Duncan Talylor udsalg..

More
14 years 3 months ago #19779 by MacNiels
Har hørt følgende:

I en række butikker landet over kan man fra i morgen kigge på en bestillings liste over nogle flasker som Duncan Taylor har på lager. Disse flasker sælges til nedsatte priser.

Man møder op hos sin Duncan Taylor forhandler og kigger på listen, herefter bestilles flaskerne hjem fra Duncan Taylor.

Bl.a skulle man kunne finde:
Port Ellen, ung Laphroaig, Ardbeg, 43 gammel Bowmore og Heavily Peated Bunnahabhain samt meget mere.

Forhandlerne har først listen fra i morgen torsdag den 14. januar...

Niels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 3 months ago #19785 by EckoVicto
Replied by EckoVicto on topic Duncan Talylor udsalg..
Det lyder jo fristende.
Nogen der har forsøgt sig hos deres lokale DT forhandler ??
Nogen her fra Århus egnen der kan fortælle mig om Brdr. Schmidt Vinhandel i Viby er den eneste DT forhandler i nærheden ?

Og hep hey det var så mit indlæg nr. 100 Jeg klapper mig selv på skulderen og tar en dram eller to når jeg kommer hjem 8)

EV

//Esben

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 3 months ago #19786 by Duffer
Replied by Duffer on topic Duncan Talylor udsalg..

Nogen her fra Århus egnen der kan fortælle mig om Brdr. Schmidt Vinhandel i Viby er den eneste DT forhandler i nærheden ?

Her er en liste over de danske forhandlere: www.lago.dk/show_depts.asp#

Aarhus Vinhandel
M.P. Bruuns Gade 39
8000 Århus C.
Telefon: 86 13 31 31

Chas E. Vinhandel
Ryesgade 5
8000 Aarhus C.
Telefon: 86 12 14 11

Vinoble
Gulsmedgade 20
8000 Århus C.
Telefon: 86 19 48 84

Brdr. Schmidt Vinhandel
Viby Centret
8260 Viby
Telefon: 86 14 96 44

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 3 months ago #19787 by EckoVicto
Replied by EckoVicto on topic Duncan Talylor udsalg..
Nu fik jeg selv fat i prislisten - tilbud er vidst så meget sagt. Jeg kan i hvert fald snildt finde en del af flaskerne på tyske og engelske sites hvor de er billigere end tilbudsprisen er her. Ak ja.


EV

//Esben

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 3 months ago #19788 by BigMac
Replied by BigMac on topic Duncan Talylor udsalg..

Nu fik jeg selv fat i prislisten - tilbud er vidst så meget sagt. Jeg kan i hvert fald snildt finde en del af flaskerne på tyske og engelske sites hvor de er billigere end tilbudsprisen er her. Ak ja.

EV


Lige præcis mine ord...men LAGO holder nok desværre aldrig op med at doble op (eller mere) på priserne ift. UK - utroligt at det bliver ved med at gå...

Hvis ovenstående er tilfældet kan jeg i det mindste spare en tur til vinhandleren i morgen...så har jeg i det mindste sparet et eller andet - om ikke andet, så tid :wink:

/c

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 3 months ago #19789 by EckoVicto
Replied by EckoVicto on topic Duncan Talylor udsalg..
Nu har jeg desværre kun prislisten i papirsform, men kan godt scanne den ind og uploade den, hvis der er nogen der er interesseret.
Men her er da lige et par eksempler
Bowmore 1968 40 års, 42,3% norm. pris. 14000 kr udsalgspris 9999 kr
Fåes her til godt 5000 kr
www.singlemaltsdirect.com/shop.p ... ll&id=1638

The Octave Trio - Bowmore 1982 - Caperdonich 1972 - Cameronbridge 1978 norm. pris 5445 kr udsalgspris 3660 kr
Fåes til ca 2100 kr
www.singlemaltsdirect.com/shop.p ... ll&id=2078

Og man kunne blive ved...

//Esben

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 3 months ago #19790 by BigMac
Replied by BigMac on topic Duncan Talylor udsalg..

Nu har jeg desværre kun prislisten i papirsform, men kan godt scanne den ind og uploade den, hvis der er nogen der er interesseret.
Men her er da lige et par eksempler
Bowmore 1968 40 års, 42,3% norm. pris. 14000 kr udsalgspris 9999 kr
Fåes her til godt 5000 kr
www.singlemaltsdirect.com/shop.p ... ll&id=1638

The Octave Trio - Bowmore 1982 - Caperdonich 1972 - Cameronbridge 1978 norm. pris 5445 kr udsalgspris 3660 kr
Fåes til ca 2100 kr
www.singlemaltsdirect.com/shop.p ... ll&id=2078

Og man kunne blive ved...


