Whisky i Kiel

More
19 years 2 months ago #3206 by ivar
Whisky i Kiel was created by ivar
Heisann & straks Godt Nytt År!

Jeg kommer til å være i Kiel i Tyskland mellom kl 0930 og 1400 tirsdag 1. februar 2005. Finnes det noen gode forretninger for maltwhisky i nærheten av fergeterminalen for Oslo-Kiel fergen, eller i Taxi-avstand fra terminalen?

Mvh
Ivar Svensson

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #3207 by Duffer
Replied by Duffer on topic Whisky i Kiel
Hej Ivar

De to eneste registrerede whiskyforhandlere er;

Delikatessenhaus Nikolai Howhü
Holstenstr. 80 - 24103 Kiel

Martin's Weindepot
Holtenauer Straße 126 - 24105 Kiel

Der findes også en Citti i Kiel.
Citti er et KÆMPE supermarked med alverdens varer og specialiteter fra hele verden.
Jeg har aldrig været der, men Citti i Flensburg har et rimeligt udvalg og til rimelige priser - også malt whisky - alt fra destilleri til uafhængige aftapninger. Flasker fra 18 € til 6-700 €.
Citti Kiels hjemmeside www.cittimarkt.de/html/m-kiel.html

Hvor tæt de pågældende forretninger ligger på færgen har jeg ingen anelse om.

Se iøvrigt disse links; (endda på svensk - så kan det ikke blive bedre...) :D

www.brollopstorget.se/Forum-1-15 ... PHPSESSID=

kvp.se/index.jsp?a=134548

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #3208 by Towle
Replied by Towle on topic Whisky i Kiel
Ivar skrev:

...i nærheten av fergeterminalen for Oslo-Kiel fergen

MacAll svarede:

Se iøvrigt disse links; (endda på svensk - så kan det ikke blive bedre...)

www.brollopstorget.se/Forum-1-15/m597591.html?PHPSESSID=

kvp.se/index.jsp?a=134548

Tak spids, nu har vi balladen!!! At kalde en nordmand for svensker, er vel en fornærmelse på højde med at kalde en skotte for englænder :wink:

Venlig hilsen
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #3209 by ivar
Replied by ivar on topic Whisky i Kiel
Towle:

Tak spids, nu har vi balladen!!! At kalde en nordmand for svensker, er vel en fornærmelse på højde med at kalde en skotte for englænder


Så-så... Ingen fare for "musikk".

Norsk språk ligner meget på dansk - vi hadde lenge dansk rettskrivning i skriftspråket. Derimot tror jeg ikke dansker leser meget på norsk? Videre har vi i lang tid hatt svensk TV i Norge - mens svenskene ikke ser på norsk TV.

Av ovenstående grunner tror jeg jevnt over at nordmenn forstår svensker og dansker godt i skriftsspråket - mens svensker og dansker er lite vant med norsk, enten det er tale eller skrift.

Noe som derimot er udiskutabelt, er at Norge produserer verdens beste akevitt! Vi slår våre danske og svenske venner ned i skoene med vår fantastiske _fatlagrede_ akevitt. Visste dere at f.eks. Gilde Non Plus Ultra er en akevitt som er lagret i minst 12 år?

Hvem kunne tenkt seg en _ulagret_ "whisky"?

Mvh
Ivar Svensson
Oslo, Norge (for å unngå misforståelser...)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #3210 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Whisky i Kiel
MacAll skrev:

Der findes også en Citti i Kiel.
Citti er et KÆMPE supermarked med alverdens varer og specialiteter fra hele verden.
Jeg har aldrig været der, men Citti i Flensburg har et rimeligt udvalg og til rimelige priser - også malt whisky - alt fra destilleri til uafhængige aftapninger.

Var i Citti-Kiel for ca. 1 ½år siden. De havde et fint udvalg i malt-whisky, ved dog ikke om udvalget er ligeså stort som i Flensburg, for der har jeg så ikke været(endnu).
Jeg synes ikke lige, jeg så nogle af de mere specielle aftapninger, mest standard destilleri-udgaver.
Priserne var fornuftige. Men Citti-Kiel ligger vest for og udenfor byen, så det er nok ikke taxi-afstand.

Prøv evt. om der findes et interaktivt kort på nettet et sted, á lá krak.dk

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago - 19 years 2 months ago #3211 by Duffer
Replied by Duffer on topic Whisky i Kiel
Towle, skrev

Tak spids, nu har vi balladen!!! At kalde en nordmand for svensker, er vel en fornærmelse på højde med at kalde en skotte for englænder


Jeg mener ikke lige jeg skrev noget om at Ivar var svensker. :evil: 8)

Jeg, skrev

(endda på svensk - så kan det ikke blive bedre...)


