD
Corner Creek : KBD igen
Heaven Hill Distillery : De er godt nok store, derfor nævnes de to gange
Copper Fox: Det ligger i Sperryville Virginia.... oooops
Very Olde St. Nick : KBD igen igen igen

Jeg syntes det er en gang makværk og kun med til at forvirre folk der ikke ved så meget om bourbon

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 7 months ago #26744 by Rookie
Replied by Rookie on topic Bourbon

Faldt over det her... ved ikke hvor/om det kan fåes i stort format og denne her version vil nok ikke overleve at blive resized opad...


Jeg faldt også over dette "homemade" billed fra Sloshspot. Har prøvet at forstørre og printe ud. Men det overlever ikke en forstørrelse der svarer til en nogenlunde plakat. Desværre, Det ellers et godt bud.

Men tak alligevel. Jeg leder videre, jeg vender tilbage når det er lykkedes at finde det.

/Jacob

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 7 months ago #26774 by Duffer
Replied by Duffer on topic Bourbon
Jeg overvejer et køb af f.eks Bookers Bourbon 7-yo som efter sigende skulle være en udmærket dram.
Måske er der ikke det store marked for bourbon i Danmark, men priserne er åbenbart mere end dobbelt så høje som vores nabolande.
Jeg har lidt svært ved at tro at de hele er afgifter, så er det igen grådige importører eller tager jeg fejl?
Link: www.skjoldburne-hjoerring.dk/spi ... cl-632.htm

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 7 months ago #26775 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Bourbon
Hvis du vil spare lidt penge kan jeg anbefale Old Charter Proprietor's Reserve 13yo

Også Old Rip Van Winkle 12yo lot B er lidt af et scoop da whiskyen er svær at finde

(i hvert fald i USA)

Deres beskrivelse af den viser dog klart at de hverken har indsigt i van Winkle eller har smagt særligt meget bourbon og sikkert heller ikke den de forsøger at beskrive, da ingen af van winkle's bourbons indeholder rug i deres mash bill. 12yo Van Winkle er nok den bourbon der er allermest "wheatet" i sit udtryk, dvs står i allermest modsætning til bourbons med en rye-mash bill. Ak ja

En forrygende bourbon med et rigtig højt indhold af rye. Det er der slet ingen tvivl om. Det her er en bourbon som ikke samler støv nogen steder. Efter den 20 årige Pappy Van Winkle, er det den højeste bedømte bourbon i verden udråbt af Beverage Tasting Institute i Chicago. Her er virkelig noget at komme efter for dem der er hurtig nok. Kun få flasker er til rådighed.


For folk som ikke er så bourbonkyndige, men kender deres Islay whiskyer, svarer det her til at beskrive en ikke røget Glengoyne som super-røget :-)

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 7 months ago #26776 by tdh1
Replied by tdh1 on topic Bourbon
@Duffer priserne er absurde. En 70 cl. Knob Creek vil de have 475,- for. Jeg gav 250,- for en hel liter hos Dansk Vinlager. Det kan ikke kun være de danske afgifter )-:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 7 months ago #26777 by Duffer
Replied by Duffer on topic Bourbon

Hvis du vil spare lidt penge kan jeg anbefale Old Charter Proprietor's Reserve 13yo

Det vil de fleste (vest)jyder :-)

@Duffer priserne er absurde. Det kan ikke kun være de danske afgifter )-:

Det tyder det på - i hvert tilfælde er det mere end dobbelt op på den Bookers.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 6 months ago #26939 by Duffer
Replied by Duffer on topic Bourbon
Netop købt:
Elijah Craig - Kentucky Straight Bourbon Whiskey - 12-yo - 47%
Bookers True Barrel Bourbon - 7-yo - 64.30% - Batch No. C04-A-28 - 750 ML

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 6 months ago #26942 by tdh1
Replied by tdh1 on topic Bourbon
Og mine to Willets Rye kom i dag (-: og så var der en sample med. En Macduff Archives 11 Yrs. 48,2%. Lidt smart var der på samplen en kode til mobilen, som man kunne aflæse og så kom kom man ind på siden med Macduffen på Whiskybase.
Anyway jeg kan ialtfald anbefale indkøb på whiskybase shoppen. Det "fungede" fint.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 10 months ago - 10 years 10 months ago #28609 by Duffer
Replied by Duffer on topic Bourbon
Evan Williams Single Barrel Bourbon 2002 Vintage

Jeg har set den i Tyskland til 34 € (US pris ca. 26 USD) så den må på indkøbslisten.
Jeg har set et par gode anmeldelser af den.


"A fool and his money are soon parted"
Attachments:
Last edit: 10 years 10 months ago by Duffer.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 5 months ago #29206 by Duffer
Replied by Duffer on topic Bourbon

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 2 months ago #30091 by st7
Replied by st7 on topic Bourbon
En oplagt H2H for hardcore fans, når man virkelig ønsker at komme til bunds indefor bourbon

bigbottomwhiskey.com/port-cask-finish.html
vs.
www.bigassbourbon.com/

Hvordan de dufter og smager skal være usagt :sick: ...men måske Steffen allerede har været der :silly:

Slainte Mhath
Søren, MWL

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 2 months ago #30094 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Bourbon
Jeg har ikke smagt dem, men mine venner i LAWS har

www.lawhiskeysociety.com/whiskey-profile...ort-Finished-Bourbon

www.lawhiskeysociety.com/whiskey-profile...-Bottom-Bourbon-3-yo

De skriver på deres hjemmeside at det er en 36% rug bourbon, hvilket betyder at den er fra LDI

Ifølge mine kilder er Big Ass sourced fra samme destilleri, men det kunne tyde på at den ikke har så mnge år på bagen da de ikke skriver "straight bourbon" på etiketten. Dvs den er under 2 år, og farven er da tilsvarende lys

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 9 months ago #30790 by tdh1
Replied by tdh1 on topic Bourbon
Så er der kommet en ny barrel proof fra Elijah Craig - 12 Years Old - Barrel Proof 66,20% 132,40 Proof :) Ser ud til det er en der kommer flere af. Det her er vist det 3. batch der er kommet så vidt jeg ved? De andre to var gode sager :)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
5 years 8 months ago #34623 by MacNiels
Replied by MacNiels on topic Bourbon
Natten til i dag har EU indført yderligere afgifter på Bourbon og amerikansk whisky.
EU importerede i 2017 bourbon for 415 millioner euro fra USA

Hvor meget ekstra afgift der er tilføjet på disse produkter er endnu ukendt, det samme er om priserne stiger herhjemme.

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
5 years 8 months ago #34624 by MacNiels
Replied by MacNiels on topic Bourbon
Den ekstra told på udvalgte varer fra USA er på 25%

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
5 years 8 months ago #34631 by MacNiels
Replied by MacNiels on topic Bourbon
I følge Brown-Forman så vil priserne på deres bourbon stige omkring 10%, men gradvist da de har opbygget lagere i europa.

jyllands-posten.dk/#ia10716168;finans

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.298 seconds