Whisky Fake ?!?

More
16 years 2 months ago #14278 by Whiskynyderen
Der er nok mange af jer, der har fulgt med i 'War on the Whisky Fakers' på Whiskyfun.com - Det drejer sig især om flasker, der udbydes på EBay.

Jeg fandt imidlertid denne (se vedhæftet) på den igangværende aktion på whiskyauction.com

Har 'meldt den' til Serge Valentin (han vurderer den til Fake) - Lad os se, om der sker noget.

En ting er sikkert. Jeg ville ikke købe den (står pt. i 170 Euro)

Hvem finder den næste :twisted:

Mvh.
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 2 months ago #14279 by Lading
Replied by Lading on topic Whisky Fake ?!?
Har tidligere været på besøg ved Krüger, og snakkede med ham om falske flasker, han virker umiddelbart som en meget kompetent fake-spotter :wink: han siger jævnligt nej til flasker når han får mistanke om noget.

Når det er sagt ser den viste flaske godt nok noget spøjs ud, kiggede lige alle rare malts flasker efter og det er klart den mest "krøllede"
:?

Lading

> Lading <

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 2 months ago #14280 by dklund
Replied by dklund on topic Whisky Fake ?!?
ja min ser da godt nok ikke helt sådan ud på halsen

Dennis

Mvh
Dennis Lund
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 2 months ago #14281 by Duffer
Replied by Duffer on topic Whisky Fake ?!?
Jeg prøvede at køre den gennem Photoshop, men det er vist ikke muligt at drage de store konklusioner ud fra det :-(
Indrømmet - den virker meget "dodgy" og ingen af mine Rare Malts ser sådan ud.
Det virker som om der er en der har sat en negl hele vejen rundt om kanten.

Fake eller ej - jeg er HELT SIKKER på at Hr. Krüger ikke bevidst har ladet en falsk flaske udstille på hans auktion.
Han er som Lading skriver, yderst kompetent til at spotte fakes og han har en næsten urealistisk hukommelse.
Min erfaring siger mig, at han kender en meget stor del af sine kunder med fornavn, adresse, beskæftigelse og alle andre vigtige og uvigtige detaljer udenad - så måske kender han også denne sælger godt og ved hvad han står for..?
Magen til høflig, kompetent og ærlig forhandler leder man vist forgæves efter.

"A fool and his money are soon parted"
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 2 months ago #14282 by Lading
Replied by Lading on topic Whisky Fake ?!?
Når man sætter disse halstørklæder på bliver de vel varmet efter påsætningen, hvis det er en af de første flasker der er røget gennem den dag og man ikke har fået graderne nok op kunne jeg da godt forestille mig at folien krøller???? (det gør folie gerne når man pakker taxa'er og ligende ind)

Det er bare "sjovt" det lige skulle være en PE som man må sige ligger i den tunge ende

Lading

> Lading <

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 2 months ago #14283 by Peteys
Replied by Peteys on topic Whisky Fake ?!?
Ja og pudsigt at Dennis's eksemplar som ser "perfekt" ud har det lave nummer, mens den fra auktionen har det høje nummer. Et eller andet sted må de vel tage dem i række følge eller?

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 2 months ago #14284 by MortenP
Replied by MortenP on topic Whisky Fake ?!?
Et er flaskens hals og halstørklædet er krøllet. Men prøv at se på bunden af flasken - så vil i se at der ikke er tale om UDV's standard flaske til Rare Malts.

Morten

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 2 months ago #14285 by MacLars
Replied by MacLars on topic Whisky Fake ?!?
På whiskyfun kan man nu læse (om lige netop denne flaske som er kommet på War-siden)

Jan 23 "“ 11:15 update. WhiskyAuction.com just informed us that "it is very "normal", that some bottlings have no perfect metal capsule" and that "When you look at the back side of the bottle, you will see, that the capsule is here perfect in a big part." They added: "This bottle is 100% okay and we guarantee the authenticity for all our items."

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 2 months ago #14287 by Lading
Replied by Lading on topic Whisky Fake ?!?

Et er flaskens hals og halstørklædet er krøllet. Men prøv at se på bunden af flasken - så vil i se at der ikke er tale om UDV's standard flaske til Rare Malts.

Morten



Tænker du på at den buler ud forneden? det er bare lyset der falder forkert, se bagside-billedet på whiskyauction.



Lading

> Lading <

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 2 months ago - 16 years 2 months ago #14288 by Wallace
Replied by Wallace on topic Whisky Fake ?!?
Det undrer mig meget, at der ikke er en label på bagsiden af den omtalte Port Ellen flaske på WhiskyAuction :roll:

Normalt er der en label på bagsiden af Rare Malt aftapninger med oplysninger om det pågældende destilleri .... (det er der i alt fald på alle de Rare Malt aftapninger, som jeg har :) )

Jeg har desuden kigget lidt på tidligere auktioner på WhiskyAuction, hvor den omtalte Port Ellen aftapning har været på auktion. De flasker som jeg fandt, har den omtalte label på bagsiden .......

Jeg ville ikke spendere penge på denne flaske :D

Slainthe
Bjarne
Last edit: 16 years 2 months ago by Wallace.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 2 months ago #14289 by Whiskynyderen
Replied by Whiskynyderen on topic Whisky Fake ?!?