Som jeg sagde...dobbelt pris eller mere - det er til at falde om af grin, af... :lol:
Så kan importører hyle og skrige om transport, afgifter osv. lige så tosset de vil...det der er latterligt!

Godt man er i Skotland så tit som man er, og kan købe sine DTC aftapninger derovre :)

/c

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • Bjærre
  • Visitor
  • Visitor
14 years 3 months ago #19791 by Bjærre
Replied by Bjærre on topic Duncan Talylor udsalg..

Nu har jeg desværre kun prislisten i papirsform, men kan godt scanne den ind og uploade den, hvis der er nogen der er interesseret.


Jeg vil da gerne se hele listen - hvis du gider :)
Michael

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 3 months ago #19794 by Lading
Replied by Lading on topic Duncan Talylor udsalg..

Nu har jeg desværre kun prislisten i papirsform, men kan godt scanne den ind og uploade den, hvis der er nogen der er interesseret.
Men her er da lige et par eksempler
Bowmore 1968 40 års, 42,3% norm. pris. 14000 kr udsalgspris 9999 kr
Fåes her til godt 5000 kr
www.singlemaltsdirect.com/shop.p ... ll&id=1638

The Octave Trio - Bowmore 1982 - Caperdonich 1972 - Cameronbridge 1978 norm. pris 5445 kr udsalgspris 3660 kr
Fåes til ca 2100 kr
www.singlemaltsdirect.com/shop.p ... ll&id=2078

Og man kunne blive ved...


Som jeg sagde...dobbelt pris eller mere - det er til at falde om af grin, af... :lol:

Så kan importører hyle og skrige om transport, afgifter osv. lige så tosset de vil...det der er latterligt!

Godt man er i Skotland så tit som man er, og kan købe sine DTC aftapninger derovre :)

/c


Ja, jeg havde ellers planlagt at tage forbi men er da glad for at jeg ikke nåede at spilde tid på det.

> Lading <

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • SørenNørgaard
  • Visitor
  • Visitor
14 years 2 months ago #19857 by SørenNørgaard
Replied by SørenNørgaard on topic Duncan Talylor udsalg..
Kære BigMac og Co.

Som I vil vide så er det sjældent at mit firma hyler og skriger på WhiskyNyt, men jeg er nødt til at reagere når vi bliver sammenlignet med LAGO og deres everntyrlige tilbud og forretningsmetoder.

Vi har også bemærket tilbuddene fra sidste uge, og man må jo undres over at det kan være muligt at give så store rabatter i vores branche. Vi kan i alt fald ikke, og vores leverandører kunne aldrig drømme om at sætte ældgammle whiskyer på tilbud ...

Vi har konkluderet at årsagen må jo være at der er noget at give rabat på i prisen, og dermed skiller LAGO sig ud fra stort set resten af importør feltet. Vores avance ligger fast på alle typer produkter, og vi benytter os ikke af PRIS FØR og NU PRIS strategien. Det har jo vist sig at PRIS FØR mange gange er ren fantasi.

Jeg respekterer at I må have de meninger I har lyst til, men jeg er ked af at blive sammenlignet med LAGO, som også benytter sig at eksklusivaftaler og kreditter op til et år. Alt sammen noget der må være indbygget i prisen, idet jeg anser ejerne af LAGO for fornuftige forretningsfolk som naturligvis tjener penge på deres forretninger.

Med venlig hilsen
MAC Y AS
Søren Nørgaard

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 2 months ago #19859 by BigMac
Replied by BigMac on topic Duncan Talylor udsalg..

Kære BigMac og Co.

Som I vil vide så er det sjældent at mit firma hyler og skriger på WhiskyNyt, men jeg er nødt til at reagere når vi bliver sammenlignet med LAGO og deres everntyrlige tilbud og forretningsmetoder.

Vi har også bemærket tilbuddene fra sidste uge, og man må jo undres over at det kan være muligt at give så store rabatter i vores branche. Vi kan i alt fald ikke, og vores leverandører kunne aldrig drømme om at sætte ældgammle whiskyer på tilbud ...

Vi har konkluderet at årsagen må jo være at der er noget at give rabat på i prisen, og dermed skiller LAGO sig ud fra stort set resten af importør feltet. Vores avance ligger fast på alle typer produkter, og vi benytter os ikke af PRIS FØR og NU PRIS strategien. Det har jo vist sig at PRIS FØR mange gange er ren fantasi.

