burbun lageret gin, fra skotland :-)

More
6 years 9 months ago #34342 by birkemark
Jeg ved godt jeg er lidt på kant, men jeg håber at nogle herinde kan hjælpe mig!

jeg leder efter det destilleri som stå bag indholdet fra denne flaske. imit håb er at indholdet stadig produceres under et andet navn, eller findes som singlecask el. lig. et sted.

jeg ved godt at der findet rigtig meget fadlager gin. men kombinationen af den lange lagering på burbonfade, og fadstyrken gør den helt unik, og jeg har ikke fundet noget som bare kommer i nærheden, og jeg har smagt meget :-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
6 years 9 months ago #34344 by birkemark
jeg kan ikke oploade billede så her er istedet lidt info:

the norse cask gin projekt
agede gin, scottish gin matured in bourbon casks, agede i 11 years
67,4 vol.bottled by qualitiworld.dl for whiskyowner.com.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
6 years 8 months ago #34353 by hed
Destilleriet der fremstillede gin'en ville ikke associeres med projektet, derfor kendes destilleriet principielt ikke.
De virksomheder der hhv. bestilte påfyldningen af fadene, og den efterfølgende aftapning af fadene, eksisterer ikke i dag.
Jeg var selv tæt knyttet til QW da aftapningen fandt sted, og dér var destilleriet ikke kendt.
Baseret på ovenstående mener jeg derfor det desværre er usandsynligt at finde frem til destilleriet bag.
QW nåede ikke at aftappe samtlige eksisterende fade, så nogle blev overtaget af andre aftappere/opkøbere efter QW's lukning.
Alambic Classic har nogle gamle gin-aftapninger (ca. 19 år), single cask, fadstyrke. Baseret på destilleringsåret (1997) kunne det godt være fra nogle af de resterende fade fra QW-tiden, men det har jeg ingen dokumentation for, og det kan naturligvis sagtens være fade som Alambic selv har bestilt påfyldningen af.
Se evt. www.alambic-classique.com/html/alambic_classique_gin.html

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.217 seconds