George T.Stagg 3rd. release

More
19 years 3 weeks ago #5034 by runef
Jeg har været så heldig at skaffe mig en flaske af denne yderst sjælde bourbon hos www.thewhiskyexchange.com :D
I forhold til den Jim giver 97 point er den "kun 129 proof", men mon ikke det er en formidabel whisky alligevel?!
De har den ikke til salg på nettet, man må maile og forespørge hos en Mr. Kiran Kumar på : Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
Det er én flaske pr. kunde - hvis de altså har flere flasker, der kan kun være et par stykker tilbage, 3rd. relaese var vist kun 150 flasker?!
Prisen er £115 incl. VAT.
De har også andre lækre "amerikanerting", der er svære at få herhjemme, lige fra Sazerac Rye over Makers Mark Black Seal til Dickel - mums...
Med venlig Whiskyhilsen,
Rune

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 3 weeks ago #5035 by Duffer
Replied by Duffer on topic George T.Stagg 3rd. release
Jeg ville egentlig godt prøve at smage en god amerikansk whiskey.
Jeg har ikke det der ligner kendskab til dem og fordommene er uendelige.
Måske fordi man kun har smagt J.D og andet kommerciel whiskey. :cry:
Makers Mark skulle være meget blød og rund...?

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 3 weeks ago #5036 by Macdeffe
Jeg kan anbefale Elijah Craig 12y hvis man vil have noget der er knap så dyrt - den bedste bourbon jeg har smagt - men jeg har jo ikke smagt de runef nævner....

Det kan være runef har smagt det hele ?

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 3 weeks ago #5037 by runef
Replied by runef on topic George T.Stagg 3rd. release
Naeeej, jeg har ikke smagt det hele?!, langt fra, jeg er nærmest kun lige begyndt :lol: - og godt det samme, ellers var der jo ikke noget at glæde sig til... Men jeg må da indrømme, at jeg, efter stort set kun at have drukket skotske dråber, er blevet mere "openmindet" over for anden whisky - specielt burbon og rye.
Det med George T. Stagg startede med, at jeg fandt en Sazerac Rye 18y nede hos Chas E i Århus. Den havde været udsolgt i DK længe, men den havde fået puttet sig i et hjørne i kælderen, de vidste ikke engand selv, at den stod der :D Den kommer i en serie, "Antique Collection", fra Buffalo Trace sammen med W.L. Weller 19y, Eagle Rare 17y, og George T. Stagg 15y. De to førstnævnte er kommet i samlingen, men jeg havde næsten opgivet at få fat i en "Stagg". Men af og til mailer jeg rundt til forskellige butikker med en ønskeliste, og mht. George T: Stagg, ja så var der pludselig bonus.
Og så vil jeg da give Macdeffe inderlig ret, Elijah Craig 12y er en rigtig, rigtig dejlig bourbon. Den er "kun" 47%, men smager af 10 mere!
Det er jo noget at det dejlige ved amerikansk whisk(e)y, det er til at komme til for penge. En af de andre jeg nævner, George Dickel, er også absolut overkommelig i pris - man kan bare, så vidt jeg ved, ikke få den her i Danmark. I samme anledning vil jeg gerne slå et slag for canadiske LOT 40 fra Corby. Det er en billig, billig måde at få en fantastisk Rye i glasset - og selv om den er fra canada, er det ikk' halv appelsinjuice...
Makers Mark, som Duffer nævner, var vist den første bourbon jeg smagte, hvor jeg tænkte, at det her skulle udforskes noget mere. Noget helt andet en en lakridset JD, meget mere rund og afbalanceret. Og den med sort top skulle være endnu bedre, men den er heldigvis også på vej fra England :D Fortsat god påske

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 3 weeks ago #5038 by jones
Replied by jones on topic George T.Stagg 3rd. release

selv om den er fra canada, er det ikk' halv appelsinjuice...


Jeg ved godt at overdrivelse fremmer forståelsen, men lad os alligevel prøve at holde os til fakta omkring canadisk whiskey. De er nemlig grelle nok.

I canadisk whiskey tillades et indhold på helt op til 9,09% "anden spiritus og vin", så "halv appelsinjuice" kommer man ikke ud for med mindre man selv laver sådan en cocktail.

Tilsætningsstofferne tillades som officiel anerkendelse af at der skal noget til for at mildne og afrunde det nordamerikanske ildvand.

Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 3 weeks ago #5040 by BigMac
Replied by BigMac on topic George T.Stagg 3rd. release
Hej,

Uden at bruge alt for mange ord omkring min "

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.275 seconds