Jeg respekterer at I må have de meninger I har lyst til, men jeg er ked af at blive sammenlignet med LAGO, som også benytter sig at eksklusivaftaler og kreditter op til et år. Alt sammen noget der må være indbygget i prisen, idet jeg anser ejerne af LAGO for fornuftige forretningsfolk som naturligvis tjener penge på deres forretninger.

Med venlig hilsen
MAC Y AS
Søren Nørgaard


Hej Søren,

Jeg kan ikke se at MAC Y er nævnt ovenfor - sammenlignet med LAGO har I jo ganske fair priser :) jeg nævnte blot 'importører' som en generel term for hvad der tidl. har været nævnt i dette forum omkring omkostninger ved at drive spiritusforretning i DK

/c

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • McTønden
  • Visitor
  • Visitor
14 years 2 months ago #19937 by McTønden
Replied by McTønden on topic Duncan Talylor udsalg..
Jeg har også svært ved, at se hvordan Søren Nørgaard skulle føle sig truffet. Mac Y er ikke nævnt med et ord. Jeg synes iøvrigt også at det ikke klær Søren Nørrgaard specielt godt, at kommentere på kollegaen/konkurenten og kalde deres forretningsmetoder for uhyrlige og udbasunere salgs & leveringsbetingelser, som kun er delvist rigtigt eller forkert alt efter hvordan man opfatter det.
Vi betragter Lago, som et hæderligt firma og det er ikke Lago, men den enkelte vinhandler der fastsætter udsalgspriserne, da vejledende pris, som du ved ikke er tilladt.
Du skriver endvidere, at Lago benytter sig af eksclusiv aftaler. Dette er rigtigt, da de kun leverer til vinhandlere, modsat visse andre spiritus udbydere der leverer til alt og alle, herunder til privatpersoner på bla. forskellige messer & stalddørssalg, men så kan disse privatpersoner jo også spare turen til vinhandleren og ligeså kan vinhandleren vinke farvel til provenuet af disse ordre.
Ja, rønnebærene er vist sure i år.
Med venlig hilsen
McTønden

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 2 months ago #19938 by whiskybob
Replied by whiskybob on topic Duncan Talylor udsalg..
Nu kan jeg ikke holde mig i ro længere........
Hvor er jeg dog træt af al den snak om priser og internethandel. Jeg trøster mig ved, at de som snakker mest om priser sjældent har råd eller lyst til at købe alligevel"¦.Men hold jer så i det mindste væk fra smagninger og andre whiskyaktiviteter. Det er ikke jer vi holder dem for.
Jeg har selv en bitte vin- og spritbutik og køber en del hos Lago, og desværre også hos MACY (ren nødvendighed). Jeg må give Mctønden ret. Lago er ubetinget branchens mest professionelle leverandør, men MACY er det modsatte.

Den jyske whisky pusher

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 2 months ago - 14 years 2 months ago #19941 by BigMac
Replied by BigMac on topic Duncan Talylor udsalg..

Nu kan jeg ikke holde mig i ro længere........
Hvor er jeg dog træt af al den snak om priser og internethandel. Jeg trøster mig ved, at de som snakker mest om priser sjældent har råd eller lyst til at købe alligevel"¦.Men hold jer så i det mindste væk fra smagninger og andre whiskyaktiviteter. Det er ikke jer vi holder dem for.


Nej, du lyder som typen der kun vil holde smagninger for personer som kunne finde på at lægge penge i DIN butik!
...og lad være med at lave antagelser om hvad folk herinde har råd til og ikke har - Du vil blive overrasket!

Lago er ubetinget branchens mest professionelle leverandør
Den jyske whisky pusher


Måske...men også langt den dyreste :lol:

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/
Last edit: 14 years 2 months ago by BigMac.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 2 months ago #19942 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Duncan Talylor udsalg..
Hej Whiskybob

Jeg er forbruger, går til rigtig mange smagninger og køber ret meget whisky, også i Danmark, selvom jeg er i Skotland ca. 2 gange om året for tiden.
Jeg syntes at jeg som forbruger har fuldt ret til at diskutere priser og vælge hvor jeg vil købe min whisky. Jeg kan kun betragte dig som særdeles uforskammet når du syntes jeg skal holde mig væk fra smagninger og andre whiskyaktiviteter bare fordi jeg ikke umiddelbart vil acceptere den pris som f.eks LAGO produkter har i Danmark. Jeg vælger trods alt selv hvor jeg vil købe min whisky og hos hvem. Og det er da rigtigt at jeg ikke har råd til at købe hvad som helst, men ikke ret i at jeg ikke har lyst :-)
Dit indlæg virker egentlig ret hånlig over for os, der ikke tilfældigvis har en direktør lønning. Man kan altså godt interessere sig for whisky selvom man ikke er advokat, spiller golf og kører i BMW. Og for os der ikke tilhører ovennævnte katagori er prisen altså af en hvis betydning

Macdeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 2 months ago #19944 by caskdk
Replied by caskdk on topic Duncan Talylor udsalg..
Mit indlæg drejede sig om Whiskybob

Claus

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 2 months ago #19947 by dmwa
Replied by dmwa on topic Duncan Talylor udsalg..

