Glen Scotia - new range
Glen Scotia kommer nu i næste måned med en ny serie af aftapninger. Der er tale om 5 nye single malts på 10, 12, 16, 18 og 21 år.
Firmaet Brand Britain var blevet udvalgt til a udvikle det nye design for Glen Scotia, både for flasker og indpakningen.
Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk
Please Log på or Create an account to join the conversation.
Den bedste dram er den næste dram!
- DanielChristensen
- Platinum Member
- Thank you received: 7
Lidt af en falliterklæring hvis ikke indholdet kan tale for sig selv..."The single malt sector is crowded with many brands; we had to produce something different and eye catching just to be noticed."
Måske har firmaet kikket lidt på Gajol
"A fool and his money are soon parted"
Lidt af en falliterklæring hvis ikke indholdet kan tale for sig selv...
I princippet er det vel ikke værre end de destillerier, der har deres produkter i fine træ-æsker eller krystal-karafler.
Glen Scotias "indpakning" gør måske bare ikke deres produkt dyrere.
Jeg kan ikke se problemet i det. Reelt set har du jo "dømt" produktet lige så meget som den målgruppe, Glen Scotia satser på. Indholdet KUNNE jo rent faktisk vise sig at være ganske glimrende
NejI princippet er det vel ikke værre end de destillerier, der har deres produkter i fine træ-æsker eller krystal-karafler.
Jeg tror ikke de har fået et eksternt firma til at gøre det gratis, så et eller andet sted bliver det vel dyrere...Glen Scotias "indpakning" gør måske bare ikke deres produkt dyrere.
Jeg ser det heller ikke som noget problem. Jeg køber ikke whisky efter flaskerne eller "tilbehørets" udseende. Det jeg skriver / mener er, at det set fra min side er et problem hvis indholdet/produktet ikke er så fremragende at man er nødt til at gøre sig bemærket med "fin" indpakning.Jeg kan ikke se problemet i det. Reelt set har du jo "dømt" produktet lige så meget som den målgruppe, Glen Scotia satser på. Indholdet KUNNE jo rent faktisk vise sig at være ganske glimrende
Det er formentlig for at tiltrække et yngre publikum.
Der var jo et godt eksempel for et års tid siden hvor man kunne købe en flaske GlenX til XX kroner. Man kunne også vælge den samme whisky til XXX kroner. Jeg mener forskellen var 3-400 kroner højere med indpakning i form af trækasse.
Så klart hellere undvære trækassen.
Men jeg tror som sådan ikke at indpakningen på Glen Scotia fordyrer flaskerne mere end de gennemsnitlige destilleriaftapninger. De er vel alle blevet designet et eller andet sted
Fordyrende trækasser og gimmicks som der vil være usælgeligt hvis det stod for sig selv i IKEA er der nok af på markedet..
Steffen
Self-Styled Whisky Connoisseur
danishwhiskyblog.blogspot.com/