Bedrag eller ????

More
9 years 6 months ago #31467 by Børkop
Bedrag eller ???? was created by Børkop
Hej whiskynyt
Jeg har et spørgsmål til dem som har købt/vundet fl. på Whisky Auction DE
Som mange årige bruger af WA ca 10 år. Finder jeg det påfaldende at vundne fl. altid går for Max bud.
Seneste Auction vandt jeg 6 fl. med meget forskellige bud f.eks 37€ , 50€, 202€ fælles for alle , Mit Max bud !!!!!!!!!!
Tilfælde eller ???
Herr Thomas krüger fortalte engang at han "selvfølgelig" ikke byder med !!!
Måske ikke, men da det ikke er muligt at se andre byder og Herr TK tager ca 15-20% af hammerslag , så !!!
Har andre oplevet det samme ? Synes ellers fl bliver dyre nok , derfor synes det kan være spændene at du /i prøve at følge med i om det bare er mig som er så "uheldig "
Ved fra besøg i udlandet at han (TK) ikke er voldsom populær .

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 6 months ago - 9 years 6 months ago #31468 by Duffer
Replied by Duffer on topic Bedrag eller ????
Mit indtryk er at Hr. Krüger er en meget ærlig mand.
Jeg har selv ved en handel oplevet en situation hvor Hr. Krüger kunne have beriget sig, men ikke gjorde det.

Whiskyauction tager ikke flasker ind hvis der er den mindste tvivl om ægtheden - noget som historien har vist ikke bekymrer visse andre auktionshuse.

Populær eller ej - jeg har altid fået god og sober behandling.

"A fool and his money are soon parted"
Last edit: 9 years 6 months ago by Duffer.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 6 months ago #31469 by Korsgaard
Replied by Korsgaard on topic Bedrag eller ????
Hej Børkop

Jeg tror du har været uheldig - eller måske skal man sige heldig, for du vandt jo flaskerne :-)

På den seneste auktion vandt jeg 3 flasker, alle til under mit max bud.

Mvh
Thomas

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 6 months ago #31470 by Peteys
Replied by Peteys on topic Bedrag eller ????
Der ka jeg kun være enig med Thomas og Michael. Jeg får som både til max bud og under

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 6 months ago #31474 by Børkop
Replied by Børkop on topic Bedrag eller ????
Hej!
Tak for jeres svar
Nu skal i samme sætning siges , at jeg blev overbudt på 5 andre fl.Og flaskerne jeg fik var til priser som jeg fandt OK
Normalt byder jeg som oftest med samme aften som auctionen slutter, derfor har jeg ikke tænkt tanken før . Har efter jeg har læst jeres svar klappet mig selv på skulderen, 6 ud af 6 ( det er sgu flot)
Svar til Duffer : ang. Ærlighed og sober . Har en tysk whisky bekendt , som fortalte at 2 personer fra den whiskyklub han er medlem af , har fået inddraget deres bid id pga af kritik . bla samme problemstilling som jeg omtalte!!!
Du nævner TK er mere kritisk end andre Auctionshuse , Der vil jeg give dig ret , dog vil jeg siger, at jeg undre mig over at Sestante Import fl. som først kom på TK for ca 2-3 ås siden. Jeg spurgte for tid tilbage, hvorfor man aldrig så Sestante hos ham , fordi der var så mange "fake´s" OK . efterfølgende er de kommet på , og det lidt sjove svar . "Hvis folk vil ha´dem ,kan jeg jo ligeså godt sælge dem" . Jeg er så en af dem som køber dem.
Men alt i alt , Det er (min mening) stadig det bedste sted at købe gamle,sjældne fl
og mon ikke ,jeg finder en fl der igen.
ps. Jeg vil fremover skrive mine Max bud op og se om det "bare" var held/uheld
Go´weekend

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 6 months ago #31480 by Duffer
Replied by Duffer on topic Bedrag eller ????

Svar til Duffer : ang. Ærlighed og sober . Har en tysk whisky bekendt , som fortalte at 2 personer fra den whiskyklub han er medlem af , har fået inddraget deres bid id pga af kritik . bla samme problemstilling som jeg omtalte!!!

Hr. Krüger er ikke som folk er flest.
Blandt andet mener han ikke Rare Malts serien er noget specielt.
Hans "karakter" inddeling af hvilke destillerier der kan producere god eller dårlig whisky er også udynamisk og ikke tidssvarende efter min mening.
Det er en mand med faste holdninger og stolthed og måske lidt af den gamle skole.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 6 months ago #31484 by Whiskinger
Replied by Whiskinger on topic Bedrag eller ????
Jeg har også et personligt indtryk af TK som meget ærlig mand. Ligesom for Duffer har han været villig til at hjælpe mig i en uheldig budsituation uden at tøve.

Desuden tror jeg ikke at det vil være nødvendigt for ham at snyde. Han har været aktiv med sin platform i næsten 20 år (en af de ældste så vidt jeg ved) og forretningen kører åbenbart mere end godt.

På trods af det er det selvfølgelig teknisk muligt for auktionsejeren at snyde. Og der går også rygter om, at det sker. Jeg kan bare ikke forstille mig at det sker in Rendsburg.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 6 months ago #31485 by tdh1
Replied by tdh1 on topic Bedrag eller ????
Kan også kun tilslutte mig det positive indtryk af Thomas Krüger.

For nogle år siden modtog jeg en pakke, hvor den ene flaske var smadret. Jeg sendte et foto til Krüger og han refunderede straks pengene for både flasken og forsendelse + indpakning for flasken. Han var endda så venlig, at spørge til den anden flaske i pakken om etiketten eller den på anden måde var ødelagt af whiskyen fra den knuste flaske. Det var ikke tilfældet da den var indpakket i bobleplast.

Ligeledes de gange jeg har været i Rendsburg har jeg altid fået en super venlig behandling.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.134 seconds