Men hold jer så i det mindste væk fra smagninger og andre whiskyaktiviteter. Det er ikke jer vi holder dem for.


Jeg forstår ganske enkelt ikke denne bemærkning - hvis man afholder en smagning, opkræver man en entre. Hvis man sætter prisen så lavt, at man sætter penge til, så har man vel også råd til at sælge flaskerne med underskud?
Vi bliver nogle gange spurgt om vi vil afholde en smagning uden beregning, for der bliver jo solgt flasker efterfølgende. Men vi holder ikke smagninger for at sælge flasker - vi holder smagninger for at give oplevelser. Sælger vi så en flaske eller 2, så er det bare ekstra sjovt.

Holder man smagninger uden at være sikret indtægt - så skal man da ikke hænge dem ud, der ikke køber - der er kun en, der har misforstået situationen - og det er den, der ikke sikrer sit forretningsgrundlag.

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 2 months ago #19949 by ClausB
Replied by ClausB on topic Duncan Talylor udsalg..
Jeg ville også blive " træt af al den snak om priser og internethandel", hvis jeg var forhandler set i lyset af de friske overpriser der tages mange steder-ikke mindst i provinsen!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 2 months ago #19953 by Luke
Replied by Luke on topic Duncan Talylor udsalg..
Hvad er det egentlig at denne dskussion handler om ? Er vi ikke allesammen, om det er whisky, cd ´er, bøger eller hvad ved jeg interesserede i at anskaffe de pågældende varer så billigt som muligt? Jeg er ihvertfald. Det der kan irritere mig er når jeg føler at jeg af sælger åbenlyst bliver anset for at være ubegavet og uvidende om det marked den pågældende vare befinder sig i. Det er efterhånden en gammel nyhed at en del Vin & Spiritus forhandlere sætter en fiktiv høj pris for herefter at kunne sælge den samme vare under udsalg med en tilsyneladende for forbrugeren stor besparelse. Men da jeg ihvertfald ikke anser mig selv for hverken ubegavet eller uvidende lader jeg jo bare være med at købe de pågældende varer. Det der kan bringe mit pis i kog, er derimod når de samme forhandlere tegner, forklarer og fortæller stolpe op og stolpe ned om deres prispolitik, som om det er en jomfrufødsel de er i gang med. Hold dog op ! Vi er rigtig mange forbrugere, der godt ved at der er noget der hedder markedsmekanismer. I skal jo et eller andet sted tjene jeres penge. Lad dog være med at fremstå som jomfruelige atlantisbeboere, der nærmest grædende er ved at forære flaskerne bort til de stakkels forbrugere. Når kampen om kunderne intensiveres pågrund af "krisen" ja så bliver forhandleren selvfølgelig også mere kreativ. Dette gælder formodentlig både i relation til, hvad importøren tilbyder sin forhandler, og her er det jo ikke løgn at Lago tilbyder butikker op til 12 måneders kredit. Det er jo nok ikke Lago, der er blevet grebet af godgørenhed ! Eller er det mig der er kynisk, og bare ikke falder for denne form for handel, Jeg har ihvertfald en klar fornemmelse hvem det er, der i sidste ende skal betale dette godgørende cirkus.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 2 months ago #19956 by Ronnie
Replied by Ronnie on topic Duncan Talylor udsalg..
Jeg er næppe den eneste herinde, som handler en del på nettet. Og blot ved at navigere en smule rundt på diverse webshops ses det ret så tydeligt, at Danmark er et af verdens dyreste lande at købe whisky i. Selv Norge og Sverige er billigere, f.eks. var PE9 c.a. 1.000-1.200 kr. dyrere i Danmark end i Sverige. Og sammenligner vi med Tyskland eller Scotland, bliver prisforskellene endnu mere markante.