Jaja, det er jo også sidst på året..... :)

"A fool and his money are soon parted"
Last edit: 19 years 2 months ago by Duffer.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #3212 by Duffer
Replied by Duffer on topic Whisky i Kiel
karlejnar, skrev

Var i Citti-Kiel for ca. 1 ½år siden. De havde et fint udvalg i malt-whisky, ved dog ikke om udvalget er ligeså stort som i Flensburg, for der har jeg så ikke været(endnu).
Jeg synes ikke lige, jeg så nogle af de mere specielle aftapninger, mest standard destilleri-udgaver.


Jeg kender ikke til udvalget i Kiel, men Flensburg har et slag på tasken 50 forskellige destilleriaftapninger og cirka 20 specielle aftapninger - med alle mulige forbehold. Når vi taler om et supermarked vil jeg sige det er et "rimeligt" udvalg

Danskernes interesse (Flensburg har en rimelig stor koncentration af handlende danskere) har gjort udvalget betragteligt større i de tyske forretninger i grænseområdet de sidste par år.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #3213 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Whisky i Kiel
MacAll skrev:

Danskernes interesse (Flensburg har en rimelig stor koncentration af handlende danskere) har gjort udvalget betragteligt større i de tyske forretninger i grænseområdet de sidste par år.

Ja, det var også det jeg gættede var grunden til det større udvalg. Men er prisniveauet så også fornuftigt? Jeg synes f.eks. Otto Duborg tager lidt for meget "overkurs", specielt hvis man betaler med Dankort. Sidst var det ca. kurs 775, hertil kommer så gebyr på 1,5%. Det kan godt betale sig at veksle til Euro eller hæve i en automat, og så betale i Euro istedet for DKr.
Nå ja. så har OD jo også "kun" standard-aftapninger, men nogen gange kan man være heldig, at der er gode slagtilbud.
Vil bestemt checke Citti næste gang, vi er på de kanter.

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #3214 by Duffer
Replied by Duffer on topic Whisky i Kiel
Skal man over grænsen (Flensburg) vil jeg anbefale Calles Vinlager (ved Danfoss) - stort udvalg - rimelige priser.
Citti (Flensburg Exe - ca. 5 km syd for grænsen) rimeligt udvalg - rimelige priser og gode tilbud.

Betaling ; Nogle forretninger tager 1.2 - 1.5 % gebyr på Dankort og Visa/Dankort. Andre omkring kurs 7.75.
Man skal så gøre op med sig om man vil veksle - det koster normalt et bankgebyr på 30-50 kroner.
Det samme koster det at hæve i en bank / bankautomat dernede.
Citti tager Visakortet gratis og uden gebyrer til cirka 7.55 - 7.57.
Man kan også bruge Dankortet i Citti - jeg "tror" ikke de tager gebyr.
Fra i morgen koster det jo som bekendt 0,50 kr at bruge Dankortet.

Hos Otto Duborg, Fleggaard, Ifa og de fleste andre "dansker" supermarkeder findes der "kun" standard destilleriaftapninger.
Der er som regel tilbud på nogle af dem og de er svære at slå i pris...
Fælles for disse forretninger er, at der er slagtilbud på nogle varer og at andre varer er normalt prissat eller dyre.
Man skal med andre ord kende priserne før man kan lave en god handel.

F.eks har man kunne købe Glengoyne 10 års til 140 kroner i en forretning og 220 i en anden.
Den koster vel omkring 260 - 280 herhjemme.???

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #3215 by Duffer
Replied by Duffer on topic Whisky i Kiel
En anden løsning er selvfølgelig en fællestur til Weinquelle og Art of Whisky i Hamburg.
Udvalget kan tilfredsstille selv den mest garvede whiskyentusiast.
En fællestur med Whiskynyts forumdeltagere i foråret.?? :?: :roll:

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #3216 by Yopper
Replied by Yopper on topic Whisky i Kiel
Hvis man er i Flensborg, er en god mulighed hos Pedersen i Nørregade, i centrum (ligger i forlængelse af gågaden) En gammel lille butik med et stort udvalg af whisky. Ejeren kan dansk, og styr på hvad han har, ellers kunne det nu også svært at finde noget hvis man leder efter noget specielt, da det hele står meget tæt. Der kan betales med Dkr og Euro, ikke med kort!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.167 seconds