Whiskey til fars dag

More
7 years 11 months ago #33868 by Farsdag
Whiskey til fars dag was created by Farsdag
Nu er det snart fars dag og min mand skal have en flaske whiskey af vores søn. Jeg ved han kan lide single malt speyside og han havde en Duncan Taylor speciel whisky som han var helt vild med. Kan I ud fra dette komme med et godt råd om hvilken jeg skal købe? Pris 500-1000,-?

Kh Anja

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
7 years 11 months ago #33869 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Whiskey til fars dag
Hej Anja

Duncan Taylor er navnet på en uafhængig aftapper. Det er et firma er køber fade fra mange forskellige destillerier og aftapper dem. Så det at han godt kunne lide en Duncan Taylor siger næsten ingenting

Indenfor de sidste 5 år er priserne på Duncan Taylors aftapningerne steget en del, samtidig med at kvaliteteb er faldet. Så jeg vil ikke nødvendigvis gå efter en Duncan Taylor.

Det er meget forskelligt hvad der kan købes rundt omkring i Danmark. Så mine købsanbefalinger er meget afhængig af hvo du bor

Arran har aftappet single cask exclusivt til Danmark. Der er mindst 3 forskellige og jeg syntes de alle tre holder et meget højt niveau. Og så ligger prisen indenfor dit interval. Fås rundt omkring ved en del vinhandlere

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
7 years 11 months ago #33870 by Macvaerk
Replied by Macvaerk on topic Whiskey til fars dag
Hej Anja,

En whisky fra Speyside der generelt får gode anmeldelser er Benromach. Den fås i flere varianter til priser mellem 400 og 1000 kr.. For eksempel en 10 år til 449 kr. eller en 15 år til 795 kr.. Den burde ikke være svær at få fat på.

Adam.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
7 years 11 months ago #33871 by Whiskinger
Replied by Whiskinger on topic Whiskey til fars dag
Hej Anja,

Hvis du kan finde ud af hvilken aftapning af Duncan Taylor din mand var vild med, kunne det hjælpe rigtigt meget. Der er ellers så meget whisky på markedet, at det er umuligt at give dig en god anbefaling ud fra aftapperens navn.

På den anden side, kan der være en del "standardaftapninger" (kommer direkte fra destilleriet), som din mand måske godt kan lide. Alt afhængigt af hvor meget erfaring din mand har. Når vi taler om Speyside-område, er Benromach (destilleri) sikkert ikke helt ved siden af for nogen, der har smagt til lidt før, ligesom såkaldte originalaftapninger fra Glenfarclas eller Glenlivet kan være interessante for en, som ikke har så meget erfaring.

Held og lykke med din søgning,
Stefan

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
7 years 11 months ago #33872 by DanielChristensen
Jeg ville også gå efter en Glenfarclas. F.eks. deres 21 års. Den ville passe perfekt til en fars dags gave hvis han er vild med Speyside :-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.173 seconds