Jeg tror ganske enkelt ikke på, at dette er en tilfældighed. Der må sidde nogen i Danmark, som scorer kassen på, at folk enten er for dovne eller for ligegyldige til at tjekke priserne andre steder. Det ville være logisk at visse importører skummer deres del af fløden, men som nogle har været inde på i denne tråd, findes der også markante prisforskelle imellem landsdelene. Det kunne tyde på, at detailleddet heller ikke holder sig tilbage. (Et eksempel er fra c.a. ½ år siden, hvor jeg så en LOTI stå i kbh til 1.800 kr., mens den samme flaske i en butik i Århus havde et prisskilt på 3.000 kr.).

Når man så iagttager den hysteriske tone i visse indlæg i tråden, der tilsyneladende stammer fra folk, som repræsenterer detailleddet er det tydeligt, at de prisbevidste brugere her på sitet rammer tæt på en sandhed, som er ilde hørt. Fordi det er naturligvis ikke så sjovt at få sine fiduser afsløret, og derved skulle vinke farvel til nogle fede avancer.

For mit eget vedkommende har jeg for lang tid siden taget konsekvensen. Jeg handler næsten ikke whisky i Danmark mere, men køber i stedet på nettet, eller i Skotland.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 2 months ago #19958 by caskdk
Replied by caskdk on topic Duncan Talylor udsalg..
Hej Ronnie

PE8 i Danmark (iflg sitet her) 1395,- dkr - set hos WhiskyExchange 2150 kr - og set hos Maison du Whisky 2120,- kr. :wink:

Claus

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 2 months ago #19959 by Springbank21

Hej Ronnie

PE8 i Danmark (iflg sitet her) 1395,- dkr - set hos WhiskyExchange 2150 kr - og set hos Maison du Whisky 2120,- kr. :wink:

Claus


Ja hurra 1 ud af hundrede, der vil altid være undtagelser. Jeg handler selv primært i udlandet og JOW det er billigere. Handler jeg i DK er det hos min lokale hvor jeg har tiltusket mig en god rabat. Der kan efter min overbevisning altid handles om prisen.

Men ja der vil altid være undtagelser.

mvh

Torben

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 2 months ago #19960 by Duffer
Replied by Duffer on topic Duncan Talylor udsalg..

PE8 i Danmark (iflg sitet her) 1395,- dkr - set hos WhiskyExchange 2150 kr - og set hos Maison du Whisky 2120,- kr. :wink:

Nu ved jeg ikke om du er klar over det, men den er rent faktisk på "tilbud" - så din sammenligning er ikke helt fair.
Check lige denne side: www.nettorvet.dk/show_product.as ... id=6069729
Jeg kan oplyse dig om at den "prisreferencebutik" som brugerne af dette forum normalt plejer at sammenligne priser med, tager 2.450 DKK for den omtalte PE.

Et godt eksempel på en noget skæv prissætning er f.eks Black Bull (den kostede omkring 600 DKK i UK og 1.400 DKK i Danmark) og jeg kunne finde hundredevis af andre eksempler hvor det langtfra er afgiften og momsen til forskel.
Se eventuelt den gamle Black Bull tråd her: www.whiskynyt.dk/index.php?name= ... ic&p=19906

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 2 months ago #19961 by caskdk
Replied by caskdk on topic Duncan Talylor udsalg..
Hej ige

Når jeg putter en :wink: på er jeg ironisk - men måske har jeg misforstået noget.

Rest my case

Claus

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 2 months ago #19966 by dmwa
Replied by dmwa on topic Duncan Talylor udsalg..

Jeg kan oplyse dig om at den "prisreferencebutik" som brugerne af dette forum normalt plejer at sammenligne priser med,


Er der nu også en 1. division - og så alle os andre på dette forum? "Brugerne" er det ikke dig og mig og alle de andre? Vi har vel ikke alle den samme holdning - ellers er der vel ingen grund til at have et forum? - hvilket denne tråd vel også i al tydelighed giver udtryk for

Slaintrhe

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 2 months ago #19967 by Duffer
Replied by Duffer on topic Duncan Talylor udsalg..

Er der nu også en 1. division - og så alle os andre på dette forum?

Jeg kan ikke lige gennemskue hvad du hentyder til? Det er totalt sort snak :?: - men set i bagklogskabens klare lys skulle jeg måske have skrevet "Jeg kan oplyse dig om at den "prisreferencebutik" som de fleste brugerne af dette forum normalt plejer at sammenligne priser med". Jeg håber det lettede på forståelsen :?

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 2 months ago #19970 by tdh
Replied by tdh on topic Duncan Talylor udsalg..
Ja det er godt nok kradse sager whiskybob fyrer af her. Man fatter ikke han gør sig som detailhandler med den indstilling til potentielle kunder. Han må jo nærmest tro det er sælgers marked. Verden bliver mindre og mindre og det på alle områder, herunder også whiskyens verden.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.268 seconds