Officielle aftapninger fra Aberlour?

More
17 years 11 months ago #8101 by mib
Er der nogen der kender en forhandler som ligger inde med andre officielle aftapninger fra Aberlour end de sædvanlige tre, som kan fås hos stort set alle forhandlere (10y, 15y m. sherry-finish og a'bunadh)?

Alternativt, er der nogen af Jer, som ligger inde med officielle aftapninger fra Aberlour, som I kunne have lyst til at skille Jer af med til den rette pris?

Venlig hilsen
Martin Ib Bruun

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 11 months ago #8106 by mbrinks
Jeg kender ikke lige en dansk forhandler, men i UK og Tyskland er der flere forhandlere, som har flere Aberlour aftapninger.
F.eks.
www.thewhiskyexchange.com/
www.whiskywizard.com/

Mvh
Michael

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 11 months ago #8109 by mib
Ja, der er godt nok nogle spændende udgaver på nævnte sider!

Ved du (eller andre) hvilke regler der gælder vedrørende grænsepassagen, hvis man bestiller whisky via internettet? Jeg kunne forestille mig at man jo ihvertfald ikke slipper for den danske moms.. det ville jo være lidt surt hvis eventyret endte med en konfiskation!

Venlig hilsen
Martin Ib Bruun

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 11 months ago #8111 by mbrinks
Konfiskation skal du ikke være bange for. Det værste der kan ske, er at du kommer til at betale afgifter.

Reglerne er sådan at hvis en udenlandsk butik sender spiritus til DK, så skal butikken opkræve dansk alkohol afgift og dansk moms (uanset om der i forvejen er betalt afgift i et andet EU land).
Det er der i praksis ingen butikker der gør - det er simpelthen for burokratisk. Nogle butikker vil af den grund ikke sende whisky til Danmark. Mange butikker gør det dog alligevel, uden af opkræve afgifter.
Jeg skal ikke kunne sige om det er fordi de ikke er bekendt med de særlige danske regler - eller om de bare ignorerer dem. :wink:

Når pakken med whisky kommer til Danmark, kan det ske at den bliver fanget i tolden. I så fald opkræves alkohol afgift + et gebyr for fortoldning/opkrævning.
Jeg har aldrig været ude for, at der opkræves dansk moms af flaskens værdi.
Alkohol afgiften er 150 kr. (ekskl. moms) pr liter alkohol. En almindelig 70cl flaske med 40% abv. opkræves der derfor:
150 x 0.7 x 0.40 x 1.25 = 52.50 kr.
Er det en cask strength whisky, kan afgiften komme op omkring 80 kr. pr flaske.
Gebyr for fortoldning vil nok afhænge af hvem der gør det - altså hvilket fragt firma der står for forsendelsen. Jeg mener Post Danmark tager 65 kr. pr. pakke.

Skulle det ske, at pakken ankommer ufortoldet, så skal du, som god EU borger i det indre marked :twisted: , selv kontakte Told og Skat.

Mvh
Michael

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 11 months ago #8144 by mib
Tak for den præcise info!

Venlig hilsen
Martin Ib Bruun

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 7 months ago #12745 by Bamsefar

Er der nogen der kender en forhandler som ligger inde med andre officielle aftapninger fra Aberlour end de sædvanlige tre, som kan fås hos stort set alle forhandlere (10y, 15y m. sherry-finish og a'bunadh)?

Alternativt, er der nogen af Jer, som ligger inde med officielle aftapninger fra Aberlour, som I kunne have lyst til at skille Jer af med til den rette pris?

Venlig hilsen
Martin Ib Bruun



Hvad med 1 liter 100 proof - 57,1 % - kan det bruges?

Den, der står bagest på billedet er uåbnet.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 7 months ago #12746 by Hering

Er der nogen der kender en forhandler som ligger inde med andre officielle aftapninger fra Aberlour end de sædvanlige tre, som kan fås hos stort set alle forhandlere (10y, 15y m. sherry-finish og a'bunadh)?

a'bunadh er indtil videre kommet i 21 forskellige udgaver, så du kan jo starte med at opdrive dem :-) Jeg arbejder p.t. på at lave en komplet liste over disse, men det går langsomt, da jeg hele tiden bliver forstyrret af noget andet, når jeg surfer og læser whiskybøger :roll:

Hering

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 7 months ago #12748 by whiskyconsult
Aberlour har jo et hav af aftapninger.....

jeg har for tiden disse til salg:

Aberlour Dunnage matured 086/360 1989 OB 40,00% 70cl
Aberlour Special Reserve OB 45,00% 70cl
Aberlour A ´bunadh silver label millennium OB 58,70% 70cl
Aberlour 125 year anni. 1st filled bourbon 1643 12 yo 1993 OB 54,10% 70cl
Aberlour Visitor center bottling 876 13 yo 1991 OB 60,90% 70cl

Hilsen
Martin

Martin Markvardsen
Senior Brand Ambassador
Highland Park & The Macallan

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 7 months ago #12749 by Peteys
Og jeg har en visitor center bottling marts 93-21/7 2007 1.st fill sherry, cask 8493 59,7%

Den er godt nok ikke til salg, men et sample bytte kan dog komme på tale hvis det har interesse???

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.297 seconds