Kommentar: Craigellachie Hotel solgt

More
17 years 11 months ago #8381 by karlejnar
Vil det sige, at der ikke bliver flere Slainte-Fest'er?

Meget ærgeligt, at vi mister vores danske "ambassadør" i området. Martin gjorde en stor indsats for at skaffe adgang til ellers lukkede destillerier for flere danske besøgende. Lad os håbe, han kan trække i nogle tråde hjemmefra, hvis man får brug for det.

Havde ellers glædet os til at indvie det handicap-venlige værelse, men nu ved jeg ikke om vi gider. Det bliver nok ikke helt det samme, at besøge stedet igen.

Jeg er glad for, at jeg i det mindste nåede at opleve én uforglemmelig Slainte-Fest

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 11 months ago #8384 by whiskyconsult
Hej Caol Ila (Karl Ejnar)

Jeg vil sikkert stadig lave arangementer for hotellet, men ikke i det omfang som foer. Jeg vil samtidig gerne hjaelpe alle whisky nyts laesere som har taenkt sig at besoege SKotland med kontakter saa vidt det er mig muligt.

Ioevrigt tak for de fine ord KE,.. det varmer.

Hilsen

martin

Martin Markvardsen
Senior Brand Ambassador
Highland Park & The Macallan

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 11 months ago #8398 by Mickey
Kære Martin.
Tak for din brændende indsats for kendskabet til whisky, og din altid positive indstilling til at dele din viden med andre. Det har jeg i hvert fald altid haft gavn af.
Jeg har desværre ikke haft lejlighed til at besøge skotland før end denne sommer, da vi netop nu venter på levering af et folkevognrugbrød med gasblus og natlampe. Det er lykkedes at overbevise familen om, at jomfrurejsen skal gå til skotland.
Hvorvidt turen skal gå forbi Craigellachie er uvist.
Anbefalinger til ruten danmark-skotland via england modtages med glæde.
Hvis der er nogle anbefalinger til destillerier som ikke har sommerlukket i medio/ultimo juli modtages disse også gerne. Jeg går ud fra, at mange besøgscentre er åbne året rundt, men der må vel være vandmangel midt på sommeren.
Vi har en ide om at Mull er et flot sted?, så den kommer nok til at indgå i ruten. Er nogen vidende om camperingsmuligheder på Mull?

Med venlig hilsen
Michael Johansen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 11 months ago #8401 by karlejnar
Hej Mickey

En tur til Skotland er altid en god ide - så bare klø på.

Og jeres ide om at Mull er flot er helt rigtigt. Vi var der i 2003, men alle 3 campingpladser var desværre fuldt belagte på det tidspunkt. Nå men så måtte vi jo bare campere på havnen i Tobermory lige ved siden af destilleriet. Eneste minus ved den udvej var mangel på strøm. Vi skal da helt sikkert derover igen en gang, og hvis alt igen er optaget, vil vi forsøge at købe strøm i pubben der ligger på havnen.

Forresten - hvorfor lige Mull? (blot nysgerrig)
Der er jo også Skye, hvor man bekvemt kan køre via Skye Bridge.
Til Mull tog vi den billige færge over sundet (Lochaline-Fishnish). Til gengæld er det en lang, men smuk køretur på den store halvø nord for Mull, meget af vejen er single track. I kan jo også betale noget mere, og så sejle fra Oban.

Mht rejsen derover via England, bruger vi at køre en lange vej neden om og under kanalen via Eurotunnel. Har tidligere sejlet fra Ijmuiden (Amsterdam) til Newcastle, men fandt at det blev en tand dyrere hvert år. Turen fra tunnelen til Skotland tages på motorvej. Enten syd om London ad M25 og videre ad M40 og M6 (M6-toll uden om Birmingham). Eller nord om London, også ad M25, og ad M1 og M6.

Du er velkommen til at spørge om flere tips, men så skal vi nol starte en anden tråd :oops:

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 11 months ago #8408 by whiskyconsult
Salg af Craigellachie Hotel stadig under forhandling

Efter en samtale med formanden, Soren Gabriel, er jeg
blevet mindet om at et salg er under forhandling, men
ikke aftalt.

En officiel meddelelse vil blive udsendt, hvis et salg
finder sted.

Rygter om at Quaich Baren skal lukkes kan med sikkerhed
afkræftes. Soren Gabriel oplyste mig allerede i sidste
uge, at baren og whisky konsept fortsættes og det er
højst tænkeligt at den givne køber vil lave små quaich
barer på andre af deres hoteller.