Det undrer mig meget, at der ikke er en label på bagsiden af den omtalte Port Ellen flaske på WhiskyAuction :roll:

Jeg mener da, at der normalt er en label på bagsiden af Rare Malt aftapninger med oplysninger om det pågældende destilleri .... (det er der i alt fald på alle de Rare Malt aftapninger, som jeg har :) )

Jeg ville ikke spendere penge på denne flaske :D

Slainthe
Bjarne


Du siger noget. Checkede mine RM'er - Alle har de en label på bagsiden.

Mvh.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 2 months ago #14300 by uldall
Replied by uldall on topic Whisky Fake ?!?
Har mailed lidt med Hr. Küger ang. denne flaske.
Fik følgende svar:
Dear Mr. Uldall
thank yuo for your kind email's & info.

We have checked this item, when we get it and this bottle is okay,
also with missing back label, but it seems, that it never get on during the labelling.
This happens also sometimes, but it is not very often.

Eyderburgly Yours
Thomas Krüger

Altid en korrekt og venlig mand som det er en fornøjelse at gøre forretning med.
Jeg tror på ham :D

Slainteuldall7000

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 2 months ago #14302 by Peteys
Replied by Peteys on topic Whisky Fake ?!?
Umiddelbart ligner flasken og indpakningen den ægte vare, så hvis det sku være en fake så ville det næsten være en tømt flaske der er blevet genfyldt, eller en Caol Ila eller lignende der har fået nye label's. Det ville dog ikke forklare samlingen i toppen af flasken (førnævnte neglemærker)
Men hvis hr Krüger siger det er meget normalt med manglende baglabel, så passer det sikkert meget godt.
Jeg ville i hvert fald stole på ham.

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 2 months ago #14306 by Whiskynyderen
Replied by Whiskynyderen on topic Whisky Fake ?!?
Jeg mener ikke, at du skal lægge noget i flaske og indpakning for så vidt - Det vil nær sagt enhver kunne skaffe sig - Især med WhiskyFun's offentliggørelse af tomme flasker, labels osv. in mente.
Når det er sagt, er der bestemt ikke grund til at skyde Herr Krüger noget skummelt i skoene - Jeg har selv købt mange flasker på WhiskyAuction, og jeg har aldrig haft grund til at tvivle på flaskerne eller Krügers hæderlighed.

Nu har den flaske nok været sat på auktion, inden 'War on whisky fakers' brød ud, men jeg mener, at den bør trækkes fra auktionen, simpelthen fordi den altid vil følges med mistro. Besynderlig hætte og manglende label bagpå. Den kan godt være, at det ikke er uanmindeligt, men hvem har sådan én? Er det mere almindeligt, at en flaske mangler front label istedet for backside label? Der er vel en inspektion af flaskerne, menneskelig eller computerstyret?

Det bedste sælgeren kan gøre er, at drikke den selv i gode venners lag. Det er en god whisky, når den er ægte, og det gældder kun ca. 1.300 DKr.

Mvh.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 1 month ago #25382 by Duffer
Replied by Duffer on topic Whisky Fake ?!?
Tjek denne 1898 Linkwood - teksten bør give panderynker
"Guaranteed made in the year 1898. Stored in wood, bottled in its original state at natural strength. This is the one of the oldest whiskies obtainable. Hand blown bottle."

Link:
www.oldliquors.com/en/whisky?pag ... 0&vmcchk=1

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 1 month ago #25386 by EckoVicto
Replied by EckoVicto on topic Whisky Fake ?!?
Lidt udenfor emne, men hvis man er til vintage spirituosa - så kan man evt. prøve www.finestandrarest.com/
der drives af David Nathan-Maister, Marc Thuillier og Antoine Générau som er nogle seriøse absintheurs som også forhandler gammel rom, gin og whisky samt alt mulig andet der er godt for ganen. De er meget seriøse omkring deres renommé og produkter, så tvivler på at deres flasker er fakes.

//Esben

//Esben

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 weeks ago #25767 by Duffer
Replied by Duffer on topic Whisky Fake ?!?
Velnok den "bedste" fake der har set dagens lys:

Kilde: Malt Maniacs

"A fool and his money are soon parted"
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 weeks ago #25770 by LochLading
Replied by LochLading on topic Whisky Fake ?!?
Ha ha ha ha ..... Single grape..!!!!!! :D

Henrik

Whisky skal drikkes, det er jo ikke frimærker.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 weeks ago #25776 by kimP
Replied by kimP on topic Whisky Fake ?!?
Damit, hvorfor falder jeg aldrig over sådanne nogle perler. Kunne være sjovt at ha den stående i skabet og se om der er nogen der fanger den :)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 1 week ago #25783 by EckoVicto
Replied by EckoVicto on topic Whisky Fake ?!?
Pure grape og single grape som er blended, ja så er man da sikker ;-)
Adressen er 16-18 Circus Road, London - hmm der ligger kun en bank og et postkontor, medmindre forhandleren er supermarkedet lige om hjørnet ;-)

//Esben

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 9 months ago #26534 by Duffer
Replied by Duffer on topic Whisky Fake ?!?
Falske BBR flasker i omløb?
Link: bbrblog.com/2012/06/08/caveat-em ... brfacebook

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.218 seconds