Jeg beklager at have været for hurtigt ude med denne
"nyhed" og vil fortsat anbefale alle at besøge hotellet
med dets mange sjældenheder og dejlige aftapninger.

Martin
>

Martin Markvardsen
Senior Brand Ambassador
Highland Park & The Macallan

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 10 months ago #8634 by Spojs
Læst i Whisky Magazine:

"The on-off saga of Speyside's Craigellachie Hotel is set for another twist with the news that it has had to cancel a bourbon tasting later this year amidst claims that it has been bought by a national hotel chain.

As Whisky Magazine went to press it was rumoured that the award winning, four star hotel, a popular destination for whisky enthusiasts, had been snapped up by the Swallow Inns group.

A spokeswoman for the company, which runs more than 35 hotels and inns across the country, remained tight lipped about the possible acquisition.

She added: "It is not possible for us to say anything until everything has been finalised."

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 10 months ago #8665 by linnet
Vi er netop kommet hjem fraen forrygende dejlig ferie i Skotland med et ophold på Graigellachie hotel og jeg spurgte deroppe og de fortalte at hotellet var blevet solgt til the Swallow Inns og det fremgår også af brevpapir på værelser at de har overtaget hotellet. Servicen er dog ikke forringet men stadig samme høje kvalitet og jeg vil da også håbe at det fortsætter med slainte festerne -da fruen presser på for at vi vender tilbage - jeg er enige med jer i alle de fine ord om Martin og savnede ham da også da vi var deroppe -
Det har været et år med tab for danskerne i Speyside -herved tænker jeg på teksten bagpå Craigellachie the quaich range Mortlach hvor de skriver "in 1988 however, The Vikings came back to the area to claim possesion of nearby Craigellachie hotel.
To this day they hold and cherish this venue for whisky lovers from far and wide."
lidt trist at vi danskere har mistet fodfæstet og at både Martin Markvadsen og Jens Tholstrup har fået andre jobs end dem de var så fantastisk gode til i Skotland - men alligevel alt det bedste til begge to og tusind tak for gode oplevelser i Speyside.

Per

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 6 months ago #9230 by Hans-Henrik
Historien om Craigellachie Hotel fortsætter. Swallow Inns gruppen er gået i betalingsstandsning. Det ser ud til de har ekspanderet lige hurtigt nok:
www.theherald.co.uk/news/70144.html
Desværre ser det ikke ud til at hotellet kommer på danske hænder igen, da den danske ejerkreds rent økonomisk er kommet helskindet ud af det og ikke ønsker at vende tilbage.

Det kunne ellers have været hyggeligt med nogle flere Slainte-fester :lol:

Hans-Henrik

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 6 months ago #9245 by Duffer

Det kunne ellers have været hyggeligt med nogle flere Slainte-fester :lol:
Hans-Henrik


Enig - men vi kan jo måske lokke vores danske "ambassadør" til at gøre et forsøg på at "trække i nogle tråde" :?

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 6 months ago #9253 by whiskyconsult
Hotellet er solgt til investorer som endnu ikke har været på hotellet. I følge Liz som er manager har hun ikke mødt dem endnu. Der er altis chance for at lave noget der igen. Problemet er bare at Liz ikke kan gøre som sidst, da vi havde halv pris på udvalgte flasker. Hun har desværre ikke det økonomiske ansvar således kan hun heller ikke tage beslutningerne. Jeg er lige vendt hjem fra Macallan og besøgte også Craig Hotel. Desværre har der været problemer med leverandører da der har været 3 ejere siden juni.
Liz arbejder hårdt på at få hotellet på ret kurs igen og det skal nok lykkedes for hende, men lige nu tror jeg hun trænger til fred og ro. Jeg er løbende kontakt med hende og vil give melding når hun har overblik.

Martin

Martin Markvardsen
Senior Brand Ambassador
Highland Park & The Macallan

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 6 months ago #9256 by Duffer

Der er altid chance for at lave noget der igen.

Jeg er løbende kontakt med hende og vil give melding når hun har overblik.

Martin


Lad os afvente og se hvad du/i finder ud af. :wink:
Undertegnede er i hvert fald interesseret, uanset om det bliver på "Hotellet" eller andre ikke-turistprægede tiltag med god whisky :)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 6 months ago #9268 by Hering
Jeg melder mig gerne i koret af interesserede (er selv bariton :) ).
Har været i Skotland en 7-8 gange, men har endnu min første whiskytur til gode, med destilleribesøg og haggis og hele moletjavsen.

Hering

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.166 seconds